2015-11-11 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:

Post by Admin »

Rickard Dahl
Reactions:

Re: 2015-11-11 19:00 Skövde IK - Kumla HC, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Hallå eller?! Vad händer med forumet?

Här hör ni "Soda" snacka kring kvällens match i alla fall, http://www.skovdenyheter.se/article/190 ... -kumla-hc/
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Rickard Dahl wrote:Hallå eller?! Vad händer med forumet?

Här hör ni "Soda" snacka kring kvällens match i alla fall, http://www.skovdenyheter.se/article/190 ... -kumla-hc/
Nu hoppas jag att SIK får utdelning på sina skott. 1 mål på 40 skott senast är lite jobbigt att läsa om. att vinna skottstatistiken överlägset men förlora matchen stort var förra säsongen en ganska vanlig företeelse som måste förändras. Jag tror att en intensiv träning i prickskytte i likhet med ett Kanadalag gjorde för c;a 5 år sedan och förbättrade sin målstatistik med nästan 80 procent d.v.s nära dubbelt så många mål i förhållande till skott. Om någon är intresserad så kan jag berätta hur de gjorde.
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Jaha, ikväll gäller det då.
En riktig "måste match" för SIK helt klart.
Ja, om de nu vill försöka att haka på rälsbussen etter juluppehållet till A1:an

Kumla förlorade ju hemma mot Köping och det är ju inge fjäder i hatten för deras del precis.
Men skall man prata i sådana termer så är väl SIK som hönan Agda fjäderlös där bak efter att ha blivit plockad av tupparna i Arboga hemma och nu senast Lindlöven borta.

Aja, har tippat 2-4 i kvällens match på Billingehov och får hoppas man har fel igen.. ;)
Om inte annat så drar jag ifrån Perka ytterligare.. :mrgreen:
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

[/b]
Last edited by Ingvar Persson on 13 Nov 2015, 11:50, edited 1 time in total.
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Verkar som grabbarna i dag i alla fall har vaknat på rätt sida.

3-0 efter 2. Se nu för fan till bara att det fortsätter likadant.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Johan Nykvist wrote:Verkar som grabbarna i dag i alla fall har vaknat på rätt sida.

3-0 efter 2. Se nu för fan till bara att det fortsätter likadant.
Härligt! :D
Det är ju roligt att tippa helgalet ju.. :mrgreen:

Min magkänsla säger mig att denna match släpper de inte! ;)
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

3-1 ungefär i mitten på 3e.
Slarva nu innte bort det.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Jyrki Sarlomo
Reactions:

Post by Jyrki Sarlomo »

Välbehövlig trepoängare :D ,hade lite små ångest inför denna match
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Jyrki Sarlomo wrote:Välbehövlig trepoängare :D ,hade lite små ångest inför denna match
Nog fler än du som hade det.
Perka var garanterat en av dem. :mrgreen:
Hmmf, synd att alla andra lag ovanför Skövde vann denna omgång då de hade behövt lite hjälp med resultaten. :roll:
Last edited by Anders Åstebro on 11 Nov 2015, 21:36, edited 1 time in total.
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Tyckte dom gjorde en bra match idag. Första 13-14 (eller vad det var) var det total dominans.
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Grattis SIK 31 skott och 3 mål. Så skall det vara. Hoppas att SIK siktat in sig nu.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Riktigt bra genomförd match. Efter att Skövde gjort 1-0 var det aldrig något snack om saken. 3-0 efter två perioder var mycket välförtjänt och rättvist. Ångesten åtminstone hos mig var skyhög inför tredje perioden men det fanns absolut inget fog för det. Min upplevelse var att man för första gången i serien (hoppas jag minns rätt?) gick in och verkligen stängde ned matchen. Hockeygodis!

Misstagen som så många gånger tidigare har fällt SIK i matcher man mer eller mindre ägt var ju som bortblåsta.

Robin Klasson går från klarhet till klarhet. Vilken energi. Jag vet inte vilket mål det var som han fick andrassist på men med det förarbetet är det ju för en supporter massor av bonus i form av stilpoäng. Han vänder ju i princip ut och in på hela Kumlas försvar på egen hand.

Yacob bara växer och växer och visar verkligen framsteg. Henriksson gör en riktigt bra match. Melin är ju hur trygg som helst som sista utpost. Rätt placerad hela tiden och hur lugn som helst i sitt agerande. Och vilket självförtroende han visade upp i tredje perioden när han bakom mål gör sin gubbe istället för att bara slå bort pucken. Bara det är ju värt en extra entrepeng.

efteRsnacket måste också det varit ett av de roligaste denna säsongen. Wänghult och Yacob bjöd verkligen på sig själva.

Idag är det en bra dag att vara SIK supporter :D :mrgreen: 8-)
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Precis tittat på high lights och den där Kumlaspelaren som ger Melin en smäll på slutet skulle ju ha så jävla mycket stryk så han fick krypa ut. Sådär gör man inte och allra minst i slutsekunderna av en match som man aldrig varit i närheten av :evil:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote:Riktigt bra genomförd match. Efter att Skövde gjort 1-0 var det aldrig något snack om saken. 3-0 efter två perioder var mycket välförtjänt och rättvist. Ångesten åtminstone hos mig var skyhög inför tredje perioden men det fanns absolut inget fog för det. Min upplevelse var att man för första gången i serien (hoppas jag minns rätt?) gick in och verkligen stängde ned matchen. Hockeygodis!

Misstagen som så många gånger tidigare har fällt SIK i matcher man mer eller mindre ägt var ju som bortblåsta.

Robin Klasson går från klarhet till klarhet. Vilken energi. Jag vet inte vilket mål det var som han fick andrassist på men med det förarbetet är det ju för en supporter massor av bonus i form av stilpoäng. Han vänder ju i princip ut och in på hela Kumlas försvar på egen hand.

Yacob bara växer och växer och visar verkligen framsteg. Henriksson gör en riktigt bra match. Melin är ju hur trygg som helst som sista utpost. Rätt placerad hela tiden och hur lugn som helst i sitt agerande. Och vilket självförtroende han visade upp i tredje perioden när han bakom mål gör sin gubbe istället för att bara slå bort pucken. Bara det är ju värt en extra entrepeng.

efteRsnacket måste också det varit ett av de roligaste denna säsongen. Wänghult och Yacob bjöd verkligen på sig själva.

Idag är det en bra dag att vara SIK supporter :D :mrgreen: 8-)
Håller med om nästan allt, jag tycker yacob gör mycket rätt men att hans avslut ofta är stressade och relativt lösa. Men det släpper kanske om han fortsätter få lägen!

Enligt mig borde Melin ha spelat till sig förstaspaden nu!(inte enbart baserat på denna matchen)
Post Reply