2015-11-04 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov
-
- Reactions:
Re: 2015-11-04 19:00 Skövde IK - IFK Arboga IK, Billingehov
Haninge-Tierp matchen fick Tierp 3st 5+20 utvisningar, 2 av dom på sista minuten.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Tappa 3-0 är urdåligt och det kan ingen vara nöjd med så är det sagt.
Ska man hitta höjdpunkter då så är det väl spelet i numerärt över och underläge, första femman när de kommer igång och leker, Rosén som dundrar in två och som jag ser det, Klasson som i mina ögon är helt underbar med sin energi.
Att pucken är inne i nätet innan signalen ljuder råder det ingen tvekan om föresten.
Ska man hitta höjdpunkter då så är det väl spelet i numerärt över och underläge, första femman när de kommer igång och leker, Rosén som dundrar in två och som jag ser det, Klasson som i mina ögon är helt underbar med sin energi.
Att pucken är inne i nätet innan signalen ljuder råder det ingen tvekan om föresten.
/Perka
-
- Reactions:
Domarna gick på tiden och inte signalen när man bestämde sig att inte döma mål.
Skövde gör en bra 1:a period och dålig 2:a och en ok 3:e period.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Det innebär alltså att slutsignal och klocka inte är synkade Gunwaldh?Gunwaldh Johansson wrote:Domarna gick på tiden och inte signalen när man bestämde sig att inte döma mål.
.....
/Perka
-
- Reactions:
-
- Reactions:
Det kan vara så. Jag vet ej.Per-Erik Odh wrote:Det innebär alltså att slutsignal och klocka inte är synkade Gunwaldh?Gunwaldh Johansson wrote:Domarna gick på tiden och inte signalen när man bestämde sig att inte döma mål.
.....
-
- Reactions:
Enligt mig gör domarna korrekt bedömning vid "5-3" sekvensen, i alla fall om man ska gå efter tiden. Värdelöst att tappa komfortabel ledning återigen.
Jag läste en insändare i tidningen om en hängiven supporter som klagade på den så höga volymen i Billingehov att man inte ens kunde föra ett samtal med personen intill. Jag hoppas inte att det var denna personens röst som fick mannen bakom spakarna att sänka volymen drastiskt. Jag tycker vanligtvis att det är för lågt där jag står (kurvan), men idag var det otroligt låg. Stämningen försvinner, man stod och gäspade vid introt. Musiken i pauserna är inga stämningshöjade låtar, totalt är omöjligt att få igång publiken. Det var dessutom svårt att höra vad speakern idag. Jag var inte den enda som tyckte detta då flera jag pratade med sa att stämningen i pauserna är som bortblåsta. De arenor jag har besökt på bra nivå så är Billingehov i särklass sämst drag under pauserna, line ups och intro.
Jag läste en insändare i tidningen om en hängiven supporter som klagade på den så höga volymen i Billingehov att man inte ens kunde föra ett samtal med personen intill. Jag hoppas inte att det var denna personens röst som fick mannen bakom spakarna att sänka volymen drastiskt. Jag tycker vanligtvis att det är för lågt där jag står (kurvan), men idag var det otroligt låg. Stämningen försvinner, man stod och gäspade vid introt. Musiken i pauserna är inga stämningshöjade låtar, totalt är omöjligt att få igång publiken. Det var dessutom svårt att höra vad speakern idag. Jag var inte den enda som tyckte detta då flera jag pratade med sa att stämningen i pauserna är som bortblåsta. De arenor jag har besökt på bra nivå så är Billingehov i särklass sämst drag under pauserna, line ups och intro.
-
- Reactions:
Bly tungt nu givetvis !
1a perioden är bländande sedan rasar precis allt. Det enda jag sett av kontroversen kring slutet av 2a perioden är på highlightsen men enligt tycke ska det solklart vara mål. Det borde då också rimligtvis ha blivit en helt annan inställning för 3e men men nu är det som det är.
6 poäng upp och det ser ju tungt ut även om det finns många pinnar kvar att spela om.
Plus i dag i alla fall för Rosen som visade riktigt god form och instälning då det kanske kan börja lossna där vilket behövs i alla lag delar.
1a perioden är bländande sedan rasar precis allt. Det enda jag sett av kontroversen kring slutet av 2a perioden är på highlightsen men enligt tycke ska det solklart vara mål. Det borde då också rimligtvis ha blivit en helt annan inställning för 3e men men nu är det som det är.
6 poäng upp och det ser ju tungt ut även om det finns många pinnar kvar att spela om.
Plus i dag i alla fall för Rosen som visade riktigt god form och instälning då det kanske kan börja lossna där vilket behövs i alla lag delar.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Det hörde jag också var förklaringen, men en otroligt vek sådan i min ögon. Om nu inte signalen är utslagsgivande, varför har man den ens?!Gunwaldh Johansson wrote:Domarna gick på tiden och inte signalen när man bestämde sig att inte döma mål.

Att fyra Arboga-spelare är på den konfererande domartrion som hökar efteråt ger mig en bitter avsmak i munnen, där måste domaren våga vara auktoritär och stå för sitt beslut! Förbannat dåligt.
Som jag sa i sändningen (efter diverse känsloyttringar), jag hade troligtvis reagerat likadant om det varit åt motsatt håll, och att då Arboga istället hade blivit rånade på ett mål. För det där var inget annat än ett jävla rån.
Sen att man faller på eget bevåg efter en katastrofal andraperiod och egna misstag med katastrofal utgång i tredje, visst, och det är för jävligt, men hela sekvensen i slutet på andra går inte komma ifrån. Bittert, det här skulle varit tre poäng!

