Har inte Helmersson en Dalmatiner?
Skövde IK 2020/21
- Per-Erik Odh
- Reactions:
-
- Reactions:
Re: Skövde IK 2020/21
Som svar till Marcus;
Angående bredd så här vi inte ekonomi att förändra så mycket. Då kanske det kan bara väl värt att froda dessa bredlirare ett par säsonger till. Det kan bli bra. Några exempel är:
Färjestad:
Marcus Nilsson
Gustav Rydahl
Frölunda;
Anders Grönlund
Djurgården:
Strandberg
Mfl
Som sagt låt oss harva där nere i hierarkin ett tag så ska vi nog få fart i lirat om ett tag.
Som nära till oss titta på Halmstad,lägre budget sämre spelare på pappret, nu lirar dem final och kom före bland annat Real Mariestad, Real Nybro, Real Tröja och real Huddinge.
Angående bredd så här vi inte ekonomi att förändra så mycket. Då kanske det kan bara väl värt att froda dessa bredlirare ett par säsonger till. Det kan bli bra. Några exempel är:
Färjestad:
Marcus Nilsson
Gustav Rydahl
Frölunda;
Anders Grönlund
Djurgården:
Strandberg
Mfl
Som sagt låt oss harva där nere i hierarkin ett tag så ska vi nog få fart i lirat om ett tag.
Som nära till oss titta på Halmstad,lägre budget sämre spelare på pappret, nu lirar dem final och kom före bland annat Real Mariestad, Real Nybro, Real Tröja och real Huddinge.

-
- Reactions:
-
- Reactions:
Absolut, det jag menar är att vår bredd kostar för mycket pengar. Därför är det bättre att ha lokal bredd, vilket sparar in pengar för en mer toppspelare. De lokala spelarna som spelar billigt just nu, kan lika gärna blomma ut till toppspelare också (Henriksson tex)Erik Karlsson wrote: ↑20 Feb 2020, 15:55 Som svar till Marcus;
Färjestad:
Marcus Nilsson
Gustav Rydahl
Frölunda;
Anders Grönlund
Djurgården:
Strandberg
Mfl
Som nära till oss titta på Halmstad,lägre budget sämre spelare på pappret, nu lirar dem final och kom före bland annat Real Mariestad, Real Nybro, Real Tröja och real Huddinge.![]()
Och ja, ryktena jag hört är åt det hållet perka och Hjalmarsson pratar om

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Fast ska man se rent krasst på det så tror jag inte att man tar upp det till diskussion med en tränare som är mitt uppe i det. I min värld vore det rent omoraliskt till och med.Marcus Lundgren wrote: ↑20 Feb 2020, 17:53 .....
....
Och ja, ryktena jag hört är åt det hållet perka och Hjalmarsson pratar om![]()
Jag kan såklart tänka mig att hans namn varit ett av flera som man nämnt runt ett styrelsebord eller i en sportgrupp. Men ne, man lyfter inte luren och pratar med en som är mitt uppe i det, åtminstone inte i en ideal värld.
/Perka
-
- Reactions:
Det kan man såklart ha åsikter om, men enligt vad jag hört så är det längre gånget än så.Per-Erik Odh wrote: ↑20 Feb 2020, 18:46Fast ska man se rent krasst på det så tror jag inte att man tar upp det till diskussion med en tränare som är mitt uppe i det. I min värld vore det rent omoraliskt till och med.Marcus Lundgren wrote: ↑20 Feb 2020, 17:53 .....
....
Jag kan såklart tänka mig att hans namn varit ett av flera som man nämnt runt ett styrelsebord eller i en sportgrupp. Men ne, man lyfter inte luren och pratar med en som är mitt uppe i det, åtminstone inte i en ideal värld.
-
- Reactions:
Jag håller med i det du skriver Perka men tyvärr så är det ju inte så längre,man byter spelare och tränare lite hur som helst i dag vilket är väldigt tråkigt så jag är ganska säker på att den/de tränare som kan vara/är aktuella har man redan kontaktat eller tvärtom att den/de tränarna har ringt till SIK på eget initiativ det är så det funkar helt enkelt rätt eller fel ja det får man ju tycka vad man vill och klubbarna i dag kan inte svara till omoraliskt se bara på våran egen Hellas och gå ut med att han ska lämna klubben mitt under brinnande säsong det tyckte inte jag var speciellt snyggt och förmodligen är ju han redan klar för en annan klubb något annat vore ju jättekonstigt i min värld.Per-Erik Odh wrote: ↑20 Feb 2020, 18:46Fast ska man se rent krasst på det så tror jag inte att man tar upp det till diskussion med en tränare som är mitt uppe i det. I min värld vore det rent omoraliskt till och med.Marcus Lundgren wrote: ↑20 Feb 2020, 17:53 .....
....
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Om Hellas var klar för någon annan klubb och lite hur det gick till vid hans besked att lämna kan man läsa på skovdeik.se om några dagar. Cliffhangerpeter johansson wrote: ↑22 Feb 2020, 09:52 .....
...se bara på våran egen Hellas och gå ut med att han ska lämna klubben mitt under brinnande säsong det tyckte inte jag var speciellt snyggt och förmodligen är ju han redan klar för en annan klubb något annat vore ju jättekonstigt i min värld.

Ingen Måbäck heller nästa säsong enligt Twitter!
/Perka
-
- Reactions:
Vem är Måbäck?
-
- Reactions:
-
- Reactions:
Tack!Gunwaldh Johansson wrote: ↑04 Mar 2020, 17:17Han var målvaktstränare denna säsong.
https://www.eliteprospects.com/staff/5380/viktor-maback

-
- Reactions:
Var så lite Göran!!Göran Strid wrote: ↑04 Mar 2020, 17:19Tack!Gunwaldh Johansson wrote: ↑04 Mar 2020, 17:17Han var målvaktstränare denna säsong.
https://www.eliteprospects.com/staff/5380/viktor-maback![]()
Tror att Johan Hellström återvänder till Oskarshamn.
-
- Reactions:
Ja, snart får vi nog svar på vilken nästa adress blir förJ H! Oskarshamn är inget dumt tips, tror jag.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Dessa spelare har kontrakt för 2020/21.
Max Kardevall (D)
Adam Thilander (D)
David Lundmark (LW/RW)
Henrik Thegel (C/RW)
Erik Möller
Alexander Henriksson
https://www.hockeyettan.se/2020/03/05/h ... er-med-SIK
Tråkigt att det inte är skovdeik.se som flaggar för nyheten om Henriksson först. Den är ju det absolust bästa vi kunde hoppas på i nuläget.
Max Kardevall (D)
Adam Thilander (D)
David Lundmark (LW/RW)
Henrik Thegel (C/RW)
Erik Möller
Alexander Henriksson
Tråkigt att det inte är skovdeik.se som flaggar för nyheten om Henriksson först. Den är ju det absolust bästa vi kunde hoppas på i nuläget.
/Perka
-
- Reactions:
Jag skiter i vart det flaggas, det viktiga är ju att han skrivit på. Bra nyheter minst sagt!Per-Erik Odh wrote: ↑05 Mar 2020, 12:38 Dessa spelare har kontrakt för 2020/21.
Max Kardevall (D)
Adam Thilander (D)
David Lundmark (LW/RW)
Henrik Thegel (C/RW)
Erik Möller
Alexander Henriksson