Skövde IK 14/15

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Man kan hitta fynd i Mestis, Finlands allsvenskan, där finns ca 5-7 lag som spelar "seriöst" och satsar, resten är lag som inte håller den bästa klassen direkt.
Letar man i de nedre lagen kan man nog hitta bra målvakt, tyvärr har man ingen större koll på de lagen.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Anders Björk
Reactions:
Posts: 8
Joined: 01 Feb 2014, 18:13

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Björk »

Då säger vi så! Finne till Skövde ik bestämt. Var väll nån Finne, som inte funka, var väll under Ekfällt tiden. Messi lr vad han hette.
Annars har ju Finnarna varit klockrena. :D
peter johansson
Reactions:
Posts: 1353
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 14/15

Post by peter johansson »

Roni Mesikämen (reserverar mig för stavningen)
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Jarno för en comback :lol:
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1574
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 14/15

Post by Marcus Lundgren »

Var det inte nån finne som sa innan att han skulle bryta lika många ben på motståndarna som han skulle göra poäng, och som jag dessutom tror lyckades?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5362
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote:Var det inte nån finne som sa innan att han skulle bryta lika många ben på motståndarna som han skulle göra poäng, och som jag dessutom tror lyckades?
Svårt o komma upp i några jättestora poängskördar som spelare om man har det kriteriet ;)
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5362
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 987
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Så jävla skönt :D :D :D

http://skovdeik.se/news.php?type=N&item=2054
:!:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6140
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Så jävla skönt :D :D :D

http://skovdeik.se/news.php?type=N&item=2054
En kul nyhet att Johan Erkgärds blir kvar. :D
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 14/15

Post by Rickard Dahl »

Fan vilken rolig start det blev på denna vecka, välkommen tillbaka Johan!! :D :D Ska bli oerhört intressant att se vad han som frisk kan prestera, 29p på 27 matcher utan att vara helt kry, säger ju en del. Hoppas Rosén följer! :)
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 14/15

Post by Simon Henriksson »

Rickard Dahl wrote:Fan vilken rolig start det blev på denna vecka, välkommen tillbaka Johan!! :D :D Ska bli oerhört intressant att se vad han som frisk kan prestera, 29p på 27 matcher utan att vara helt kry, säger ju en del. Hoppas Rosén följer! :)
Jag är ganska säker på att Rosén förlänger, om inte någon klubb ifrån HA rycker i honom, eller om han vill testa att spela utomlands igen. Vore kul med lite påskrifter nu, förra året gick det väldigt snabbt att förlänga med spelarna.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3818
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 14/15

Post by Göran Strid »

"Nu är jag frisk och oerhört revanschsugen och samtidigt mycket tacksam över den hjälp och stöttning jag fått från klubben säger Johan Erkgärds. Skövde IK är en bra klubb att spela i och jag ser verkligen fram emot två nya år i föreningen...".

Detta uttalande sänder ut många positiva signaler från bägge håll. Hur många spelare tänker - och agerar! - så i dagens hockeyvärld? Mycket bra och efterföljansvärt. En mycket tung och viktig påskrift. Välkommen tillbaka Johan och lycka till med din återstart!
Last edited by Göran Strid on 10 Mar 2014, 16:22, edited 1 time in total.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 14/15

Post by Rickard Dahl »

Simon Henriksson wrote:
Rickard Dahl wrote:Fan vilken rolig start det blev på denna vecka, välkommen tillbaka Johan!! :D :D Ska bli oerhört intressant att se vad han som frisk kan prestera, 29p på 27 matcher utan att vara helt kry, säger ju en del. Hoppas Rosén följer! :)
Jag är ganska säker på att Rosén förlänger, om inte någon klubb ifrån HA rycker i honom, eller om han vill testa att spela utomlands igen. Vore kul med lite påskrifter nu, förra året gick det väldigt snabbt att förlänga med spelarna.
Som jag ser det är det framför allt en klubb som konkurrerar "i sidled" (division 1), Eriks moderklubb Huddinge IK. Men jag hoppas verkligen han väljer att köra på i SIKen! :)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1761
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 14/15

Post by Urban Stahel »

Underbart Johan :D ...Börjar tro att föreningen inte har så dålig ekonomi trots allt.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1353
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 14/15

Post by peter johansson »

Urban Stahel wrote:Underbart Johan :D ...Börjar tro att föreningen inte har så dålig ekonomi trots allt.


jo men det har vi ju för det har ju FRÖJD sagt i förorten !!!!!!!!! och då är det förstår du hahaha som om han skulle ha koll
Post Reply