Just det!Marcus Lundgren wrote:Ja jag tror många har kontrakt mars ut, och då blir det ju en och en halv månad då:)Niklas Hjalmarsson wrote:Ok, du menade mer än en månad alltså!Marcus Lundgren wrote:Såvitt jag vet så var Anton Lindgren heltids betald, och då antar jag att det kostar 40-50k på ett par månader. Vill verkligen betona att jag inte vet exakt.
Då är jag med, men att han var "proffs" visste jag inte!
(PO 1 - G 1:3) 2016-02-18 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, B
-
- Reactions:
Re: (PO 1 - G 1:3) 2016-02-18 19:00 Skövde IK - Tranås AIF I
Silly season is just another season!
-
- Reactions:
Smäll mot huvudet, .....men tillåts fortsätta matchen i stridens hetta!Gunwaldh Johansson wrote:Tyvärr så missar Erik Rosen matcharna mot Tranås.
http://www.hockeyettan.se/2016/02/17/pr ... r-playoff/

Det är att ta risker det.

Har man inte lärt sig något alls av de studier som finns i ämnet närt det gäller hjärnskakningar?
Väldigt tråkigt att se att man tydligen inte har gjort det..

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Det är nog så enkelt, vare sig man gillar det eller inte, att i stridens hetta kör alla bara på. Det är så vi människor fungerar hur klokt vi än resonerar kring det i vardagen.Anders Åstebro wrote:Smäll mot huvudet, .....men tillåts fortsätta matchen i stridens hetta!Gunwaldh Johansson wrote:Tyvärr så missar Erik Rosen matcharna mot Tranås.
http://www.hockeyettan.se/2016/02/17/pr ... r-playoff/![]()
Det är att ta risker det.![]()
Har man inte lärt sig något alls av de studier som finns i ämnet närt det gäller hjärnskakningar?
/Perka
-
- Reactions:
Perka,Per-Erik Odh wrote:Det är nog så enkelt, vare sig man gillar det eller inte, att i stridens hetta kör alla bara på. Det är så vi människor fungerar hur klokt vi än resonerar kring det i vardagen.Anders Åstebro wrote:Smäll mot huvudet, .....men tillåts fortsätta matchen i stridens hetta!Gunwaldh Johansson wrote:Tyvärr så missar Erik Rosen matcharna mot Tranås.
http://www.hockeyettan.se/2016/02/17/pr ... r-playoff/![]()
Det är att ta risker det.![]()
Om du mins ett derby i Mariestad där en SIK spelare (Tegel tror jag det var) sänktes av en väldigt vårdslös tackling av en bois:are, men bedömdes av bois sjukvårdare att fortsätta matchen.
Efter den händelsen så uppkom det en djup och lång diskussion huruvida man bör agera när det gäller tacklingar emot huvudet.
Fakta och studier om liknande händelser om hur man bör agera finns att tillgå från Svenska hockey förbundet, och som letts av Luleås Yelverton Tegner, professor i medicinsk vetenskap och läkare för elitserielaget Luleå Hockey.
Tänker inte dra upp denna diskussion igen så som jag gjorde senast, men kan konstatera två saker:
1. Man vet nu mer oftast hur man skall hantera en hjärnskakning med trappstegsmetoden.
2. Man visar klara brister när man tar det osäkra före det säkra efter en tackling mot huvudet och låter en spelare fortsätta perioden ut, matchen i "stridens hetta."
Fakta och studier finns som sagt att finna, och det är förbaskat märkligt att just detta med "stridens hetta" är så påtalande än idag än en spelares välmående.
Det ligger på tränarens ansvar att veta att spelare oftast undertrycker och förnekar hur de mår efter en sådan här smäll.
Det har de fått till sig i sin utbildning enligt Tommy Boustedt.
Last edited by Anders Åstebro on 19 Feb 2016, 11:43, edited 2 times in total.
-
- Reactions:
Kvällens publiksiffra kommer att landa på finfina 2.253 åskådare
nån som tror något annat ? Suget efter play-off hockey i Skövde är enormt just nu 

