Jag tycker det är fel av AB att fläka ut Filip i tidningen med sådana bilder. De har säkert frågat om det är okej och han har gett sitt godtycke. Men i sjuksängen är man långt ifrån sig själv och när han är lite klarare i skallen om en vecka så kanske det inte känns så bra att man varit på bild i riksmedia där man ser ut som faan rent utsagt.
Jag tycker det är ett billigt sätt av AB att öka läsvärdet med några smaskiga bilder. Jämför till exempel med lyxfällan eller liknande där man gör underhållning av människor som med stor säkerhet inte förstår att de mår skitdåligt.
Bra journalistik att skriva om händelsen. Dålig journalistik att fläka ut stackarn på bild i det skicket.
Hoppas han kryar på sig!
Kan väl tyckas att det var lite fult att ta sådana bilder, men hoppas det är en familjemedlem som har gjort det för att få fram budskapet att idiotiska tacklingar inte hör hemma i hockey.
Ful tackling, inget snack om saken! Dock tycker jag ärligt talat att det är synd att ingen boisare reagerar kraftigare!?!? Han kommer ju väldigt billigt undan efter att (troligtvis) ha förstört resten av säsongen för en av era ledande spelare... Det ända som händer är ju att Alba och Pontusson kramar om han lite. Blir ju inte mer gruff än vad det blir framför mål vid en målvaktsblockering. Vart höll en sån som blomman till(?), han brukade ju iallafall förut vara snabb på att stå upp för lagkamraterna.
Hade något sånt här hänt i Skövde så hoppas jag att det hade funnits nån som stått upp bättre. Måste ju visa att sånt här inte är okej! Han kommer ju fortsätta så här tills den dagen det gör jävligt ont på honom själv.
Läser man på om Arboga spelaren så ser man ju att detta inte var hans första överfall direkt. Hoppas på en riktigt lång avstängning för detta! Och hoppas att Engqvist repar sig snabbt. Förorten behöver honom om det ska bli roligare efter jul än vad det varit hittills denna säsong.
Ful tackling, inget snack om saken! Dock tycker jag ärligt talat att det är synd att ingen boisare reagerar kraftigare!?!? Han kommer ju väldigt billigt undan efter att (troligtvis) ha förstört resten av säsongen för en av era ledande spelare... Det ända som händer är ju att Alba och Pontusson kramar om han lite. Blir ju inte mer gruff än vad det blir framför mål vid en målvaktsblockering. Vart höll en sån som blomman till(?), han brukade ju iallafall förut vara snabb på att stå upp för lagkamraterna.
Hade något sånt här hänt i Skövde så hoppas jag att det hade funnits nån som stått upp bättre. Måste ju visa att sånt här inte är okej! Han kommer ju fortsätta så här tills den dagen det gör jävligt ont på honom själv.
Läser man på om Arboga spelaren så ser man ju att detta inte var hans första överfall direkt. Hoppas på en riktigt lång avstängning för detta! Och hoppas att Engqvist repar sig snabbt. Förorten behöver honom om det ska bli roligare efter jul än vad det varit hittills denna säsong.
jag antar att dom såg Filip ligga ner. är ju inte så bra att slåss när en spelare ligger ¨medvetslös¨ precis bredvid dom.
vad vet ja, Hoppas att dom tar tag i detta, och ett straff som får andra att tänka till 2-10000000 gånger om!!! =)
Den var ful. Sätter armbågen i ryggraden. Borde bli minst 6 matcher avstängning.
Hoppas att Filip kan spela mer denna säsong.
Det är nog väldigt tveksamt att han gör. hellre att han kommer tillbaka sent än för tidigt!.
Personligen tycker jag att han borde bli avstängd säsongen ut med tanke på hur han gör tacklingen, han har ju hur mycket tid som helst att åka därifrån.
Den var ful. Sätter armbågen i ryggraden. Borde bli minst 6 matcher avstängning.
Det är nog väldigt tveksamt att han gör. hellre att han kommer tillbaka sent än för tidigt!.
Personligen tycker jag att han borde bli avstängd säsongen ut med tanke på hur han gör tacklingen, han har ju hur mycket tid som helst att åka därifrån.
Mvh Petta
Han får krya på sig.
Jeff Jakobs som spelar i Borlänge fick väl en längre avstängning för några säsonger då han spelade i Mjölby då han tacklade en spelare i Hästen. Han fick ju lämna Mjölby omedelbart.
Mvh Petta
Han får krya på sig.
Jeff Jakobs som spelar i Borlänge fick väl en längre avstängning för några säsonger då han spelade i Mjölby då han tacklade en spelare i Hästen. Han fick ju lämna Mjölby omedelbart.
En avstängning borde alltid vara längre än den skadade spelaren är borta.annars vinner ju buset på det!
Mvh Petta
Han får krya på sig.
Jakobs fick lämna Mjölby för att han gav sig på en domare (därav den långa avstängningen).
Angående denna situation, riktigt fult, och mtp att han verkar vara en återfallsförbrytare måste straffet bli väldigt kännbart. Våga agera! Hoppas precis som alla andra att Engqvist repar sig snabbt!
ja den var riktigt jävla ful.. det här finns det inga försvar till. "Aldrig varit min mening att skada" räcker inte till försvar här, minst i klass med Nettelbladts förra säsongen
Anders Edman wrote:Vinster mot "Sura" och Arboga och SIK är klart för allettan, eller ?
Fem poäng till räcker för att inget lag under strecket ska kunna gå i kapp.. Men å andra sidan så räcker det med seger mot Sura om bojs, borlänge och kumla tappar poäng i onsdagens omgång.. Borlänge och bojs möts dessutom under onsdagens omgång, Kumla tar sig an Vimmerby, i Vimmerby...
Så det är redan klart