Övergångar i andra lag

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Lars Hildegard
Reactions:

Re: Övergångar i andra lag

Post by Lars Hildegard »

https://www.hockeyettan.se/mariestad-bo ... _id=312516

Detta är nog en ok värvning tror jag, men som vanligt.... Vem ska han peta? :eh:
Blomberg, Aronsson, Good Bogg, Manne, Wedemo eller Cederholm.
De två första lär det ju inte bli och knappast halvurboisaren Manne Håkansson. Då återstår bara någon av nyförvärven... Good Bogg och Cederholm har väl inte imponerat jättemycket, men sämst anser jag är Wedemo. Men å andra sidan har han förhållandevis mycket PIM, vilket brukar uppskattas i bois, så det kanske inte är han heller...?

Det är tur att jag inte är Ronny och måste bestämma detta.

På tal om Ronny så får han en (omedveten?) rejäl känga av Aronsson i senaste intervjun. Ronny, som ofta pratar om hur mycket han pratar om olika saker kan bland annat läsa detta:
Rådet är att det är hockey man spelar, så att inte tänka alltför mycket. Inte vara nervös utan släppa ner axlarna och köra, för hockey kan de spela. Så att inte försöka fundera så mycket utan bara släppa loss.
Alltså raka motsatsen till Ronnys filosofi. Är detta ett tecken på att Ronny börjar tappa omklädningsrummet? :shock:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Jaha... Wedemo var tydligen så dålig så han ville inte ens vara kvar. :silent:
Det går fort i hoc... bois. :wtf:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Det är också roligt att sportchefen tror att gruppen blir starkare och får bättre sammanhållning när två måste (väljer att) lämna.
Tre backar ut under året = underbetyg åt sportgruppen. :!:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 18 Jan 2025, 14:55 Det är också roligt att sportchefen tror att gruppen blir starkare och får bättre sammanhållning när två måste (väljer att) lämna.
Under säsongen har det ändå gått lite upp och ner, med starka prestationer som varvats med djupa dalar. Hur ser du på det?
– Det visar sig egentligen ganska tydligt vad jag tycker med tanke på hur backsidan ser ut nu. Tre av backarna vi värvade är inte kvar och vi har nya backar på plats.
Kalla det felrekryteringar om du vill, men det är givetvis en av anledningarna till en ojämn prestation under säsongen.
Men nu har vi rättat till det och har en jäkligt stark backsida på plats som jag är väldigt nöjd med.
Silly season is just another season!
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 18 Jan 2025, 16:43
Lars Hildegard wrote: 18 Jan 2025, 14:55 Det är också roligt att sportchefen tror att gruppen blir starkare och får bättre sammanhållning när två måste (väljer att) lämna.
Under säsongen har det ändå gått lite upp och ner, med starka prestationer som varvats med djupa dalar. Hur ser du på det?
– Det visar sig egentligen ganska tydligt vad jag tycker med tanke på hur backsidan ser ut nu. Tre av backarna vi värvade är inte kvar och vi har nya backar på plats. Kalla det felrekryteringar om du vill, men det är givetvis en av anledningarna till en ojämn prestation under säsongen. Men nu har vi rättat till det och har en jäkligt stark backsida på plats som jag är väldigt nöjd med.
Ja, både du och jag har väl haft ungefär samma syn på bois backspel under hela säsongen. Förra året satt backarna på botbänken, men i år har dom mest vimsat runt i egen zon.

Som jag skrivit tidigare är det ändå obegripligt att bois inte sopade hem H1V med 5-7 poäng, så jag tycker nog att det har gått mest ner.
Just exakt NU skiljer det 2 poäng mellan plats 3 och 10 i tabellen, så det gäller verkligen att inte hamna i en svacka med 3-4 matcher utan poäng, för då går tåget snabbt.

Sedan förstår jag inte riktigt värvningarna ändå om jag ska vara ärlig. Satsar bois på att gå upp i år?
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Efter några matchers vinstsvit, börjar det nu gå hackigare för bois igen. Inte så konstigt vet vi som följer bois på ganska nära håll. Alla nyförvärv är bra i början, tills dom blir intvingade att spela Ronnys tråkhockey.
På tal om nyförvärv, Stenlund är inget vidare. Bara 7 tekningsvinster på 27 försök och ser allmänt slö ut. Kanske är han fortfarande skadad? Vi får se hur länge Calle har tålamod med honom, för det han visar nu duger inte.

Sedan till utvisningarna, ujujuj.... :shock:
bois har (håll i er nu) 15.42 minuter i snitt!!! Aha, tänker ni kanske? Det beror på alla deras 20-minutare? Nej, verkligen inte. bois har bara 2 stycken 20-minutare i AE hittills. Istället har man dragit på sig hela 65!!! 2-minutare. Det är 20 fler än den som är näst "bäst" och hela 38 stycken fler än Troja som bara har 27 stycken.
bois sitter därmed en fjärdedel under en match på botbänken. :!:
Jag har inte all statistik, men jag betvivlar att något lag någonsin snittat fler utvisningsminuter i AE?

Det sprids också en sanning att bois är oslagbara i period tre. Hur ligger det till med det?
Jo, efter 12 matcher i AE har bois 5 periodvinster i tredje perdioden. Inte sämst, men heller inte bäst. bois är faktiskt starkare i period 2, med 6 vinster.

Men som alltid när det gäller statistik, den ljuger aldrig, däremot den som tolkar den.

Tack för mig :wave:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

För att få en jämförelse, har bois 1 minut mer PIM än "Sveriges mest hatade lag" i div 5.
bois har dock klarat detta på 12 matcher, mot Tre klunkars 13 matcher. :D :D :D
https://tv.aftonbladet.se/video/380593/ ... er-idioter
Post Reply