2014-09-28 16:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov
-
- Reactions:
Re: 2014-09-28 16:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov
Då "bänkar" man sig i soffan igen då...för att vänta på ketchupeffekten... 

-
- Reactions:
Hmmf, efter lite trixande så fick man igång sändningen osså, men det krävdes en omstart.Anders Åstebro wrote:Då "bänkar" man sig i soffan igen då...för att vänta på ketchupeffekten...
Kanske denna match osså kommer att vara en omstart för SIK´s a-lag...
-
- Reactions:
Jaha, en riktig smak start får SIK, men vad händer sedan?!?
Inte ens den värste blåögde kan vara nöjd med detta....

Inte ens den värste blåögde kan vara nöjd med detta....

-
- Reactions:
Bar start i 2a, och bättre spel av SIK så man får väl vara "nöjd" för stunden.
Men det är väl ingen som kan påstå att detta spel man presterar för tillfället är något
som kommer bära laget längre denna säsong än vad man gjorde i exempelvis i fjol...
Visst, det är bara omg3 och det är många matcher kvar, men ändå...
Och det blev tillslut en "säker seger" med 7-4
Och fjuttiga 722st betalande på läktaren....
Men det är väl ingen som kan påstå att detta spel man presterar för tillfället är något
som kommer bära laget längre denna säsong än vad man gjorde i exempelvis i fjol...
Visst, det är bara omg3 och det är många matcher kvar, men ändå...

Och det blev tillslut en "säker seger" med 7-4

Och fjuttiga 722st betalande på läktaren....

Grattis SIK.Johan Nykvist wrote:Idag så vänder trenden. 3 poäng o.ch seger med 7-2
Hoppas att det fortsätter så här. Jag vill ha upp SIK blad de 4:a
-
- Reactions:
Sådärja. Vinst krävde man och skönt att SIK fick göra lite mål, hoppas det fortsätter mot Kumla innan det blir vattenkrig mot Västevik 

Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Det kanske inte var världens snyggaste men vad skönt med tre poäng.
Kul för Johan Erkgärds att få göra tre mål även om två av dem var lätta. Hur många pass var det mellan han o Hultman när de gjorde mål i boxplay? Tillräckligt många för att man skulle hinna bli skitnervös på läktaren i varje fall. Stackars målvakt, vilken omöjlig uppgift
Det var väl många med mig som fick spel när Forshaga satte fyran. Målburen var ju ur läge en lång stund utan att han blåste av. Pierre var uppe på läktaren efter matchen och jag frågade honom om detta. Det visade sig då att målet är korrekt. Det är en ny regel som säger att domaren inte skall blåsa av i ett sådant läge utan han ska dömma mål om pucken passerar mållinjen där målet är tänkt att stå. Så en ursäkt för detta till domaren
Kul för Max att han fick måla för andra matchen i rad. Två backhandmål av honom nu.
Kul att det var fler som stannade på efteRsnacket idag. Det kan nog bli en hit vad det lider när fler o fler upptäcker det. Tycker Simon sköter det med bravur men vi i publiken får inte vara så blyga med frågor
Kul för Johan Erkgärds att få göra tre mål även om två av dem var lätta. Hur många pass var det mellan han o Hultman när de gjorde mål i boxplay? Tillräckligt många för att man skulle hinna bli skitnervös på läktaren i varje fall. Stackars målvakt, vilken omöjlig uppgift

Det var väl många med mig som fick spel när Forshaga satte fyran. Målburen var ju ur läge en lång stund utan att han blåste av. Pierre var uppe på läktaren efter matchen och jag frågade honom om detta. Det visade sig då att målet är korrekt. Det är en ny regel som säger att domaren inte skall blåsa av i ett sådant läge utan han ska dömma mål om pucken passerar mållinjen där målet är tänkt att stå. Så en ursäkt för detta till domaren

Kul för Max att han fick måla för andra matchen i rad. Två backhandmål av honom nu.
Kul att det var fler som stannade på efteRsnacket idag. Det kan nog bli en hit vad det lider när fler o fler upptäcker det. Tycker Simon sköter det med bravur men vi i publiken får inte vara så blyga med frågor

/Perka
-
- Reactions:
Riktigt go vinst!Johan Nykvist wrote:Idag så vänder trenden. 3 poäng o.ch seger med 7-2

Adam B
-
- Reactions:
Adam Berggren wrote:Riktigt go vinst!Johan Nykvist wrote:Idag så vänder trenden. 3 poäng o.ch seger med 7-2
Johan och Adam, en go trea var det, men hur uppfattade ni spelet som sådant?
Var det ett spel som genererar en hoppfull tro på framtiden?
Jag såg matchen på webben, och ni antagligen live, och där emellan så kan det skilja en del på hur man upplever en match.
-
- Reactions:
Då kan man fråga sig varför dom inte bara dömde mål utan att stå och diskutera om det var mål eller ej.Per-Erik Odh wrote: Det var väl många med mig som fick spel när Forshaga satte fyran. Målburen var ju ur läge en lång stund utan att han blåste av. Pierre var uppe på läktaren efter matchen och jag frågade honom om detta. Det visade sig då att målet är korrekt. Det är en ny regel som säger att domaren inte skall blåsa av i ett sådant läge utan han ska dömma mål om pucken passerar mållinjen där målet är tänkt att stå. Så en ursäkt för detta till domaren![]()
Skönt att det blev seger iaf. Hultman och Erkgärds bäst i Skövde idag tycker jag.
-
- Reactions:
Tillräckligt många för att jag skulle zooma sönder sekvensen på filmPer-Erik Odh wrote: Hur många pass var det mellan han o Hultman när de gjorde mål i boxplay? Tillräckligt många för att man skulle hinna bli skitnervös på läktaren i varje fall. Stackars målvakt, vilken omöjlig uppgift![]()

Fan, man ser ju fortfarande när målet görs men det blev inte vackert. Ber om ursäkt för det men känns ok ändå med tanke på att det blev vinst

Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
-
- Reactions:
Jo de två visade sig bra även på webben, men jösses vad jag saknar Thegel!!!Gunwaldh Johansson wrote:.....Hultman och Erkgärds bäst i Skövde idag tycker jag.
Inte en gång av alla de möjligheter som fanns så fick man iväg trissan via ett direktskott efter spel över den berömda längsgående linjen...

-
- Reactions:
Erkgärds var ju helt nere för räkning efter första,inte ett pass satt rätt.Sedan höjde både han och Skövde nivån och vann helt rättvist.
-
- Reactions:
Seger o 3 poäng. Men inte mkt mera o hurra över. Fortfarande som en hönsgård i försvaret. Men hoppas det vänder nu.
-
- Reactions:
Ja men 3 p satt väl gött!
Men 117 p i guldfemman satt som en smäck! "Jockes pöjka" sköter sig.. Som vanligt (gjorde så lite då och då när jag dominerade matchresultaten förr om åren...) lämnade jag lite försprång och hoppade första matchen...
Ödmjuk? Vad är det? Det är väl hockey för böveln!
Men 117 p i guldfemman satt som en smäck! "Jockes pöjka" sköter sig.. Som vanligt (gjorde så lite då och då när jag dominerade matchresultaten förr om åren...) lämnade jag lite försprång och hoppade första matchen...
Ödmjuk? Vad är det? Det är väl hockey för böveln!