(PO 1 - G 1:3) 2016-02-18 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, B

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Jani Eriksson
Reactions:

Re: (PO 1 - G 1:3) 2016-02-18 19:00 Skövde IK - Tranås AIF I

Post by Jani Eriksson »

1-1 målet är Skövde 6 man på plan
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Pertti Pahankala wrote:Hörde inte vem blev matchens lirare, men enligt mig fanns det bara två, Gummi eller Melin. Vilket djävla skott Gummi sköt. Nr 16 i Tranås som enligt deras supportar skulle vara borta resten av säsongen fick assist till deras sista mål. Vilka skådespelare, fanns flera i taif.
Gummi fick priset.
Jani Eriksson
Reactions:

Post by Jani Eriksson »

Synd att inte Blomman så kallade kneeing inte var med i haghlightsen.. :(
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Tycker det var årets match på hovet såhär långt om man ser till underhållningsvärdet och krigar insatsen.
Momentet före 3-4 kunde det ju lika gärna blivit ett friläge för Skövde när pucken studsar men Tranåsspelaren ändå får med sig pucken.
Visst var Tranås det spelförande laget men Skövde gör det riktigt bra och står upp otroligt fint. En sådan här insats till så är det absolut inte omöjligt med en seger på lördag.
Synd att inte Blommans knätackling var med på highlights. Som jag uppfattar det är det Tranåskillen som mer eller mindre åker in i Blomman men osvuret är bäst. Otroligt att nr 16 kunde spela mer i matchen så som han låg och vred sig. Antingen är han en riktig jävla tuffing eller så skulle han ha en Oscarnominering.
Ramlar han inte jävligt lätt Tranåsspelaren över Gummis klubba i momentet före 3-4? Är det så att vi har ett lag som kan utmana bois till och med om mest fotbollskultur?
Jag vill ta mig faan inte att denna otroligt roliga match skall vara den sista på Billingehov för säsongen. För att så inte skall bli fallet så krävs det till att börja med seger på lördag och det är absolut inte omöjligt. Häng med supporterbussen ned till Tranås för att hämta hem en seger! Kolla in på http://www.rebellerna.com för mer info. KRIGA Skövde KRIGA!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Tycker det var årets match på hovet såhär långt om man ser till underhållningsvärdet och krigar insatsen.
Momentet före 3-4 kunde det ju lika gärna blivit ett friläge för Skövde när pucken studsar men Tranåsspelaren ändå får med sig pucken.
Visst var Tranås det spelförande laget men Skövde gör det riktigt bra och står upp otroligt fint. En sådan här insats till så är det absolut inte omöjligt med en seger på lördag.
Synd att inte Blommans knätackling var med på highlights. Som jag uppfattar det är det Tranåskillen som mer eller mindre åker in i Blomman men osvuret är bäst. Otroligt att nr 16 kunde spela mer i matchen så som han låg och vred sig. Antingen är han en riktig jävla tuffing eller så skulle han ha en Oscarnominering.
Ramlar han inte jävligt lätt Tranåsspelaren över Gummis klubba i momentet före 3-4? Är det så att vi har ett lag som kan utmana bois till och med om mest fotbollskultur?
Jag vill ta mig faan inte att denna otroligt roliga match skall vara den sista på Billingehov för säsongen. För att så inte skall bli fallet så krävs det till att börja med seger på lördag och det är absolut inte omöjligt. Häng med supporterbussen ned till Tranås för att hämta hem en seger! Kolla in på http://www.rebellerna.com för mer info. KRIGA Skövde KRIGA!
Han kan ju ha tappat luften också, eventuellt fått någon typ av tejpning/kylbehandling. Såg inte tacklingen exakt så kan inte uttala mig om fulheten i den.
Anders Edman
Reactions:

Post by Anders Edman »

