2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Urban Stahel
Reactions:

Re: 2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingeh

Post by Urban Stahel »

Magnus Hallberg wrote:Får väl säga att jag märker på mig själv att jag tröttnat på Sikens ständiga underpresterande. Blir inte ens upprörd längre. Känner inget alls förutom ett stort "jahapp, då var allt som vanligt igen". Vet tyvärr fler som känner likadant och inte ens bemödar sig med att ta sig till hovet längre.

Är det scoutningen eller coachningen som är problemet? Oavsett så verkar vi ju ha minst en Ljunggren på fel position...
Du beskriver precis så jag känner det,man hoppas på en lång säsong och så rinner det bara ut i en stor suck!
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Kristoffer Bennemyr wrote:
Göran Strid wrote:[quväldigt f-Erik Odh"]
Det är tråkigt att det skall vara så pinsamt att stå med Rebellerna att inga juniorer eller ungdomar ens tog tillfället i akt att tjäna 5000 kronor på Rebellernas utmaning under hösten. Vad jag vet så har det var 0 ungdomar där för att hjälpa till!?
Enligt uppgift var det juniorspelare som fått någon form av utmaning inför dagens match från klubbledningen. Innebar den utmaningen att ställa sig med Rebellerna så var uppslutningen pinsamt dålig. 0 ungdomar!? :(
Jag håller fullständigt med. Jag skäms å föreningens vägnar. Det finns många bland berörda som bör rannsaka sig rejält. Jag kan vara en, men trodde i min tro på det positiva och generösa initiativet att detta skulle vara en jättebra grej, när den presenterades utan någon särskild support från en styrelse(!). Jag hade jättefel, men frågan är om det hade räckt. Här erbjuder Rebellerna 5000(!) kronor till vinnande ungdomslag - och juniorerna! - utan andra krav än att heja. Jättejobbigt?!? 5000 kronor är väldigt mycket pengar i min värld och borde vara det för ett ungdomslag också. En gång till, jag skäms å många andras vägnar.

Ja det är ganska tragiskt att det ska vara så jobbigt att stå ihop med oss på hemmaplan..
Eller att som vissa gjorde, faktiskt ställa sig i motståndarklacken och sjunga med i deras ramsor! Det om något är ta mig fan ännu mer tragiskt.
På bortamatcher så är det ju inga problem att gapa ihop med andra som håller på samma lag...

Men jag som styrelseledamot för Rebellerna tycker åtminstone att det är skönt med en ordförande i klubben som vågar skriva på ett supporterforum att han skäms för klubben att det är så jobbigt för dagens ungdomar.[/quote]

Har hållt igen lite sedan igår då jag brukar vara en väldigt fredlig person. Något som dock är fruktansvärt irriterande och provocerande är att folk gnäller så in i helvete mycket. Både under matchen och i period pauserna.

- Det är ju nu det gäller sjung och stötta.
- Nu får ni dra igång något.
- Fan ni hörs ju ingenting.

Detta från personer på sittplats och sådana som inte ens står i närheten av klacken.
Gör då någonting konstruktivt för att stödja oss i det vi gör istället för att gnälla.
Hur pass jävla mycket engagemang tror folk inte att man lägger ner för klacken och att stödja SIK när man är där ?
Likaså som styrelse representant för Rebellerna i allt arbete man gör på sin fritid. Detta samtidigt som sitt privata jobb.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Robin Larsson
Reactions:

Post by Robin Larsson »

