Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Johan Nykvist
Reactions:

Re: Div 1 västra

Post by Johan Nykvist »

Kristoffer Bennemyr wrote:Nu har äntligen spelschemat kommit för grundserien dessutom!

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... edule/7118

Så med andra ord är det dags att planera in matcherna i kalendern.

I år räcker det ju dessutom att sluta femma för att få spela allettan!

Och från allettan går åtta av tio lag vidare.
Ser helt okej ut.
Intressant att få möta nykomlingen med Åkers direkt i premiären.
Lite roliga speldatum med lördagsmatcherna också Grästorp borta på alla helgona också perfekt i år igen med den 12e november Enköping hemma :mrgreen:
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Så spelas Hockeyettan säsongen 16/17 – hela serieupplägget!
http://www.hockeyettan.se/2016/06/16/sa ... upplagget/
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Undrar hur svenska spel tänker när dom sätter odds på serievinnare i Div 1 västra 2016/17 egentligen.
Tycker att både Kumla och Lindlöven borde ha mycket lägre odds och Skövde något högre.
Så här har dom satt oddsen. Lindlöven borde ha ca 5.50 och Kumla ca 6.75 och Skövde ca 7.50

Borlänge 2.85
Skövde 3.50
Mariestad 3.50
Kumla 10
Åker/Strängnäs 12
Enköping 15
Lindlöven 25
Forshaga 30
Arboga 30
Grästorp 75
Surahammar 100
Köping 100
https://www.svenskaspel.se/oddset/42559 ... -2016-2017
Last edited by Gunwaldh Johansson on 20 Jul 2016, 18:40, edited 1 time in total.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Undrar hur svenska spel tänker när dom sätter odds på serievinnare i Div 1 västra 2016/17 egentligen.
Tycker att både Kumla och Lindlöven borde ha mycket lägre odds och Skövee något högre.
Så här har dom satt oddsen.

Borlänge 2.85
Skövde 3.50
Mariestad 3.50
Kumla 10
Åker/Strängnäs 12
Enköping 15
Lindlöven 25
Forshaga 30
Arboga 30
Grästorp 75
Surahammar 100
Köping 100
https://www.svenskaspel.se/oddset/42559 ... -2016-2017
De måste veta något som du inte vet Gunwaldh ;)

Jag blev också lite förvånad när jag såg dessa odds och då var det en som visade dem innan vi visste om CJ. Kanske Svenska spel redan visste om Skövdes två sista värvningar?
/Perka
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Det där med odds är svårt och man undrar ibland varför det - med all respekt - finns odds på Surahammar och Köping att de skulle vinna serien? Hundra gånger pengarna, men någon som spelar på det?

Måste berätta en alldeles sann historia från en engelsk släkting. Hans kompis satt på en bar i augusti förra året och frampå småtimmarna sätter han 100 pund på Leicester som vinnare i PL. Odds 500...Dagen därpå med lätt huvudvärk och lite ångest "säkrar" han tipset med att åtminstone sätta 50 pund på topp tre för Leicester. Odds 80...

När jag mötte min släkting i julas berättade han om sin kompis och att han nu var i det närmaste sömnlös inför möjligheten att det faktiskt kunde bli vinst åtminstone topp tre...frun var jättesur och anklagade sin man för att spela bort pengar igen.

Dagen kommer och vi vet hur det gick! Hans fru bjöd på frukost dagen efter vinsterna. Cirka 700 000 kronor.

Nej, jag tänker inte spela på Surahammar eller Köping.
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Göran Strid wrote:Det där med odds är svårt och man undrar ibland varför det - med all respekt - finns odds på Surahammar och Köping att de skulle vinna serien? Hundra gånger pengarna, men någon som spelar på det?

Måste berätta en alldeles sann historia från en engelsk släkting. Hans kompis satt på en bar i augusti förra året och frampå småtimmarna sätter han 100 pund på Leicester som vinnare i PL. Odds 500...Dagen därpå med lätt huvudvärk och lite ångest "säkrar" han tipset med att åtminstone sätta 50 pund på topp tre för Leicester. Odds 80...

När jag mötte min släkting i julas berättade han om sin kompis och att han nu var i det närmaste sömnlös inför möjligheten att det faktiskt kunde bli vinst åtminstone topp tre...frun var jättesur och anklagade sin man för att spela bort pengar igen.

Dagen kommer och vi vet hur det gick! Hans fru bjöd på frukost dagen efter vinsterna. Cirka 700 000 kronor.

