Extra synd att den randige inte belönade grisarna med lite vilotid för alla deras fasoner!Johan Nykvist wrote:Finns det något mer underbart än när rättvisa skipas. Så jävla härligt Skövde IK
Puhi vilken pers där pulsen säkert var uppe i 300 när dramat var över. Frälsaren idag heter Anton Tano. Så jävla gott för killen att få sätta sina första balja som man väntat på länge där han var så värd den och kunde inte ha kommit lägligare.
Klart att det finns spelare som sticker ut extra men framför allt så är det idag en jäkla lag moral och insats att ALDRIG ge upp trots att det gick motgångar många stunder.
Sedan så är det mer eller mindre tragiskt att se Västerviks riktiga gris fasoner och brutala spel.
Men som sagt slutet gott allting gott.
Detta firas med ett glas Oakheart. Så skål för Siken !
2014-10-05 16:00 Skövde IK - Västerviks IK, Billingehov
-
- Reactions:
Re: 2014-10-05 16:00 Skövde IK - Västerviks IK, Billingehov
-
- Reactions:
Håller inte med dig för en sekund!! Har killarna i hörlurarna hela matcherna när jag filmar och tycker dom gör ett helt otroligt bra jobb. Fick även cred på twitter från västervikssupporter efter matchen. Du kanske ska vänta med din kritik tills du sett en hel match istället. Låter mer som du är besviken över ditt värdelösa bredband.Lennart Johansson wrote:Eftersom jag har några mil att åka så valde jag att titta på Web-TV. Trevlig match och rätt lag vann. Jag har en synpunkt på sändningen. Synd att man har 2 kommentatorer som pratar sönder hela matchen genom att hela tiden prata en massa strunt.
Nr 2. Till er som har mobilt bredband; skaffa aldrig detta. Trots jag har kanske marknadens bästa så funkar det inte med Web-sändningar. Hela sjok av sändningen försvann. Sålunda mot slutet när det blev spännande med någon minut kvar hoppade det plötsligt över i en annan sekvens där man såg spelarna åka och tacka varandra. Då var sändningen slut. Rutan blev svart. Efteråt har jag läst att SIK vann. Jag förstod ingenting.
Det blir ingen Web-TV mer för min del förrän jag får fiber installerat i april nästa år.
LENNART
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
-
- Reactions:
Tråkigt att höra att du tycker så Lennart. Jag och min kollega gillar att prata hockey, och angående att prata sönder matchen tycker jag väl inte direkt att det var det vi gjorde. Vi fokuserar alltid på att tala om för er tittare vad som händer på isen, vilket bara är till för att hjälpa. Du får gärna precisera vad du menar med strunt, men vår filosofi är att instick om saker så som spelares tidigare poängproduktion, historia om spelare etc. kan vara intressant och verkligen höjer produkten. Och som du märker är det fler som håller med om det! Fokus är ju dock som sagt att återberätta vad som händer på isen, tråkigt om du inte uppfattade det så.Lennart Johansson wrote:Eftersom jag har några mil att åka så valde jag att titta på Web-TV. Trevlig match och rätt lag vann. Jag har en synpunkt på sändningen. Synd att man har 2 kommentatorer som pratar sönder hela matchen genom att hela tiden prata en massa strunt.
Nr 2. Till er som har mobilt bredband; skaffa aldrig detta. Trots jag har kanske marknadens bästa så funkar det inte med Web-sändningar. Hela sjok av sändningen försvann. Sålunda mot slutet när det blev spännande med någon minut kvar hoppade det plötsligt över i en annan sekvens där man såg spelarna åka och tacka varandra. Då var sändningen slut. Rutan blev svart. Efteråt har jag läst att SIK vann. Jag förstod ingenting.
Det blir ingen Web-TV mer för min del förrän jag får fiber installerat i april nästa år.
LENNART
Får också känslan av att du beklagar dig över andra saker än just ursprungsproblemet, ditt bredband. Tråkigt och onödigt.
-
- Reactions:
Tack så mycket!Tobias Thurén wrote:Till skillnad från dej tycker jag att kommentatorerna gör ett kanon jobb!!! Och om du stör dej så sänk volymen på din datorLennart Johansson wrote:Eftersom jag har några mil att åka så valde jag att titta på Web-TV. Trevlig match och rätt lag vann. Jag har en synpunkt på sändningen. Synd att man har 2 kommentatorer som pratar sönder hela matchen genom att hela tiden prata en massa strunt.
LENNARTnär den nu funkar.