Hade vi haft Rosén, Anton Karlsson och Nicklasson med så hade Siken vunnit mot Tranås, större var inte skillnaden. Bra kämpat av killarna som ersatte men de vägde lite lätt emellanåt tyvärr. Bra sändning med bra kommentatorer. Till sist, att Robin Johansson tillåts hålla på som han gör utan att någon markerar ORDENTLIGT ??? Ge han en bröstvärmare direkt i match 2 då han tappar luften :). Kom igen nu Siken, nu tar ni match 2 :)
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Anders Edman wrote:Hade vi haft Rosén, Anton Karlsson och Nicklasson med så hade Siken vunnit mot Tranås, större var inte skillnaden. Bra kämpat av killarna som ersatte men de vägde lite lätt emellanåt tyvärr. Bra sändning med bra kommentatorer. Till sist, att Robin Johansson tillåts hålla på som han gör utan att någon markerar ORDENTLIGT ??? Ge han en bröstvärmare direkt i match 2 då han tappar luften :). Kom igen nu Siken, nu tar ni match 2 :)
Håller med om allt. En riktig gris var han igår Johansson, och det gör han ju rätt i eftersom han varken fick utvisning eller stryk;)
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Anders Edman wrote:Hade vi haft Rosén, Anton Karlsson och Nicklasson med så hade Siken vunnit mot Tranås, större var inte skillnaden. Bra kämpat av killarna som ersatte men de vägde lite lätt emellanåt tyvärr. Bra sändning med bra kommentatorer. Till sist, att Robin Johansson tillåts hålla på som han gör utan att någon markerar ORDENTLIGT ??? Ge han en bröstvärmare direkt i match 2 då han tappar luften :). Kom igen nu Siken, nu tar ni match 2 :)
Om OM fanns med i bilden lite varstans så skulle saker och ting varit helt annorlunda än vad det är idag Edman i dubbel bemärkelse både negativt och positivt.

Ge Robin en bröstvärmare så han "tappar luften", men gör det på ett schyst sätt bara.
SIK behöver alla sina spelare de har till förfogande just nu, medans TAIF knappast står och faller med Robin A.

/Xoog

PS
Hoppas att Rosén blir fullt återställd tills nästa säsong nu när man spelat "rysk roulett" med hans hälsa tidigare!
DS
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

En härlig hockey fest igår bortsett från slutresultatet. Tycker dock att Skövde håller väll jämna steg med Tranås under väldigt lång tid trots oddsen mot sig.
Tranås får dock de lätta och ibland skitmålen med sig medans SIK har lite stolpe ut. Inget ovanligt iofs. Det är dock inte att misströsta utan att bara försöka ladda om tills på lördag även om det statistik och historiskt har varit svårt borta i Tranås så tror jag absolut att chansen finns. Det visade grabbarna mera än väll igår.

Angående "Blommans" kontroversiella utvisning så ser jag det så här från min vinkel. Det är en klockren tackling som tar i bröstet på nr 16. Sen om det är att han faller olyckligt eller om han gått Skara scenskola låter jag vara osagt. Tacklingen är dock helt schyst.

Kom igen bara Skövde det startar från 0-0 på lördag och är inte på några vägar än kört.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Anders Edman wrote: H Till sist, att Robin Johansson tillåts hålla på som han gör utan att någon markerar ORDENTLIGT ???
Har inte velat skriva det förut men på förekommen anledning. Robin Johansson filmar precis varenda match, riktigt ful spelare är det. Låtsas som att varenda petning på honom gör honom dödligt sårad för att sedan resa sig upp och spela som om ingenting har hänt. Ibland förstärkte Johnsson men han låg aldrig och rullade som värsta Cristiano Ronaldo som Robin gör- Usch och fy säger jag!
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Är detta samma kille som låg ner på isen en lång stund och såg allvarligt skadad ut för att senare komma ut på isen som att inget hade hänt.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote:Är detta samma kille som låg ner på isen en lång stund och såg allvarligt skadad ut för att senare komma ut på isen som att inget hade hänt.
Nej inte denna gången! Robin spelar med #27 tror jag det var men killen som återuppstår från de döda under gårdagens match hade #16.

Robin var bara allmänt flesig igår 8-)
/Perka
Pertti Pahankala
Reactions:

Post by Pertti Pahankala »

Per-Erik Odh wrote:
Ingvar Persson wrote:Är detta samma kille som låg ner på isen en lång stund och såg allvarligt skadad ut för att senare komma ut på isen som att inget hade hänt.
Nej inte denna gången! Robin spelar med #27 tror jag det var men killen som återuppstår från de döda under gårdagens match hade #16.

Det var nr16 David Bremer. Filmade lite och spelade sen resten av matchen med 0+1 poäng
Magnus Hallberg
Reactions:

Post by Magnus Hallberg »

Pertti Pahankala wrote:
Per-Erik Odh wrote:

Det var nr16 David Bremer. Filmade lite och spelade sen resten av matchen med 0+1 poäng
Det värsta är ju att domaren köper att Bremer spelar död och låter dåren Johansson hålla på som han gör. Så jäkla trist att dom fasonerna tagit sig in i hockeyn... Det har föstört fotbollen så det räcker.
Christoffer Åhlund
Reactions:

Post by Christoffer Åhlund »

Haha vilket jävla gnäll det var här inne! Ni vet väl att det är en ny match imorgon, kanske dags att börja fokusera på den istället? 8-) Välkomna till Tranås!
Post Reply