Johan Nykvist wrote:
Kristoffer Bennemyr wrote:
Göran Strid wrote:[quväldigt f-Erik Odh"]
Det är tråkigt att det skall vara så pinsamt att stå med Rebellerna att inga juniorer eller ungdomar ens tog tillfället i akt att tjäna 5000 kronor på Rebellernas utmaning under hösten. Vad jag vet så har det var 0 ungdomar där för att hjälpa till!?
Enligt uppgift var det juniorspelare som fått någon form av utmaning inför dagens match från klubbledningen. Innebar den utmaningen att ställa sig med Rebellerna så var uppslutningen pinsamt dålig. 0 ungdomar!? :(
Jag håller fullständigt med. Jag skäms å föreningens vägnar. Det finns många bland berörda som bör rannsaka sig rejält. Jag kan vara en, men trodde i min tro på det positiva och generösa initiativet att detta skulle vara en jättebra grej, när den presenterades utan någon särskild support från en styrelse(!). Jag hade jättefel, men frågan är om det hade räckt. Här erbjuder Rebellerna 5000(!) kronor till vinnande ungdomslag - och juniorerna! - utan andra krav än att heja. Jättejobbigt?!? 5000 kronor är väldigt mycket pengar i min värld och borde vara det för ett ungdomslag också. En gång till, jag skäms å många andras vägnar.

Det måste väl vara helt frivilligt att stå i klacken!Nu har man ju försökt att köpa folk till klacken men det har inte fungerat.
Det tråkigaste är när ordföranden för föreningen skriver att han "skäms å föreningens vägnar" att inte ungdomsspelarna :shock: ställer sej i klacken på A-lagsmatcherna!
Anders Edman
Reactions:

Post by Anders Edman »

Roade mig själv nu med på vilket sätt jag stöttat SIK de senaste 15 åren bara. Och då har jag följt dom sen säsongen 75/76:). I snitt har jag varit på "hovet" lågt räknat 10 matcher per säsong. Och jag har då varje gång åkt 40 mil t o r det gör ca 400 mil per säsong. Det gör totalt ca 6000 mil för att se SIK spela sina matcher hemma. 6000 mil med ett bensinpris snitt på ca 11 kr gör 66.000:- och då har jag inte räknat in bortamatcher, inträde, lotter, mat och övrigt. Vad vill jag då säga med detta ? Jo, att vi supportar som alltid funnits i vått och torrt kanske börjar att tröttna en aning. Den tid och det engagemang det kräver (självvalt givetvis) börjar nu att tära rejält. Och jag ber om ursäkt om någon känner sig trampad på men....tyvärr så minskar engagemanget år för år då prestationen är densamma år efter år. Ledsen om jag sårat någon/några med mitt inlägg men så känner jag.
Magnus Hallberg
Reactions:

Post by Magnus Hallberg »

Anders Edman wrote:Roade mig själv nu med på vilket sätt jag stöttat SIK de senaste 15 åren bara. Och då har jag följt dom sen säsongen 75/76:). I snitt har jag varit på "hovet" lågt räknat 10 matcher per säsong. Och jag har då varje gång åkt 40 mil t o r det gör ca 400 mil per säsong. Det gör totalt ca 6000 mil för att se SIK spela sina matcher hemma. 6000 mil med ett bensinpris snitt på ca 11 kr gör 66.000:- och då har jag inte räknat in bortamatcher, inträde, lotter, mat och övrigt. Vad vill jag då säga med detta ? Jo, att vi supportar som alltid funnits i vått och torrt kanske börjar att tröttna en aning. Den tid och det engagemang det kräver (självvalt givetvis) börjar nu att tära rejält. Och jag ber om ursäkt om någon känner sig trampad på men....tyvärr så minskar engagemanget år för år då prestationen är densamma år efter år. Ledsen om jag sårat någon/några med mitt inlägg men så känner jag.
Man känner som man gör, inget att be om ursäkt för. Men när dom mest trogna supportrarna börjar känna på det här sättet borde det kanske vara en varningssignal att ta på allvar...
Claes-Göran Berg
Reactions:

Post by Claes-Göran Berg »

Men nu får ni väl ta och ge er eller????
Inte fan stod det några juniorer i Trojas klack :evil:
Och inte stod det så många ungdomsspelare där heller...
Det var några knattar i runt 7-8 år enligt publikvärdarna...

