2015-01-25 16:00 IK Pantern - Skövde IK, Kirsebergs Ishall
-
- Reactions:
Re: 2015-01-25 16:00 IK Pantern - Skövde IK, Kirsebergs Isha
Tror inte att det hjälper så mycket att byta målvakt. Är bara inse Skövde är inte tillräckligt bra för kunna hota dom bästa lagen i denna serie.
-
- Reactions:
Första perioden till ända.
Pantern s forecheking tvingar SIK att bara slå undan och knappt komma någonstans. Utspelade är ett minst sagt koret ord. Men men 40 minuter kvar. Saker kan hända.
Pantern s forecheking tvingar SIK att bara slå undan och knappt komma någonstans. Utspelade är ett minst sagt koret ord. Men men 40 minuter kvar. Saker kan hända.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Pantern har släppt in 7 mål på 7 matcher, så jag har svårt att se hur man ska släppa in 3-4 st mot SIK på två perioder, tyvärr...
Tråkigt att man inte kunde hålla ihop det bättre under första perioden, för att sedan ta chansen ju längre matchen lider. Men vi får ju samtidigt inte glömma av att vi möter ett väldigt bra lag också, på deras hemmaplan dessutom. Lika jävla tråkigt dock.
Tråkigt att man inte kunde hålla ihop det bättre under första perioden, för att sedan ta chansen ju längre matchen lider. Men vi får ju samtidigt inte glömma av att vi möter ett väldigt bra lag också, på deras hemmaplan dessutom. Lika jävla tråkigt dock.

-
- Reactions:
Skövde håller inte pucken inom laget.. Dåliga pass.. Typ 8 iceingar.. Ger bara bort pucken..
Last edited by Jani Eriksson on 25 Jan 2015, 16:57, edited 1 time in total.
-
- Reactions:
4-0 finns inget att säga.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Snarare vi behöver byta spel. Absolut inte Pierres fel att vi ligger under.Jani Janpah Pahankala wrote:Målvaktsbyte tack..
Adam B
-
- Reactions:
Då var denna match över tyvärr. 

-
- Reactions:
Nej absolut inte hans fel men Melin är stabilare på alla sätt.. Jag var ett stort fan till Svensson.. Var en av dom som var riktigt glad när han krita på för Skövde.. Men Melin är bättre denna säsongen och han ska stå.. Blev besviken att Svensson fick starta..Adam Berggren wrote:Snarare vi behöver byta spel. Absolut inte Pierres fel att vi ligger under.Jani Janpah Pahankala wrote:Målvaktsbyte tack..
-
- Reactions:
Du får gärna utveckla "stabilare på alla sätt"? Visst att Melin skötte sig riktigt bra nu när Pierre var borta, men jag är helt övertygad om att Pierre skulle gjort jobbet minst lika bra. Och som har påtalats i denna tråd kan inte Pierre lastas för något av de fyra målen i afton.Jani Janpah Pahankala wrote:Nej absolut inte hans fel men Melin är stabilare på alla sätt.. Jag var ett stort fan till Svensson.. Var en av dom som var riktigt glad när han krita på för Skövde.. Men Melin är bättre denna säsongen och han ska stå.. Blev besviken att Svensson fick starta..Adam Berggren wrote:Snarare vi behöver byta spel. Absolut inte Pierres fel att vi ligger under.Jani Janpah Pahankala wrote:Målvaktsbyte tack..
Dock tror jag inte filosofin med att ha två "förstemålisar" har stärkt Pierre som målvakt, tror snarare han mår bäst av att stå riktigt mycket. Det är ingen filosofi jag personligen förespråkar heller.
-
- Reactions:
På alla sätt.. menar jag all statistik tyder på de plus i mina ögon från läktaren så ger han ett stabilare intryck.. Bara så jag tycker och jag hoppas jag får tycka de..Rickard Dahl wrote:Du får gärna utveckla "stabilare på alla sätt"? Visst att Melin skötte sig riktigt bra nu när Pierre var borta, men jag är helt övertygad om att Pierre skulle gjort jobbet minst lika bra. Och som har påtalats i denna tråd kan inte Pierre lastas för något av de fyra målen i afton.Jani Janpah Pahankala wrote:Nej absolut inte hans fel men Melin är stabilare på alla sätt.. Jag var ett stort fan till Svensson.. Var en av dom som var riktigt glad när han krita på för Skövde.. Men Melin är bättre denna säsongen och han ska stå.. Blev besviken att Svensson fick starta..Adam Berggren wrote:Snarare vi behöver byta spel. Absolut inte Pierres fel att vi ligger under.Jani Janpah Pahankala wrote:Målvaktsbyte tack..
Dock tror jag inte filosofin med att ha två "förstemålisar" har stärkt Pierre som målvakt, tror snarare han mår bäst av att stå riktigt mycket. Det är ingen filosofi jag personligen förespråkar heller.
-
- Reactions:
4-1 40 sek 3. Hultman.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Anmärkningsvärt! Inte en enda utvisning för pantern! Blir kanske så när man tydligen dominerar, men ändå.
- Benny Wallin
- Reactions:
Tycker att man kan sluta gnälla på Pierre nu, om ni kollar dagens match så borde ni förstå att inget är Pierres fel. Dom skotten som han släppt in släpper nog dom flesta för det är inga dåliga skott!
Jämför istället hur jävla dåliga våra anfallare är, finns ju knappt någon som gör sitt jobb.
Det började klia lite i tredje men sen var det kört igen.
Så länge 5 man på isen inte gör sitt jobb så kan Pierre likväl släppa in 15 till.
Dagens match: felpass, slarv, ingen vilja! = tragiskt tyvärr!
Jämför istället hur jävla dåliga våra anfallare är, finns ju knappt någon som gör sitt jobb.
Så länge 5 man på isen inte gör sitt jobb så kan Pierre likväl släppa in 15 till.
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.rebellerna.com
www.rebellerna.com
-
- Reactions:
Benny Wallin wrote:Tycker att man kan sluta gnälla på Pierre nu, om ni kollar dagens match så borde ni förstå att inget är Pierres fel. Dom skotten som han släppt in släpper nog dom flesta för det är inga dåliga skott!
Och vi landar igen i frågan... Vems ansvar är ytterligare ett år med sportslig besvikelse?
-
- Reactions:
Är bara att gratulera Pantern till en ganska enkel seger. Sen får en hoppas att Skövde spelar bättre på onsdag annars så är nog denna säsong över om en ca 20 dagar.