Skövde IK 24/25
-
- Reactions:
Re: Skövde IK 24/25
Lite spelare med SIK anknytning som kanske kan vara intressanta för den ny klubben.
Skara IK
Melvin Dahlqvist (G) 2005
Simon Samuelsson (D) 2000
Johannes Apell (C/W) 1996
Tibro IK
Niclas Follin Lundgren (D) 1996
Alex Frank (D) 2005
Jesper Erlandsson (RW/LW) 1998
Alexander Yacob (RW) 1996
Skara IK
Melvin Dahlqvist (G) 2005
Simon Samuelsson (D) 2000
Johannes Apell (C/W) 1996
Tibro IK
Niclas Follin Lundgren (D) 1996
Alex Frank (D) 2005
Jesper Erlandsson (RW/LW) 1998
Alexander Yacob (RW) 1996
-
- Reactions:
Axel Abrahamsson fortsätter sin karriär i Sundsvall Hockey
https://www.facebook.com/share/6THpgzcreTADxWCY/
https://www.facebook.com/share/6THpgzcreTADxWCY/
-
- Reactions:
Jesper Emanuelsson flyttar till Norge och kommer spela för Gjövik Hockey.
https://www.gjovikhockey.no/post/jesper ... vik-hockey
-
- Reactions:
Gunwaldh Johansson wrote: ↑23 Jun 2024, 19:09 Jesper Emanuelsson flyttar till Norge och kommer spela för Gjövik Hockey.
Han kommer att spela i en verkligt spektakulär arena som är insprängt i berget i Gjövik. Byggd till os i Lillehammer.
-
- Reactions:
Simon Siwert är klar för Grästorps IK.
https://grastorpsik.se/nyheter/simon-si ... storps-ik/
https://grastorpsik.se/nyheter/simon-si ... storps-ik/
-
- Reactions:
Då kan vi nog lägga ner tankarna om ett seniorlag till hösten?
-
- Reactions:
Jag skulle säga det också.. Div 3 är inte en dålig liga (inte toppen av den iaf.), det skiljer ganska mycket mindre än vad många tror. Vi kan inte ställa ut enbart juniorer och tro att vi kommer vinna speciellt många matcher.Juha Ojajärvi wrote: ↑29 Jun 2024, 06:49 Då kan vi nog lägga ner tankarna om ett seniorlag till hösten?
-
- Reactions:
Rankar dessa div 3 lag från Skaraborg som dom bästa.
Falköpings Blue Riders
Tidaholms HF
Töreboda HF
Skövdes nya lag om det blir något till hösten rankar jag att hamna på 6:e plats
Falköpings Blue Riders
Tidaholms HF
Töreboda HF
Skövdes nya lag om det blir något till hösten rankar jag att hamna på 6:e plats
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Jag tänker att ett seniorlag är väldigt viktigt med tanke på sponsring och intresset för klubben bland en större massa. Jag tror att det är en av sakerna som prioriteras bland de högre.Juha Ojajärvi wrote: ↑29 Jun 2024, 06:49 Då kan vi nog lägga ner tankarna om ett seniorlag till hösten?
Så även om det ser mörkt ut just nu så tror jag ändå på en skaplig chans till att skrapa ihop ett seniorlag. Hoppas hoppas.
/Perka
-
- Reactions:
Utan ett seniorlag sviker vi dom 4-500 trogna supportrar som troget har gått på matcherna,så jag håller med dig PerkaPer-Erik Odh wrote: ↑01 Jul 2024, 18:10Jag tänker att ett seniorlag är väldigt viktigt med tanke på sponsring och intresset för klubben bland en större massa. Jag tror att det är en av sakerna som prioriteras bland de högre.Juha Ojajärvi wrote: ↑29 Jun 2024, 06:49 Då kan vi nog lägga ner tankarna om ett seniorlag till hösten?
Så även om det ser mörkt ut just nu så tror jag ändå på en skaplig chans till att skrapa ihop ett seniorlag. Hoppas hoppas.