Sen är det väl upp till varje ungdomsspelare/junior om dom vill stå hos Rebellerna eller inte
(Sen håller jag med om att det är synd att inget lag har nappat på erbjudandet...
Går inte köpa allt för pengar tyvärr :oops: )

Eller ska dom välja att inte gå på hockey för att styrelse för Rebellerna
och ordförande i SIK skäms på ett forum???
Är det bra reklam för ungdoms och juniorhockeyn i Skövde???

Nä tänk om och tänk rätt för det är enda chansen för att få drag i Billingehov.
Ja vist är det förjävligt att juniorerna som spelat match innan och sen har uppgifter under A-lagets matchen inte står hos Rebellerna... Men sen då???
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Under hela hösten har Rebellerna haft en stående utmaning till ungdomar och juniorer.
Det ungdoms eller juniorlag som ställer sig med oss och hjälper till att heja och gör det bäst, det lagets lagkassa sponsrar vi med 5000 kronor.
NOLL ungdomar har antagit utmaningen.
Inte tusan har alla de spelarna haft match varje gång innan A-lagsmatch!
Behöver inte skriva varför de inte vill, för det vet vi ändå, men visst är det tråkigt att det är så :(
Sådana här grejer bubblar tyvärr upp när man blir besviken över det sportsliga men låt det bubbla. Ibland är sanningen obekväm!
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Clabbe, är det någon som har påstått att det stod juniorer i Trojas klack?
Det som påstods var att det stod SIK ungdomar där och det höll du ju med om.
/Perka
Claes-Göran Berg
Reactions:

Per-Erik Odh wrote:Clabbe, är det någon som har påstått att det stod juniorer i Trojas klack?
Det som påstods var att det stod SIK ungdomar där och det höll du ju med om.
Inte för att hänga ut någon men läser du så hittar du typ på sidan två Perka...
"Att sen Juniorer från SIK ställer sig i motståndarklacken måste väl vara ett skämt eller ???"

Jo förvisso men jag vet inte om jag kallar några 7-8 åringar för att vara ungdomar men men men...
Skövdebo mår´u tro
Claes-Göran Berg
Reactions:

Per-Erik Odh wrote:Under hela hösten har Rebellerna haft en stående utmaning till ungdomar och juniorer.
Det ungdoms eller juniorlag som ställer sig med oss och hjälper till att heja och gör det bäst, det lagets lagkassa sponsrar vi med 5000 kronor.
Behöver inte skriva varför de inte vill, för det vet vi ändå, men visst är det tråkigt att det är så :(
Sådana här grejer bubblar tyvärr upp när man blir besviken över det sportsliga men låt det bubbla. Ibland är sanningen obekväm!
Nä J20 har ju haft julledigt och spelar normalt på lördagar, J18 har haft något kortare julledigt och spelar normalt på söndagar Perka...
J18 och J20 har i stort sett samma killar som spelar i båda lagen så vist är det dåligt att dom inte ställer upp???
Rebellerna och framför allt Skövde IKs ordförande skäms för dessa killar.
Det kommer ju inte att gå lättare att ragga folk till klacken efter detta.
Vad säger att dom spelar i Billingehov om dom spelar???
Nä Perka bättre får du allt komma med
Skövdebo mår´u tro
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Claes-Göran Berg wrote:
Per-Erik Odh wrote:Under hela hösten har Rebellerna haft en stående utmaning till ungdomar och juniorer.
Nä J20 har ju haft julledigt och spelar normalt på lördagar, J18 har haft något kortare julledigt och spelar normalt på söndagar Perka...
J18 och J20 har i stort sett samma killar som spelar i båda lagen så vist är det dåligt att dom inte ställer upp???
Rebellerna och framför allt Skövde IKs ordförande skäms för dessa killar.
Det kommer ju inte att gå lättare att ragga folk till klacken efter detta.
Vad säger att dom spelar i Billingehov om dom spelar???
Nä Perka bättre får du allt komma med
Jag skrev ungdomar och hela hösten!