-
- Reactions:
Det mesta är väl redan sagt om matchen, men vill även jag lämna en liten kommentar.
Efter den tunga starten kom SIK igång riktigt ordentligt i andra halvan av första perioden och 1-1 kändes logiskt. I andra är det ju SIK för hela slanten, och brandlarmet kom ju verkligen olägligt. Tråkigt, men inget å göra, och samtidigt skönt att det inte var något värre. Avbrottet väldigt lägligt för VIK, SIK borde haft ledningen här. Sista gör Västervik det jävligt bra och håller SIK på utsidan, men jävlar vad gött att man får till en vändning när man kände att tiden började rinna iväg. Bra karaktär, och härligt av PR och befinna sig på rätt plats!
Och vad ska man säga om Tanos skott? Makalöst! Jag och min kollega var i full diskussion kring det faktum att man inte matchade Rundqvist med Alengård, men jävlar vad gött att vi fick avbryta den.
Var nervös innan matchen i och med att Bjälkander skulle döma, men jag tycker han gjorde det riktigt bra i två perioder. I tredje förstår jag dock inte vad han håller på med, en hel del incidenter som skulle renderat tvåa för gästerna enligt mig, tänker speciellt på situationen då de låser "Gus" strax innanför offensiva blå och det i situationen efter istället blir en utvisning på Lindgren i egen zon. Säger inte att det inte var korrekt, men han skulle blåst i förstaläget.
Härligt med 2 pinnar in på kontot!
Efter den tunga starten kom SIK igång riktigt ordentligt i andra halvan av första perioden och 1-1 kändes logiskt. I andra är det ju SIK för hela slanten, och brandlarmet kom ju verkligen olägligt. Tråkigt, men inget å göra, och samtidigt skönt att det inte var något värre. Avbrottet väldigt lägligt för VIK, SIK borde haft ledningen här. Sista gör Västervik det jävligt bra och håller SIK på utsidan, men jävlar vad gött att man får till en vändning när man kände att tiden började rinna iväg. Bra karaktär, och härligt av PR och befinna sig på rätt plats!

Var nervös innan matchen i och med att Bjälkander skulle döma, men jag tycker han gjorde det riktigt bra i två perioder. I tredje förstår jag dock inte vad han håller på med, en hel del incidenter som skulle renderat tvåa för gästerna enligt mig, tänker speciellt på situationen då de låser "Gus" strax innanför offensiva blå och det i situationen efter istället blir en utvisning på Lindgren i egen zon. Säger inte att det inte var korrekt, men han skulle blåst i förstaläget.
Härligt med 2 pinnar in på kontot!

-
- Reactions:
Jag tycker kommentatorerna gör ett jättejobb och lyfter webb tvn flera klasser ijämförelse med förra säsongen. Tråkigt när folk som dig endast klagar på oss som arbetar frivilligt för klubbens bästa när du själv bara sitter på röven och förmodligen då även också klagar på spelet 59 minuter av matchen. Väx upp och gör någon nytta för föreningen själv innan du ger dig på oss som gör detLennart Johansson wrote:Eftersom jag har några mil att åka så valde jag att titta på Web-TV. Trevlig match och rätt lag vann. Jag har en synpunkt på sändningen. Synd att man har 2 kommentatorer som pratar sönder hela matchen genom att hela tiden prata en massa strunt.
LENNART
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Nu har jag sett highlights, fina strutar från båda lagen måste jag säga och KUL att repriser är med i slowmotion för mig som är av det lite trögare slaget (körs det även repriser "live" så att säga?)
En passning till alla forumanvändare:
Tänk på tonen på forumet, och att endel inte tycker som andra gör, inget man behöver gå i taket för, utan försök att vara konstruktiva.

Tänk på tonen på forumet, och att endel inte tycker som andra gör, inget man behöver gå i taket för, utan försök att vara konstruktiva.
-
- Reactions:
Härligt med seger. Mer än så kan jag inte säga men Det räcker väl idag 

Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Har tittat på highlightsen nu och jag håller med Spock om detta med repriserna av målen. Riktigt bra att få se dem vevas en gång till i slow motion. Riktigt bra jobbat av killarna i webbtvgruppen
En som jag tycker också ska ha creed idag är Stefan L i klacken. Han gjorde, som jag tycker, ett bra jobb och drog igång oss andra flera gånger. Gött Stefan
Rosén då, vad ska man säga? Helt klart är ju att alla som var med och bidrog till andelspelaRen kan känna sig mycket nöjda. Helt rätt gubbe som valdes till matchens lirare i Skövde

En som jag tycker också ska ha creed idag är Stefan L i klacken. Han gjorde, som jag tycker, ett bra jobb och drog igång oss andra flera gånger. Gött Stefan

Rosén då, vad ska man säga? Helt klart är ju att alla som var med och bidrog till andelspelaRen kan känna sig mycket nöjda. Helt rätt gubbe som valdes till matchens lirare i Skövde