Nej, jag tänker inte spela på Surahammar eller Köping.
Hahaha, underbar historia! Skulle kanske spela på Köping ändå!
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:
De måste veta något som du inte vet Gunwaldh ;)

Jag blev också lite förvånad när jag såg dessa odds och då var det en som visade dem innan vi visste om CJ. Kanske Svenska spel redan visste om Skövdes två sista värvningar?
Med tanke på Åkers låga odds, vet de om deras 17-18 sista nyförvärv också?
;)
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Årets upptaktsträff kommer vara i Mariestad den 13/9.
http://www.hockeyettan.se/2016/08/26/up ... ngen-1617/
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Med ca 2 veckor kvar till seriepremiären 2016/17 så ska försöka tippa hur grundserien slutar.

1. Borlänge HF
2. Lindlöven IF
3. Mariestad bois Hockey
4. Kumla HC
5. Enköpings SK
-----------------
6. Skövde IK
7. Åker/Strängnäs HC
8. Forshaga IF
9. IFK Arboga IK
10. Grästorps IK
11. Köping HC
12. Surahammars IF
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Varför inte pröva på det omöjliga. Varken kunskap eller tid räcker för de imponerande djupanalyser, som gjorts både här och där hur det kommer sluta, utan nöjer mig med korta kommentarer. ;)

1. Borlänge - bredd och spets som räcker och blir över, men säsongen efter succé är vansklig. Varning!
2. Mariestad - kloka värvningar och kontinuitet gör ett givet topplag. Övermod? Ev tung start, hantering av det? Övervärderat?
3. Lindlöven - visat vad man kan och har bra bredd och spets med en utmärkt tränare. Givet allettanlag.
4. Skövde - Kämpe! Det räcker som motiv. Truppen definitivt inte sämre än många andra lag. Dissat, vilket gagnar laget!
5. Enköping - Mycket spets och mycket blåst och mycket bredd, men får kämpa om femteplatsen. Kan rasa. Varning!
-----------------
6. Kumla - Missar och räcker inte till. För tunt, klarar inte en gång till på rent vres och hårt jobb. Kan utmana Enköping.
7. Åkers - Given flopp. Hejsansvejsan från början till slut vad gäller lagbyggnad och lite till. Övervärderat av många. Konstigt.
8. Grästorp - Slipper definitivt negativt kval med en lite spännande trupp denna säsong. Orkar C-J bära allt? För det måste han.
9. Forshaga - Till bottensörjan och kommer inte räcka till denna säsong trots en del intressanta tillskott.
10. Arboga - Arboga är denna säsong inte det som var förra säsongen. Får kämpa och kommer att göra det.
11. Köping - Jämngrått och habilt och kämpar för att hålla målet fredat.
12. Surahammar - Skräll, om man undviker jumboplatsen. Varning ändå för paniklån från Västerås med flera. Då kan det gå vägen.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Morgondagens upptaktsträff i Mariestad direktsänds mellan kl 13:00 - 14:30.
http://www.hockeyettan.se/2016/09/12/di ... traffarna/
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Morgondagens upptaktsträff i Mariestad direktsänds mellan kl 13:00 - 14:30.
http://www.hockeyettan.se/2016/09/12/di ... traffarna/
För mig så fungerar det jättedåligt. Det bara laggar så man får inte ut ett skit :(
Testade sändningarna från båfe norra, östra och södra och där laggar det inget.

Fungerar det för någon?
/Perka
Krister Holm
Reactions:

Post by Krister Holm »

Nu ligger det uppe en intervju med er klubbchef Hasse Ljunggren på bois hemsida.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Så här tippar Mjörnberg att serien slutar.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... an-vastra/
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote:Så här tippar Mjörnberg att serien slutar.
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... an-vastra/
Mjörnberg dissar verkligen truppen och av den texten borde de komma på plats 8-10. Onekligen bra läge för Kämpe att bli haussad om man skall gå på vad Mjörnberg skriver. Jag tycker han nedvärderar truppen alldeles för mycket. Varför det, frågar man sig?

På samma sätt fast omvänt med bois, ett lag som blivit något av hans gullebarn. Varför det, frågar man sig? Så bra tycker jag inte de verkar av det jag har sett på samma sätt som att så dåligt är inte Skövdes lag av det jag sett. Förvisso allt på webben, men ändå.
Post Reply