2014-12-29 19:00 Kristianstads IK - Skövde IK, Kristianstads

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:

Re: 2014-12-29 19:00 Kristianstads IK - Skövde IK, Kristians

Post by Marcus Lundgren »

Joakim Blomquist wrote:Jag var väldigt positiv till 1-1 en bit in i tredje och enligt skotten så borde de nästan fört matchen. Det som oroar är att de drar på sig tre tvåor på kort tid. Var det opolerat eller var domaren extra petig där?

Att man sen viker ner sig på slutet är förståeligt men beklagligt.. Allt kan hända och 2 måls underläge är 2 skott... Det verkar som om de etablerade namnen inte ger det där extra eller t o m viker ner sig.. Såg ju bara mot Pantern och där var Erkgärds totalt osynlig och PR förstår jag inte riktigt varför han inte lyfts av emellanåt och sätter in nån hungrig ung från bänken..

Pierre var strålande i premiären och det som framför allt gladde var att han styrde eventuella returer ut mot sidan i planket. Det måste han ha tränat på i uppehållet för han gjorde det nästan överdrivet tydligt. Bra där!!!

Nä ingen bra start på serien men plats bland fem tror jag stenhårt på!
Jag håller med dig, det är de som ska vara bäst som inte leverar, och jag tycker inte de här matcherna i allettan är de enda man undrat varför PR får fortsätta spela så mycket.. Erkgärds blandar mellan briljant och osynlig.. Vi har inte råd med att han är osynlig för många matcher nu i allettan..
peter johansson
Reactions:

Re: 2014-12-29 19:00 Kristianstads IK - Skövde IK, Kristians

Post by peter johansson »

Mjörnberg skrev följande på hockeysverige.se :

När Vimmerby (som uppenbarligen inte kan hantera tappet av sina tre stjärnspelare) och Skövde ägnade kvällen åt att vika ner sig ordentligt visade Tranås och Västervik upp krigarvilja som kan räcka riktigt långt.

Sedan blir man lite stolt när någon supporter från Kristianstad försvarar SIK på ett föredömligt imponerande sätt ::::

zaalar • 3 days ago
Måste som Kristianstad-supporter försvara Skövde här. Att de ägnade kvällen åt att vika ner sig är i det närmaste en oförskämd beskrivning av deras insats.
1-1 efter två spelade perioder och flera vassa chanser till ledning innan Kristianstad gör
2-1 i PP2. Det var väl först efter 3-1 som orken hos Skövde tröt och målen trillade in bakom en storspelande Pierre Svensson. Målen som Kristianstad gör är på inget sätt några slumpmål utan mycket fina sådana men Skövde gav verkligen hemmalaget en match. Men rätt lag vann ändå denna kväll.

Detta kallar jag RESPEKT och ÖDMJUKHET tack så mycket Zaalar ;) ;)
Post Reply