/Perka
-
- Reactions:
Ja han visar vägen även denna matchen,den gode RosènPer-Erik Odh wrote:Har tittat på highlightsen nu och jag håller med Spock om detta med repriserna av målen. Riktigt bra att få se dem vevas en gång till i slow motion. Riktigt bra jobbat av killarna i webbtvgruppen![]()
En som jag tycker också ska ha creed idag är Stefan L i klacken. Han gjorde, som jag tycker, ett bra jobb och drog igång oss andra flera gånger. Gött Stefan![]()

-
- Reactions:
Håller med, riktigt bra med reprisen i slowmo.Kristian Eriksson wrote:Nu har jag sett highlights, fina strutar från båda lagen måste jag säga och KUL att repriser är med i slowmotion för mig som är av det lite trögare slaget (körs det även repriser "live" så att säga?)![]()
Bara här på highlightsen ser man ju lite misstag från den randige. Jag tyckte likadant efter Forshaga matchen hemma, otroligt konstiga dombeslut, men relativt lika åt båda håll. Men Skövdes kvittering borde ju blåsts av tidigare pga. handpass, men å andra sidan borde kanske Tång fått med sig en utvisning sekunderna innan. Och ungefär sådär såg det ut hela matchen tycker jag, speciellt i tredje.
Jaja, 2 sköna poäng iaf. och jag tycker faktiskt (även om jag varit lite pessimistisk tidigare) att det såg lite bättre ut idag spelmässigt, speciellt om man tar hänsyn till vilket slagkraftigt motstånd det var idag.
-
- Reactions:
LENNART[/quote]
Till skillnad från dej tycker jag att kommentatorerna gör ett kanon jobb!!! Och om du stör dej så sänk volymen på din dator
när den nu funkar.[/quote]
OK: kvalitén på bilderna/sändningen mycket bra, mycket bra. För över det till TV-n. Däremot däremot drar jag ner volymen till 0 och kommer även att göra detta när jag får fiber fram i vår.
Hälsningar
LENNART
Till skillnad från dej tycker jag att kommentatorerna gör ett kanon jobb!!! Och om du stör dej så sänk volymen på din dator

OK: kvalitén på bilderna/sändningen mycket bra, mycket bra. För över det till TV-n. Däremot däremot drar jag ner volymen till 0 och kommer även att göra detta när jag får fiber fram i vår.

Hälsningar
LENNART
-
- Reactions:
Proffsig sändning och bra kommentatorer
keep up the god work nu 

-
- Reactions:
Riktigt tråkigt att läsa Lennart Johanssons ord. Som Fröberg säger verkar det hänga mer på din besvikelse över ett internet som inte fungerar. Och det säger sig väl självt att det mest optimala inte är att streama livesändningar med ett mobilt bredband? Åtminstone vi som lämnat 56K-modemens tid har insett det. Det är extratråkigt också i den meningen att vi är 4 stycken i webb-gruppen som med inga ytterligare medel alls från klubbens sida annat än kamera och sändutrustning samt inga sponsorer på vår sida som puttar in pengar till verksamheten, ändå försöker få till en sändning som håller så pass bra kvalitet och har sånt underhållningsvärde som det har idag. Det är tusentals kronor vi skjutit till själva bara för att vi brinner för SIK och vill göra det absolut bästa som går för föreningen. Vi tillhandahåller en tjänst för motståndarsupportrar samt Skövdesupportrar som inte har möjlighet att se matchen på plats. Och vi är inga proffs, varken vi som lurar i bakgrunden eller våra kommentatorer. Rickard och Emil har ett genuint hockeyintresse och framförallt ett SIK-intresse. Att racka ned på dem är riktigt lågt och går att avhjälpa med sänkning av volymen på datorn. Vill man inte ha framsteg utan ha sändningarna som förra säsongen med enbart rörliga bilder så är det lätt avhjälpt. Efter att ha sett ett antal sändningar från olika föreningar kan jag säga att Skövde IK kan hålla huvudet högt för proffsigheten på sändningarna. Sen skulle vi naturligtvis vilja utveckla allt men det får ske i en lagom takt. Vill man så föreslår jag att man engagerar sig i webb TV-teamet genom att höra av sig till oss. Vi behöver all hjälp vi kan få med att hitta sponsorer för att kunna utveckla verksamheten och göra riktigt proffsiga sändningar i framtiden. Men så länge vi "cyklar till månen" om ni förstår vad jag menar, så ber jag er som har kritik att framföra att tänka igenom den först. Tack för ordet!
-
- Reactions:
Edlund & Co...ni gör ett kanonjobb, ta med er att det är så många som tycker det är bra och skit i den som gnäller