-
- Reactions:
Men om ni skulle vara tvungen att välja mellan seniorlag i botten av 3an eller att det finns verksamhet för ungdomar och barn på både pojk-/flicksidan.Urban Stahel wrote: ↑01 Jul 2024, 21:44Utan ett seniorlag sviker vi dom 4-500 trogna supportrar som troget har gått på matcherna,så jag håller med dig PerkaPer-Erik Odh wrote: ↑01 Jul 2024, 18:10Jag tänker att ett seniorlag är väldigt viktigt med tanke på sponsring och intresset för klubben bland en större massa. Jag tror att det är en av sakerna som prioriteras bland de högre.Juha Ojajärvi wrote: ↑29 Jun 2024, 06:49 Då kan vi nog lägga ner tankarna om ett seniorlag till hösten?
Så även om det ser mörkt ut just nu så tror jag ändå på en skaplig chans till att skrapa ihop ett seniorlag. Hoppas hoppas.![]()
Väljer ni då hellre att stilla ert egna intresse och sviker alla föräldrar och barn som i den gamla föreningen eller kan vi vänta ett år för att få snurr på det andra, före seniorverksamhet?
Glöm inte att det kostar runt 7-siffrigt att ställa ett division 3-gäng på isen...
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Juha Ojajärvi wrote: ↑02 Jul 2024, 18:49Men om ni skulle vara tvungen att välja mellan seniorlag i botten av 3an eller att det finns verksamhet för ungdomar och barn på både pojk-/flicksidan.Urban Stahel wrote: ↑01 Jul 2024, 21:44Utan ett seniorlag sviker vi dom 4-500 trogna supportrar som troget har gått på matcherna,så jag håller med dig PerkaPer-Erik Odh wrote: ↑01 Jul 2024, 18:10Jag tänker att ett seniorlag är väldigt viktigt med tanke på sponsring och intresset för klubben bland en större massa. Jag tror att det är en av sakerna som prioriteras bland de högre.Juha Ojajärvi wrote: ↑29 Jun 2024, 06:49 Då kan vi nog lägga ner tankarna om ett seniorlag till hösten?
Så även om det ser mörkt ut just nu så tror jag ändå på en skaplig chans till att skrapa ihop ett seniorlag. Hoppas hoppas.![]()
Väljer ni då hellre att stilla ert egna intresse och sviker alla föräldrar och barn som i den gamla föreningen eller kan vi vänta ett år för att få snurr på det andra, före seniorverksamhet?
Glöm inte att det kostar runt 7-siffrigt att ställa ett division 3-gäng på isen...
För mig personligen är det A-lag som är det viktiga. För att hålla ett A-lag krävs det junior och ungdomsverksamhet. Sedan vet jag inte om jag hittar ett annat intresse om jag inget A-lag har att titta på en vinter?
Svek man barn och ungdomar i Skövde IK?
Vad kostar det att bara satsa på barn och unga jämfört med seniorlag och vad kan ett seniorlag jämfört med barn, ungdom, junior och dam rendera för intäkter relaterat utgifter?
Oavsett vad man tror eller vet, ekonomin ska man ALDRIG äventyra!
/Perka
-
- Reactions:
Jag tänker att ingen ska bli svikt,vi ska kunna ha ett lag i Div 3 och ändå ha en bra ungdomsverksamhet.Juha Ojajärvi wrote: ↑02 Jul 2024, 18:49Men om ni skulle vara tvungen att välja mellan seniorlag i botten av 3an eller att det finns verksamhet för ungdomar och barn på både pojk-/flicksidan.Urban Stahel wrote: ↑01 Jul 2024, 21:44Utan ett seniorlag sviker vi dom 4-500 trogna supportrar som troget har gått på matcherna,så jag håller med dig PerkaPer-Erik Odh wrote: ↑01 Jul 2024, 18:10Jag tänker att ett seniorlag är väldigt viktigt med tanke på sponsring och intresset för klubben bland en större massa. Jag tror att det är en av sakerna som prioriteras bland de högre.Juha Ojajärvi wrote: ↑29 Jun 2024, 06:49 Då kan vi nog lägga ner tankarna om ett seniorlag till hösten?