Men visst, man står precis vart man vill på Billingehov men detta är bara ett av många exempel på vad vi gör i Rebellerna och man hoppas att alltid någon skall komma och hjälpa oss i klacken och heja. När det då blir som i lördags att vi får stryk på läktaren så det står härligt till och det sedan kommer personer och undrar varför vi inte hördes som Trojasupportrarna, då blir man helt enkelt förbannad. Det känns jävligt tråkigt när man vet vad otroligt mycket saker som görs och vilken enegi som går åt till detta. Du som gammal styrelsemedlem i Rebellerna vet ju detta också!

Fakta är att trots att vi lovade att sponsra det ungdomslag som hjälper oss bäst under hösten med femtusen kronor så har det dykt upp NOLL personer. Är det inte 250-300 ungdomar som man brukar säga finns i organisationen. Någon av dessa ungdomar antar jag har befunnit sig på Billingehov under någon match. I vilket fall fans det ju några SIK ungdomar där bevisligen i lördags eftersom de kunde ställa sig i Trojaklacken. Hade en, jag skrivar EN, av dessa ungdomar befunnit sig i Rebellklacken i fem minuter under hösten så hade de faktiskt vunnit denna utmaning!

Jag förstår att några småungar kan tycka det är häftigt när en klack värd namnet besöker Billingehov och att de ställer sig i den. Men samtidigt visar det på ett tydligt sätt hur delar av publiken i Billingehov värdesätter Rebellerna. Är vi så jävla pinsamma eller är namnet Rebellerna (framröstat på ett jättedemokratiskt sätt) så jävla pinsamt?
Medlemsantalet denna säsong har åter vänt uppåt, det är jättekul. Det visar åtminstone att något är rätt men ännu har inte det visat sig i antalet klackmedlemmar.

Är det, på tal om ungdomarna som valde Troja klacken, inte självklart att man som medlem i SIKs organisation åtminstone inte stöttar motståndarna? Skall man ens behöva reflektera över en sådan sak, ja då vete fann!
Ibland blir man bara så jävla less :(
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote:
Per-Erik Odh wrote: Det är tråkigt att det skall vara så pinsamt att stå med Rebellerna att inga juniorer eller ungdomar ens tog tillfället i akt att tjäna 5000 kronor på Rebellernas utmaning under hösten. Vad jag vet så har det var 0 ungdomar där för att hjälpa till!?
Är helt övertygad om att Göran kommer få ta emot en del skit efter detta uttalande men mitt odelade stöd har han här!
Vi har i massor av år skrikit om en ordförande som är tydlig och gör något åt saken. Jag uppfattar det (rätt eller fel?) som vi äntligen fått en ordförande som uppfyller kriterierna. Tydligare än såhär går det inte att vara. Skitbra Göran :)
/Perka
Claes-Göran Berg
Reactions:

Per-Erik Odh wrote: Jag skrev ungdomar och hela hösten!

Men visst, man står precis vart man vill på Billingehov men detta är bara ett av många exempel på vad vi gör i Rebellerna och man hoppas att alltid någon skall komma och hjälpa oss i klacken och heja. När det då blir som i lördags att vi får stryk på läktaren så det står härligt till och det sedan kommer personer och undrar varför vi inte hördes som Trojasupportrarna, då blir man helt enkelt förbannad. Det känns jävligt tråkigt när man vet vad otroligt mycket saker som görs och vilken enegi som går åt till detta. Du som gammal styrelsemedlem i Rebellerna vet ju detta också!

Fakta är att trots att vi lovade att sponsra det ungdomslag som hjälper oss bäst under hösten med femtusen kronor så har det dykt upp NOLL personer. Är det inte 250-300 ungdomar som man brukar säga finns i organisationen. Någon av dessa ungdomar antar jag har befunnit sig på Billingehov under någon match. I vilket fall fans det ju några SIK ungdomar där bevisligen i lördags eftersom de kunde ställa sig i Trojaklacken. Hade en, jag skrivar EN, av dessa ungdomar befunnit sig i Rebellklacken i fem minuter under hösten så hade de faktiskt vunnit denna utmaning!

