2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Rickard Dahl »

Kristian Eriksson wrote:Skitmatch!
Skövde har större delen av spelet, men TAIF gör målen. Se bara på skottstatistiken, TAIF 30 (3 mål) SIK 43 (1 mål).
Att Skövde lirade BP i 4 minuter i streck i trejde hjälpte ju knappast.
1 mål på 43 skott är för jävla dåligt. Och totalt endast 7 mål på 4 matcher (1,75 i snitt) håller tyvärr inte i en Alletta. Som jag sa tidigare, våra spetsspelare måste kliva fram nu också, och det gör man inte. Frågan är varför. :roll:

"same procedure as last year" ... :O
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Ingvar Persson »

Hade Tranås en supermålvakt eller vad hände
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6079
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Gunwaldh Johansson »

Tyvärr väntad förlust pga att Skövde brukar ha svårt att vinna i Tranås. Bara att ta nya på lördag mot Troja.
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Kristoffer Bennemyr »

Ingvar Persson wrote:Hade Tranås en supermålvakt eller vad hände
Ja om man tycker att 43 skott i magen på målvakten gör honom till en supermålvakt så absolut...
Snarare SIK som är för uddlösa framåt och ingen vill ta kampen framför kassen...

Toppspelarna måste börja leverera! Fyra omgångar spelade, tio kvar!
För Rebellerna I Tiden!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Anders Edman »

Nu börjar det faktiskt se tufft ut för Siken. Trots att det är 10 omg. kvar att spela så verkar mönstret från föregående säsonger upprepa sig igen.
En vinst mot Tranås hade inneburit bra med folk på "hovet" då det är lördagsmatch. Nu tappar vi nog ca 300-400 extra åskådare vilket är enormt tråkigt.
Nu finns det bara en sak och det är vinst hemma mot Troja, annars tror jag personligen inte att det blir något kval i år heller :oops:
Anders Edlund
Reactions:
Posts: 2
Joined: 06 Oct 2014, 08:27

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Anders Edlund »

Mina intryck efter att ha sett matchen är att Skövde är spelförande större delen av matchen men ingen...och då menar jag INGEN spelare vill göra skitjobb framför mål. Stå i vägen för backskott, försöka styra, vara med på returer. Man snirklar och snorklar ute i sarghörnen och har jättefint passningsspel men inga farliga målchanser. Våra ledande spelare som Rundqvist, Persson-Riis, Erkgärds, Hultman gör inte mycket väsen av sig och de måste gå i bräschen i dessa tuffare matcher men det verkar sitta i huvudet på dem. Vi väger bra mycket lättare än de flesta spelarna i Tranås och blir lätt bortplockade samtidigt som Tranås spelar ett enkelt, snabbt och precist passningsspel som gör att de kommer till målchanser. De sätter dessutom de målchanser de får till skillnad från SIK som behöver minst 6 försök för att sätta en puck. Avskyr att säga...mönstret återupprepar sig men jag tror tyvärr det. Våra ledande spelare verkar inte ha den mentala styrka som krävs i såhär tuffa matcher. Men rakare spel, snabbare uppspel från långsamma backar och högt tempo så tror jag vi klarar av Troja/Ljungby men gömmer man sig igen så kan vi räkna in det som en förlust på lördag också.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Anders Edman »

Mycket bra skrivet Edlund :)
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Magnus Hallberg »

Anders Edlund wrote:Mina intryck efter att ha sett matchen är att Skövde är spelförande större delen av matchen men ingen...och då menar jag INGEN spelare vill göra skitjobb framför mål. Stå i vägen för backskott, försöka styra, vara med på returer. Man snirklar och snorklar ute i sarghörnen och har jättefint passningsspel men inga farliga målchanser. Våra ledande spelare som Rundqvist, Persson-Riis, Erkgärds, Hultman gör inte mycket väsen av sig och de måste gå i bräschen i dessa tuffare matcher men det verkar sitta i huvudet på dem. Vi väger bra mycket lättare än de flesta spelarna i Tranås och blir lätt bortplockade samtidigt som Tranås spelar ett enkelt, snabbt och precist passningsspel som gör att de kommer till målchanser. De sätter dessutom de målchanser de får till skillnad från SIK som behöver minst 6 försök för att sätta en puck. Avskyr att säga...mönstret återupprepar sig men jag tror tyvärr det. Våra ledande spelare verkar inte ha den mentala styrka som krävs i såhär tuffa matcher. Men rakare spel, snabbare uppspel från långsamma backar och högt tempo så tror jag vi klarar av Troja/Ljungby men gömmer man sig igen så kan vi räkna in det som en förlust på lördag också.

Om det år efter annat upprepar sig, men med olika spelarmaterial, vad säger det egentligen?
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2015-01-07 19:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal

Post by Oscar Soljamo »

Senast vi va nära att gå vidare va ju för 4-5 år sen nu, men förlora sista matchen mot khk, va ju bortaresa dit om ni minns, riktigt tungt.
Då hade vi ett bra lag men efter det har jag känt att vi har ingen spets som är hotfull i allettan och det leder till inga mål framåt som nu.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply