2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker det var en hel del saker som var bra i matchen!

Försvarsspelet till exempel var väl flera klasser bättre än som det sett ut. De minimerade ju misstagen bra mycket bättre nu. Som jag ser det var det en bra hockeymatch mellan två lag som spelade riktigt bra defensivt men där Tranås offensiv var några klasser bättre.

Att släppa två mål mot Tranås är absolut ett okej betyg men det som är problemet är ju att släpper man två baljor så krävs det att man gör tre själv. Ingvar har absolut en poäng i det han skriver om effektiviteten. Skövde hade trots allt några riktigt bra målschanser och det hade inte varit något konstigt om de gjort ett par mål på dessa. Det är väl till och med så att det var konstigt att man inte lyckades virka in pucken på någon av dessa.

Men visst, Tranås var det bättre laget och vinner rättvist men de spelade faan inte ut Skövde som en del på hovet vill påstå.

Till gnällandet om att Spaak borde gå ned på folk. Är det inte rätt fantastiskt egentligen att man först gapar om att Skövde skall ge sina egna produkter chansen och sedan inte anser att de skall få någon chans. Hur i helvete skall de lära sig tänker folk då om de inte tillåter att de spelar?

Tranåsklacken var grymma. Alla i samma färger och så gott som hela tiden, vad jag hörde, positivt stöttande. Tråkigt att höra gnäll på Rebellklacken från folk som inte är beredda att själva ställa sig i Skövdeklacken. Hur skall vi kunna bli bra utan friskt blod?

Det är en underbar värld vi lever i där man blir expert om man gnäller men försöker man vara postitiv är man ute och seglar :?

Föresten, kanon publiksiffra och riktigt bra drag på VIPen. Goa inkomster! Solen gick dessutom upp idag också även om det inte kändes så igår 8-)
/Perka
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Tobias Thurén »

Nä tyvärr räcker inte Siken till just nu och man kan fråga sej varför? Visst vi har tappat några spelare men fyllt upp de platserna ganska bra tycker jag, dessutom är våran serie kraftigt försvagad. Detta räcker inte till en alletta, så synd nu när det verkar som publiken hittat tillbaka till hovet, 1400 är nästa exakt hundra mer än vad nåt "kasta-gris" lag hade i deras match nu i veckan . Fan..
Derby på onsdag och förlust där är uppförsbacken tyvärr alldeles gör brant. Men visst som någon smått förvirrad Boisare sa, "play-off alla dagar i veckan före allettan" tycker jag att vi myntar!!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

jo man kan nog gå ner i femmor med då ska ju fjärde och tredje linan vara inräknad och ta bort första eller andra femman.. Jag såg inte denna matchen.. men tidigare matcher så har inte tredje och fjärde femman gjort bort sig iallafall..
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: 2015-10-10 16:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Benny Wallin »

Per-Erik Odh wrote:Tråkigt att höra gnäll på Rebellklacken från folk som inte är beredda att själva ställa sig i Skövdeklacken. Hur skall vi kunna bli bra utan friskt blod?

Det är en underbar värld vi lever i där man blir expert om man gnäller men försöker man vara postitiv är man ute och seglar :?
Att gnälla på klacken var det många som gjorde igår, vilket är jävligt tragiskt i mina ögon.

Gnäller du på klacken och själv inte står där, det är som att skjuta sig själv i foten!
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
Post Reply