-
- Reactions:
Håller med dig. Men om jag tänker på samma insändare som dig så fattade jag det som att det gällde när de hade Live band. Och då framför allt de där skrikande hårdrockarna?Simon Henriksson wrote:Enligt mig gör domarna korrekt bedömning vid "5-3" sekvensen, i alla fall om man ska gå efter tiden. Värdelöst att tappa komfortabel ledning återigen.
-
- Reactions:
Vi tänker på samma, jag hade lite svårt att tolka insändaren faktiskt. Det stod att han skulle sluta gå om de inte sänkte volymen. Och vad har det varit, liveband två/tre gånger i år tror jag. Jag kan dock hålla med honom om att liveuppträdanden spelades högt, men i övrigt så borde det verkligen höjas. Saknar tiden då Magnus Boman åkte in på isen till "Du kan lita på mig - Tomas ledin", och när motståndarna äntra isen och det dånades "Who let the dogs out - Baha men" och alla klappade i takt.Marcus Lundgren wrote:Håller med dig. Men om jag tänker på samma insändare som dig så fattade jag det som att det gällde när de hade Live band. Och då framför allt de där skrikande hårdrockarna?Simon Henriksson wrote:Enligt mig gör domarna korrekt bedömning vid "5-3" sekvensen, i alla fall om man ska gå efter tiden. Värdelöst att tappa komfortabel ledning återigen.
-
- Reactions:
Simon Henriksson wrote:Vi tänker på samma, jag hade lite svårt att tolka insändaren faktiskt. Det stod att han skulle sluta gå om de inte sänkte volymen. Och vad har det varit, liveband två/tre gånger i år tror jag. Jag kan dock hålla med honom om att liveuppträdanden spelades högt, men i övrigt så borde det verkligen höjas. Saknar tiden då Magnus Boman åkte in på isen till "Du kan lita på mig - Tomas ledin", och när motståndarna äntra isen och det dånades "Who let the dogs out - Baha men" och alla klappade i takt.Marcus Lundgren wrote:Håller med dig. Men om jag tänker på samma insändare som dig så fattade jag det som att det gällde när de hade Live band. Och då framför allt de där skrikande hårdrockarna?Simon Henriksson wrote:Enligt mig gör domarna korrekt bedömning vid "5-3" sekvensen, i alla fall om man ska gå efter tiden. Värdelöst att tappa komfortabel ledning återigen.
Matchen orkat jag inte ens kommentera... Mem ni har helt rätt angående ljudet. Stod på kortsidan vid introt, hörde i princip ingenting! Var högtalarna ens igång åt det hållet? Upplevde iofs samma sak hemma mot Enköping, då på sittplats. Otroligt lågt ljud! Tycker synd om dom som arrangerar matcherna om dom måste ta åt sig av en sådan obefogad insändare som den i Sla för någon vecka sedan... Ljudet under introt och spelavbrott behöver höjas för stämningens skull! Visst längtar man tillbaka i det avseendet Simon.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Mycket snack om ljudet och från klacken är det bara att bekräfta att där var det inget ljud vid introt. Vet inte hur det brukar vara för normalt så hör jag ändå inte intromusiken på grund av att vi har trumman. Nu hade tyvärr inte trumman kommit tillbaka till hovet efter Grästorpsresan och den stämningshöjare som introt skall vara bara dog när ljudet från högtalarna riktade mot oss inte hördes.
/Perka
-
- Reactions:
Har trumman bytt klack kanske?Per-Erik Odh wrote:Mycket snack om ljudet och från klacken är det bara att bekräfta att där var det inget ljud vid introt. Vet inte hur det brukar vara för normalt så hör jag ändå inte intromusiken på grund av att vi har trumman. Nu hade tyvärr inte trumman kommit tillbaka till hovet efter Grästorpsresan och den stämningshöjare som introt skall vara bara dog när ljudet från högtalarna riktade mot oss inte hördes.

Silly season is just another season!
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Det var väl endast högtalarna i mitten som var igång. På så sätt blev det fruktansvärt dåligt ljud i Billingehov, från alla platser.Per-Erik Odh wrote:Mycket snack om ljudet och från klacken är det bara att bekräfta att där var det inget ljud vid introt. Vet inte hur det brukar vara för normalt så hör jag ändå inte intromusiken på grund av att vi har trumman. Nu hade tyvärr inte trumman kommit tillbaka till hovet efter Grästorpsresan och den stämningshöjare som introt skall vara bara dog när ljudet från högtalarna riktade mot oss inte hördes.
Än en gång så kom jag till Billingehov lite lagom hungrig, och ÄN EN GÅNG, likt matchen mot Enköping så fanns det ingen kebab i grillen!? VAD FAN ÄR DET HÄR!?? Vill inte Skövde IK tjäna pengar på besökarna? Skall inte hockeyn vara en upplevelse med allt runt om kring (bra ljud, god mat etc.) GÖR OM GÖR RÄTT!
Zells indianare/blindpass/hjärnsläpp som sedan resulterar i 4-5 får bara inte hända. Oj, oj, oj... GÖR OM GÖR RÄTT!