2015-12-09 19:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov
-
- Site Admin
- Reactions:
-
- Reactions:
Re: 2015-12-09 19:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov
En match återstår här men nog så viktig så vi lyfter denna tråden nu.
SIK måste ju ändå göra sitt jobb och sedan hoppas på draghjälp från Enköping då vi i alla fall har chansen att klättra en placering till. EN poäng till kan ju vara bra inför fortstäningsserien.
Sedan om inte annat så hoppas man ju på att folk sluter upp när 2 av våra största ska hyllas med att få sin tröja i taket. Så jag hoppas att få se många själar på onsadag som inte ser det som enbart en sista sorge match.
SIK måste ju ändå göra sitt jobb och sedan hoppas på draghjälp från Enköping då vi i alla fall har chansen att klättra en placering till. EN poäng till kan ju vara bra inför fortstäningsserien.
Sedan om inte annat så hoppas man ju på att folk sluter upp när 2 av våra största ska hyllas med att få sin tröja i taket. Så jag hoppas att få se många själar på onsadag som inte ser det som enbart en sista sorge match.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Intervju med Lars och Peder inför det som komma skall.
http://sla.se/sport/2015/12/08/skovde-i ... trotjanare
http://sla.se/sport/2015/12/08/skovde-i ... trotjanare
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Kommer ni att filma och sätta på hemsidan tröj hissningen. Kan inte vara med pga jobbet.
-
- Reactions:
Lite inför kvällens derby.
http://www.skovdenyheter.se/article/190 ... mma-derby/
http://www.skovdenyheter.se/article/190 ... mma-derby/
-
- Reactions:
Filma kommer vi göra. Lägga upp på hemsidan vet jag inte. Kan säkert bli så.Pertti Pahankala wrote:Kommer ni att filma och sätta på hemsidan tröj hissningen. Kan inte vara med pga jobbet.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
-
- Reactions:
I vanliga fall brukar vi starta lite uppsnack en kvart innan matchen, men idag startar vi redan med en halvtimme kvar. Detta för att få med både uppsnack och ceremonin i sändningen.Björn Fröberg wrote:Filma kommer vi göra. Lägga upp på hemsidan vet jag inte. Kan säkert bli så.Pertti Pahankala wrote:Kommer ni att filma och sätta på hemsidan tröj hissningen. Kan inte vara med pga jobbet.

Så för er som tänkt se matchen med oss, 18:30 är det som gäller alltså!

-
- Reactions:
Härlig! En sjunde placering! Bra kämpat SIK och lycka till fortsättningsserien. Och även bois ska ha ett stort lycka till i allettan.
Grattis SIK, men synd att inte Enköping fick vinna på ordinarie tid.
-
- Reactions:
Bra sagt!Tobias Thurén wrote:Härlig! En sjunde placering! Bra kämpat SIK och lycka till fortsättningsserien. Och även bois ska ha ett stort lycka till i allettan.
Kan det bli som så att Skövde gör som bois förra säsongen, och bois gör som Skövde tro?
Inget jag hoppas på men inte alls omöjligt....
Däremot är jag sjukt spänd på att få se Norrlandslagen här hemma i Mariestad, äntligen blir det lite nytändning när man får se helt nya lag i allettan!
Silly season is just another season!
-
- Reactions:
Skövde får vara väldigt nöjda att man vinner denna match. Ska man slåss om en play-off plats så måste man höja sitt spel rejält annars så kan man få kvalspela för att hänga kvar i div 1.
-
- Reactions:
Nä inte den roligaste natchen spelmässigt att se på. Kanske känns som att jullovet nu kommer lägligt med att ladda om.
Då var det betydligt roligare att se cermonin med hedersbetygelserna innan nedsläpp. Fantastiskt fint arangemang av Skövde IK och värdigt så pass två stora lirare som satt så djupa avtryck i SIK historien.
Peder Åstemo bara ödmjukheten själv.
Lars Trygg alltid lika korthugen och kaxig men med glimten
Då var det betydligt roligare att se cermonin med hedersbetygelserna innan nedsläpp. Fantastiskt fint arangemang av Skövde IK och värdigt så pass två stora lirare som satt så djupa avtryck i SIK historien.
Peder Åstemo bara ödmjukheten själv.

Lars Trygg alltid lika korthugen och kaxig men med glimten

Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Vi har ju sett några matcher i vinter där det känts riktigt surt att tappa poäng. Nu tycker jag att det var lite omvänt idag att man får med sig alla tre.
Skövde spelade rörigt idag och skall man hitta något positivt är det i så fall de tre poängen och att man trots allt släppte igenom väldigt få skott ända fram till eget mål.
Kul att Melin fick pris som matchens lirare. En annan Skövdespelare att vara kandidat annars var väl Robin Klasson. Han måste vara rena mardrömsmotståndaren med sitt enorma riv och slit. Jag bara älskar den spelstilen.
God Jul alla så ses vi i mellandagarna
Skövde spelade rörigt idag och skall man hitta något positivt är det i så fall de tre poängen och att man trots allt släppte igenom väldigt få skott ända fram till eget mål.
Kul att Melin fick pris som matchens lirare. En annan Skövdespelare att vara kandidat annars var väl Robin Klasson. Han måste vara rena mardrömsmotståndaren med sitt enorma riv och slit. Jag bara älskar den spelstilen.
God Jul alla så ses vi i mellandagarna

/Perka
-
- Reactions:
Trist att för andra gången saknades spelare på eftersnacket,om ingen av spelarna vill vara med kunde dom väl tala om det!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Jag var nere och pratade med Spaak efteråt och det var bara så att det glömdes bort. Naturligtvis tråkigt men högst mänskligtUrban Stahel wrote:Trist att för andra gången saknades spelare på eftersnacket,om ingen av spelarna vill vara med kunde dom väl tala om det!

/Perka