-
- Reactions:
För det första så tror jag inte att det var pga ungdomsverksamheten att det gick som det gick med klubben från 1957!! Sedan är jag nog inne på Juhas linje att det kanske är bättre att köra den kommande säsongen med endast ungdomar för att få i gång alltihop med vad det innebär och satsa på A-lag from nästa säsong när man förhoppningsvis har koll på ekonomi med allt vad det innebär! Jag har ingen aning om vad skillnaden är på A-laget i kostnad kontra ungdomsverksamheten men det känns rent krast som att ett A-lag innebär mer kostnader med utrustningar mm mm men för att få reda på det så är det väl bara att fråga Anders Lundström som borde ha koll på det!
Det vore naturligtvis kul att få kolla på ett nytt A-lag men det ska inte stressas fram bara för ATT!! utan att i stället i lugn och ro planera för det säsongen 2025/26 men det är min tanke

Det vore naturligtvis kul att få kolla på ett nytt A-lag men det ska inte stressas fram bara för ATT!! utan att i stället i lugn och ro planera för det säsongen 2025/26 men det är min tanke

-
- Reactions:
Att ett representationslag är det viktiga för några, mynnar nog ändå ut i att det är något som ska stilla ens egna intresse? Inte för att det är bäst för helheten? Eller så kanske det är bäst? Jag vet inte.Per-Erik Odh wrote: ↑02 Jul 2024, 19:27Juha Ojajärvi wrote: ↑02 Jul 2024, 18:49Men om ni skulle vara tvungen att välja mellan seniorlag i botten av 3an eller att det finns verksamhet för ungdomar och barn på både pojk-/flicksidan.Urban Stahel wrote: ↑01 Jul 2024, 21:44Utan ett seniorlag sviker vi dom 4-500 trogna supportrar som troget har gått på matcherna,så jag håller med dig PerkaPer-Erik Odh wrote: ↑01 Jul 2024, 18:10Jag tänker att ett seniorlag är väldigt viktigt med tanke på sponsring och intresset för klubben bland en större massa. Jag tror att det är en av sakerna som prioriteras bland de högre.Juha Ojajärvi wrote: ↑29 Jun 2024, 06:49 Då kan vi nog lägga ner tankarna om ett seniorlag till hösten?
För mig personligen är det A-lag som är det viktiga. För att hålla ett A-lag krävs det junior och ungdomsverksamhet. Sedan vet jag inte om jag hittar ett annat intresse om jag inget A-lag har att titta på en vinter?
Svek man barn och ungdomar i Skövde IK?
Vad kostar det att bara satsa på barn och unga jämfört med seniorlag och vad kan ett seniorlag jämfört med barn, ungdom, junior och dam rendera för intäkter relaterat utgifter?
Oavsett vad man tror eller vet, ekonomin ska man ALDRIG äventyra!
Tänk alla timmar som enbart föräldrarna gjorde för föreningen så kommer du nog till samma slutsats som jag. Att lägga ner tid under, säg en 10 års tid i en förening och sen är det tack och hej. Precis 0 chans att ta steget upp för att man värvat in spelare istället.
I oktober ifjol spelade man en fjärde-line med spelare utifrån. Förmodligen inte så värst prisvärda heller.
Fick någon underifrån chansen ens?
Nej, alla juniorer kommer förmodligen inte utvecklas till att bli prominenta seniorspelare, det fattar jag också. Men man behöver ha något att sträva emot och en strategi från föreningen att lyfta upp 3-4 (?) från egna led till varje säsong. Sen är man inte bättre det året än man är, beroende på kommande kull. Super-enkelt.
Kolla en sån som Frändberg som nu gått förlorad, som med största sannolikhet valde bort Skövde för Lidköping pga att han fullständigt åsidosattes. Jag säger inte att det är så, men det KAN vara så.