Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Re: Div 1 västra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 19 Oct 2024, 08:05 https://live.hockeyettan.se/video/s-hig ... -ot-esofpv

Samma tidtagare i Dalen som i Troja? :shock:
Tråkigt när man släpper in ett sånt mål, men Trojamålet var ju tyvärr nåt i hästväg irriterande!
Silly season is just another season!
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Lars Hildegard wrote: 19 Oct 2024, 08:05 https://live.hockeyettan.se/video/s-hig ... -ot-esofpv

Man gillar det, det gör man.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Juha Ojajärvi wrote: 20 Oct 2024, 19:20

Ungefär lika kul som att du inte har nåt a-lag i din förening längre kanske?
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Niklas Hjalmarsson wrote: 20 Oct 2024, 19:23
Juha Ojajärvi wrote: 20 Oct 2024, 19:20

Ungefär lika kul som att du inte har nåt a-lag i din förening längre kanske?
Nej, detta är klart mycket roligare.
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Grästorp imponerar
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Nu har skotträknaren i Mariestad vaknat till liv. För inte är det möjligt att offensiva bois bara sköt 3 :!: skott i period 1? Har det ens hänt för bois någon gång? :eh:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 06 Oct 2024, 11:16 Jag är inte ett dugg överraskad Lars varför du frågar varför nyförvärven är bäst i bois.
Självklart beror det på lyckade värvningar. bois gör vanligtvis lyckade värvningar men det tycks du aldrig ha märkt.
Adam Karlsson var inte en jättelyckad värvning.
Är det en slump att det sker i bois gång på gång att nya spelare inte vill vara kvar? :eh:
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Lars
Provocerande inlägg besvaras endast med "Goddag Yxskaft"
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 29 Oct 2024, 15:28 Lars
Jag är nog mest glad över att du skriver här fortfarande, trots att du har slutat.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Lars Hildegard wrote: 29 Oct 2024, 18:26
Ingvar Persson wrote: 29 Oct 2024, 15:28 Lars
Jag är nog mest glad över att du skriver här fortfarande, trots att du har slutat.
Nu är ju inte Ingvar den ende som ”lovat att sluta skriva” på denna sidan, så vet inte hur kul dina inlägg mot Ingvar är egentligen!?!?
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

42 utvisningsminuter totalt i toppmatchen mellan Borås och bois.
Värt att notera att alla utvisningsminuter gick till antingen nuvarande boisare eller gamla boisare. ;)
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ny förlust för igår och spelet hackar betänkligt! Trots förlusterna av Wistén och Tellström ser ju laget faktiskt klart starkare ut än förra året, men tanke på att man även gjorde sig av med flertalet blysänken, vars enda uppgift tycktes vara att ta korkade utvisningar i tid och otid.

Så vad är det då som inte funkar? Går det att skylla på långt mellan matcherna? Nej, för det är lika för alla lag.
Skador? Nej, bois har spelat med ordinarie manskap i princip under hela året.
Isgren? Nej, han fick ju lämna inför i år.

En trend som händer år efter år, som jag varit inne på tidigare inlägg, är att nyförvärven nästan alltid visar framfötterna i början på säsongen när spelet inte är så strukturerat och uppstyrt. Men så snart spelmodellen är på plats så blir även de duktiga nyförvärven osynliga. bois har ju dessutom lagt sig till med en tradition att varje år byta spelsätt. Det kan vara allt från att "fylla på med backar" till "aggresivare försvarsspel" till "släppa in färre mål" till "stoppa spelvändningar" osv.

Min känsla (OBS! Det är en *känsla*) är att Ronny hela tiden ändrar och ändrar utifrån vad han ser i föregående match, istället för att tro på sin linje och köra stenhårt på den. bois är tillräckligt spelskickliga och tunga för att kunna mala ner alla motståndare, i alla fall i HE västra, men istället ska det ändras och ändras tills spelarna är helt förvirrade.

Med andra ord, det är dags att Ronny får gå snart tror jag. bois blir inte bättre, trots bättre lag år efter år. Då är det tränarens fel. Det finns ingen annan förklaring. :!:

Tack för mig.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

48-22 i utvisningsminuter i toppmötet mellan bois och Lindlöven igår.
Värt att notera är att så länge som bois orkar spela sitt "hårda och fysiska" spel har Lindlöven egentligen inte chansen på segern, men så snart bois inte orkar längre, alltså från slutet av andra perioden, är Lindlöven minst lika bra och ofta till och med bättre.
Även om bois kanske har flest chanser, är det lika stor portion tur som gör att dom kniper 2p.

Ska vi vara ärliga så ska bois vara tacksamma över att Lindén är kvar. Utan honom och Weinö så är bois ett ganska mediokert lag, eller möjligtvis ett bra lag med en medioker tränare. :?

bois ligger nu ÖVERLÄGSET sist i Fair Play-statistiken i hela HE (eller först om man står på huvudet). Att man aldrig lär sig... :crazy: :roll:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Nu har jag sett matchen igen och jag får erkänna att jag inte var helt nykter när jag tittade i fredags. bois är faktiskt helt överlägsna hela matchen utom när bois drabbas av utvisningar.
bois skjuter 49 välriktade skott och det är bara en övermänsklig målvakt i Lindlöven, som verkligen tänker att detta är årets match som stoppar bois från att göra över 10 mål.
Lindlöven å andra sidan skjuter bara 27 fjösare, där 3 skott turligt nog är helt otagbara bakom en skymd Sandberg.

bois har verkligen visat de 4 senaste matcherna att man utmanar om en HA-plats, med ett stabilt backspel och man har ettans överlägset bäste marknadschef i mål. :thumbup:
Stort grattis och lycka till i HA :clap:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

En stark OT-seger för bois återigen. Dom är verkligen på g. :thumbup:
Post Reply