(TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson Garde

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1574
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Marcus Lundgren »

Tobias Thurén wrote:
Marcus Lundgren wrote:Ja lite synd, det kändes som Skövde kunde dragit ifrån flera gånger under den andra perioden
Ok men det verkar vara en uppryckning sen senast iallafall.
Mjo, men dom hade nog kunnat ha med mig i laget och ändå rycka upp sig från senast ;) fortfarande 2-3 och långt uppehåll pga skadad Vimmerbyspelare (Tror det är Jonason). Vimmerby lite bättre än Skövde hittils i 3e
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1574
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Marcus Lundgren »

3-3 med ett par minuter kvar! Rundqvist
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1574
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Marcus Lundgren »

Marcus Lundgren wrote:3-3 med ett par minuter kvar! Rundqvist
3-3 slut. Straffar nu
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1574
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Marcus Lundgren »

Marcus Lundgren wrote:
Marcus Lundgren wrote:3-3 med ett par minuter kvar! Rundqvist
3-3 slut. Straffar nu
Vimmerby vinner på straffar. Riis miss, Alengård mål (sjukt snyggt), Erkgärds miss, Vimmerby satte 2st..
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Tobias Thurén »

Marcus Lundgren wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Marcus Lundgren wrote:3-3 med ett par minuter kvar! Rundqvist
3-3 slut. Straffar nu
Vimmerby vinner på straffar. Riis miss, Alengård mål (sjukt snyggt), Erkgärds miss, Vimmerby satte 2st..
Skit men men en poäng är alltid nåt :) tack för ikväll Marcus :D
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1574
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Marcus Lundgren »

Tobias Thurén wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Marcus Lundgren wrote:3-3 med ett par minuter kvar! Rundqvist
3-3 slut. Straffar nu
Vimmerby vinner på straffar. Riis miss, Alengård mål (sjukt snyggt), Erkgärds miss, Vimmerby satte 2st..
Skit men men en poäng är alltid nåt :) tack för ikväll Marcus :D
Ja och framför allt var spelet bättre än sist iaf!
Det är lugnt!
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Tobias Thurén »

Marcus Lundgren wrote:
Tobias Thurén wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Marcus Lundgren wrote:
Marcus Lundgren wrote:3-3 med ett par minuter kvar! Rundqvist
3-3 slut. Straffar nu
Vimmerby vinner på straffar. Riis miss, Alengård mål (sjukt snyggt), Erkgärds miss, Vimmerby satte 2st..
Skit men men en poäng är alltid nåt :) tack för ikväll Marcus :D
Ja och framför allt var spelet bättre än sist iaf!
Det är lugnt!
Tack för idag :D
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Rickard Dahl »

Underarmsbrott på Jonason enligt honom själv på twitter. Någon som såg matchen och eventuellt vad som hände? Något fult från Skövdespelare, eller bara oflyt?

Lider verkligen med honom, jobbigt benbrott förra säsongen efter den omtalade "sparken", och nu detta.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5362
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Per-Erik Odh »

Som jag uppfattade det var den närmaste Skövdespelaren Wänghult. Men det var absolut inget fult i situationen utan bara en olyckshändelse. Det intrycket förstärks av att det fanns inte antydan av gurgel bland spelarna efter händelsen.

Kort kommentar om matchen då. Jag tycker att Skövde hade en hel del riktigt bra offensivt. Däremot är det problem i försvarspelet där det blir virrigt emellanåt. Som jag uppfattar det från läktaren ser det inte ut som om det är riktigt klart vem som skall göra vad.

En reflektion över de större ytterzonerna: Det kommef vara positivt för spelet. Massor av långa anfall från bägge lagen i Skövdes match igår. Kanske är det också anledningen till att det ser lite virrigt ut i försvarspelet.
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Rickard Dahl »

Någon som vet när matchen spelas idag? Hittar verkligen ingen info om det på deras hemsida.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:Som jag uppfattade det var den närmaste Skövdespelaren Wänghult. Men det var absolut inget fult i situationen utan bara en olyckshändelse. Det intrycket förstärks av att det fanns inte antydan av gurgel bland spelarna efter händelsen.

Kort kommentar om matchen då. Jag tycker att Skövde hade en hel del riktigt bra offensivt. Däremot är det problem i försvarspelet där det blir virrigt emellanåt. Som jag uppfattar det från läktaren ser det inte ut som om det är riktigt klart vem som skall göra vad.

En reflektion över de större ytterzonerna: Det kommef vara positivt för spelet. Massor av långa anfall från bägge lagen i Skövdes match igår. Kanske är det också anledningen till att det ser lite virrigt ut i försvarspelet.
Okej, skönt det i alla fall då.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1574
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:Någon som vet när matchen spelas idag? Hittar verkligen ingen info om det på deras hemsida.
http://www.taif.nu/2014/08/27/xl-bygg-cup-29-31-aug/

16.00 spelas Skövdes :)
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Tobias Thurén »

Snart match igen, kul! Hoppas att Siken kan ta säsongens första trepoängare, behövligt oxå om man ska ha chans på cupvinst. Har tyvärr inte möjlighet att se matchen själv(idag oxå :cry: ) men hoppas på nån vänlig själ som kanske kan ge lite matchrapporter här istället, Marcus?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5362
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Per-Erik Odh »

Tobias Thurén wrote:Snart match igen, kul! Hoppas att Siken kan ta säsongens första trepoängare, behövligt oxå om man ska ha chans på cupvinst. Har tyvärr inte möjlighet att se matchen själv(idag oxå :cry: ) men hoppas på nån vänlig själ som kanske kan ge lite matchrapporter här istället, Marcus?
Skål :mrgreen:

Vi ska försöka men lovar inget. Det man kan konstatera just nu är att Skövde har hemmaplan :D
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1574
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (TC) 2014-08-29 ??:?? Visby/Roma HK -Skövde IK, Nelson G

Post by Marcus Lundgren »

Tobias Thurén wrote:Snart match igen, kul! Hoppas att Siken kan ta säsongens första trepoängare, behövligt oxå om man ska ha chans på cupvinst. Har tyvärr inte möjlighet att se matchen själv(idag oxå :cry: ) men hoppas på nån vänlig själ som kanske kan ge lite matchrapporter här istället, Marcus?
Jag har köpt matchen, ska göra mitt bästa för att rapportera så ofta det händer något ;) Imorgon får du dock klara dig själv för då tänkte jag åka ner till Tingsryd och kika:)
Post Reply