Får hoppas att Du får rätt Anders. Skulle bli ett mycket välkommet klirr i kassan.Anders Edman wrote:Kvällens publiksiffra kommer att landa på finfina 2.253 åskådarenån som tror något annat ? Suget efter play-off hockey i Skövde är enormt just nu
-
- Reactions:
-
- Reactions:
Kristianstad -Huddinge 7-2 efter första.
Kom igen nu SIK
Kom igen nu SIK
-
- Reactions:
Tycker Skövde gör en bra match, i början av matchen syns det att Tranås är vana vid högre tempo men Skövde växer in i det! Men hur ska man vinna när man har 6 utespelare mot sig hela matchen!? Den här domarinsatsen var något av det värsta jag sett på hovet på länge. Testa att döma innebandy istället! Att Blomqvist fick två minuter för kneeing är ju helt sjukt, står upp klockrent vid blå. Sedan ligger om jag inte ser fel, nr 16 i Tranås och lipar i flera minuter som att hela knäet är söndertrasat! Men vem spelar i full fart i tredje perioden!? Jodå, nr 16! Såg inte jag fel nr på killen så har vi årets filmstjärna där...
Sedan lite mer bitterhet, vad var det för fel på dåren i gul jacka och keps i tranåsklacken? Sålla ut sådana nötter för er egen skull... En eloge till er som sa till honom när han bettede sig som värst.
Sådär, då var ilskan och bitterheten ute! Nya tag på lördag, inget är omöjligt!
Sedan lite mer bitterhet, vad var det för fel på dåren i gul jacka och keps i tranåsklacken? Sålla ut sådana nötter för er egen skull... En eloge till er som sa till honom när han bettede sig som värst.
Sådär, då var ilskan och bitterheten ute! Nya tag på lördag, inget är omöjligt!
-
- Reactions:
Väldigt bra och underhållande hockeymatch, undrar dock vad som händer i båset när man inte tar time-out och plockar målvakt på 18.11 när man får tek i offensiv zon? kunde t.om tagit T-O på minut 16 när SIK får powerplay, istället väljer man att ta timeout och plocka Melin när det är 16 sekunder kvar.
Inte första gången jag ser detta hända och det är att ge upp lite i förväg tycker jag, riktigt tråkigt
I övrigt gör gummi och back en kanonmatch i min mening, blomman och Albin Andersson spelar alldeles för svårt i egen zon och bjuder till allt för ofta
Inte första gången jag ser detta hända och det är att ge upp lite i förväg tycker jag, riktigt tråkigt
I övrigt gör gummi och back en kanonmatch i min mening, blomman och Albin Andersson spelar alldeles för svårt i egen zon och bjuder till allt för ofta
-
- Reactions:
Helt okej match, syns att Tranås har ett par gubbar som gör något extra ibland.
MEN om det här är bland det bättre Div 1 har att erbjuda så tycker jag ju inte att det är någon större skillnad.
MEN om det här är bland det bättre Div 1 har att erbjuda så tycker jag ju inte att det är någon större skillnad.
-
- Reactions:
Håller med dig helt och hållet i allt du skriver!Jacob Johansson wrote:Väldigt bra och underhållande hockeymatch, undrar dock vad som händer i båset när man inte tar time-out och plockar målvakt på 18.11 när man får tek i offensiv zon? kunde t.om tagit T-O på minut 16 när SIK får powerplay, istället väljer man att ta timeout och plocka Melin när det är 16 sekunder kvar.
-
- Reactions:
Skövde gör en av sina bästa matcher denna säsong i kväll mot Tranås. Man faller med flaggan i topp.
-
- Reactions:
Bästa matchen på hovet i år, helt klart. Som tidigare påpekat, Spaak coachar helt otroligt konstigt ibland, ibland undrar man hur karln tänker. Time-Out MÅSTE komma tidigare och kasta om mer i femmorna eller bänka de som inte klarar av att slå en pass. Otroligt slarviga backar som ger en osäkerhet till hela laget. Så har det varit på målvaktsposten i år också men idag tycker jag att Melin verkligen står på hälarna. 1-1 målet får vi turligt med oss då det är solklart 6 röda spelare på banan.
Gummi var matchens gigant, Oskar Back gör även han ett jättejobb. Har vi någonsin haft en bättre tekare än Rundqvist? Rundqvist har absolut högst lägsta nivå i laget enligt mitt tycke.
Bara att bita ihop och kämpa för skölden, det gäller alla, vill inte se folk på halvfart på lördag.
Gummi var matchens gigant, Oskar Back gör även han ett jättejobb. Har vi någonsin haft en bättre tekare än Rundqvist? Rundqvist har absolut högst lägsta nivå i laget enligt mitt tycke.
Bara att bita ihop och kämpa för skölden, det gäller alla, vill inte se folk på halvfart på lördag.
-
- Reactions:
Hörde inte vem blev matchens lirare, men enligt mig fanns det bara två, Gummi eller Melin. Vilket djävla skott Gummi sköt. Nr 16 i Tranås som enligt deras supportar skulle vara borta resten av säsongen fick assist till deras sista mål. Vilka skådespelare, fanns flera i taif.