Jag förstår att några småungar kan tycka det är häftigt när en klack värd namnet besöker Billingehov och att de ställer sig i den. Men samtidigt visar det på ett tydligt sätt hur delar av publiken i Billingehov värdesätter Rebellerna. Är vi så jävla pinsamma eller är namnet Rebellerna (framröstat på ett jättedemokratiskt sätt) så jävla pinsamt?
Medlemsantalet denna säsong har åter vänt uppåt, det är jättekul. Det visar åtminstone att något är rätt men ännu har inte det visat sig i antalet klackmedlemmar.

Är det, på tal om ungdomarna som valde Troja klacken, inte självklart att man som medlem i SIKs organisation åtminstone inte stöttar motståndarna? Skall man ens behöva reflektera över en sådan sak, ja då vete fann!
Ibland blir man bara så jävla less :(
Vi kan hålla på att käbbla här om vad, varför inte ni får hjälp i klacken men vad leder det till.
Som jag skrev tidigare är det synd att ingen nappat på ert erbjudande men tydligen är det inte lockande?
Men inte kommer det bli lättare att få grabbar och tjejer att ställa sig hos Rebellerna när dess styrelse och framför allt SIK:s ordförande går ut med att don skäms över dessa.

Det är kul att ni växer i antal medlemmar, då gör ni något rätt (tolka det inte negativt)
Sen om namnet är skrämmande för andra kan inte jag svara för men som fd styrelsemedlem i Rebellerna har jag inget emot namnet och ja jag vet vad tid det tar men jag hade aldrig skäms för SIK:s ungdomar.

Trojas klack värt namnet? Nja då måste jag berömma Rebellerna för stort arbetet på bortaplan. För inte vad jag vet har Rebellerna stått och försökt slänga ut saker mot isen. Sen om det var eller inte var som du säger småungar som tillhör SIK:s spelare vet inte jag???

Och en sak ska du och alla andra som läser här...
Jag och Göran är vänner och jag har absolut inget ont att säga om Göran som person eller som ordförande för Skövde IK mer än att jag inte gillar utrycket skäms...

Hadä gött Perka :)
Skövdebo mår´u tro
Anders Edman
Reactions:

Post by Anders Edman »

En sak jag har funderat väldigt mycket på är varför det ser ut som det gör med årets upplaga av SIK ? Har diskuterat detta med väl initierade hockeykännare och som går på i princip varje hemmamatch. Det som vi kommer fram till ovh som grämer oss allra mest är ju det faktum att vi vet vilken oerhörd potential detta lag besitter. I sina bästa stunder spelar man ut vilket lag som helst i denna serie. Tittar man spelare för spelare så är ju årets upplaga av SIK definitivt ett topplag i Allettan. Så vad är det då som gör att man ligger sist i denna serie och med en usel målproduktion ? Sitter det verkligen bara i huvudet på spelarna ? Får våra tränare ut max av laget ? Behövs det en mental coach ? Vad är problemet ? Vad tror ni andra ? Något måste hända nu, innan det är för sent !!!
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Anders Edman wrote:En sak jag har funderat väldigt mycket på är varför det ser ut som det gör med årets upplaga av SIK ? Har diskuterat detta med väl initierade hockeykännare och som går på i princip varje hemmamatch. Det som vi kommer fram till ovh som grämer oss allra mest är ju det faktum att vi vet vilken oerhörd potential detta lag besitter. I sina bästa stunder spelar man ut vilket lag som helst i denna serie. Tittar man spelare för spelare så är ju årets upplaga av SIK definitivt ett topplag i Allettan. Så vad är det då som gör att man ligger sist i denna serie och med en usel målproduktion ? Sitter det verkligen bara i huvudet på spelarna ? Får våra tränare ut max av laget ? Behövs det en mental coach ? Vad är problemet ? Vad tror ni andra ? Något måste hända nu, innan det är för sent !!!
Jag tror att vi har samma problem som bois hade,det behövs något nytt som skriker i båset.Inget ont om nuvarande tränare,men när det går så inihelvete i baklås måste nått hända helt enkelt!
Post Reply