Skövde IK:s ekonomi

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 16 Apr 2024, 18:43 Jag funderar lite på det där med en ny förening som avhopparna föreslaget.

Det låter inte rimligt att dessa tre kom ut med sitt rätt omfattande dokument nästan samtidigt som de hoppade av sina uppdrag utan att de har jobbat på detta ett tag. I så fall har de ju motarbetat den styrelsen de satt i genom att samtidigt smida planer för något helt annat än det de var satta till.

Jag bara spekulerar och kan naturligtvis ha fel men håll med om att min gissning inte låter som en högodsare direkt?
Låter rimligt.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 220
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Ingvar Persson »

Så kan det nog vara Perka
I en ny styrelse bör det finnas personer med god ekonomisk kunskap, gärna någon erfaren chef från något större företag. Att förse styrelsen till stor del med föräldrar till spelande ungdom så kan det säkert bli risk för jäv i vissa frågor.
Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 63
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Robin Hallerström »

En av avhopparna uttalar sig inför medlemsmötet.

https://www.sla.se/2024/04/18/trion-for ... kar-17fba/

"Då blev jag blockerad för att göra det och såg därför inget annat val än att avgå. Sedan följde Andreas och Albert efter mig. De har suttit längre tid i styrelsen än mig och man kan fundera på hur de har blockerats för att göra sin plikt och sitt jobb. Det kan inte jag svara på, fortsätter Stefan Willebrand."

På vilket sätt har man blockerats? Det är ju fortsatt rökridåer och ingen tillstymmelse till transparens och öppenhet från någon av sidorna - enligt mig.
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 170
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Richard Augustsson »

När kan vi förvänta oss ett beslut åt nåt håll??
Vilken tid hålls mötet??
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

Richard Augustsson wrote: 24 Apr 2024, 07:34 När kan vi förvänta oss ett beslut åt nåt håll??
Vilken tid hålls mötet??
18.30. Tror inte att det är ett beslutsfattande möte utan gissar att det är ett informationsmöte?
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 768
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Kristian Eriksson »

Richard Augustsson wrote: 24 Apr 2024, 07:34 När kan vi förvänta oss ett beslut åt nåt håll??
Vilken tid hålls mötet??
Jag har inte sett någon dagordning, så det är svårt att sia om det, men jag förutsätter att det runt kl 20.00 börjar ploppa upp lite inlägg här på forumet. Information på skovdeik.se kanske dröjer 2-3 dagar :roll: :silent:
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 170
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Richard Augustsson »

Ok, tack för infon, hoppas det blir ett beslut som gynnar alla parter i slutändan.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Niklas Hjalmarsson »

Richard Augustsson wrote: 24 Apr 2024, 15:58 Ok, tack för infon, hoppas det blir ett beslut som gynnar alla parter i slutändan.
Det blir inte lätt…vid en KK lär ju många bli blåsta tyvärr.
Det är ju inte ”bara” företag.
Silly season is just another season!
Ulf Andersson
Reactions:
Posts: 32
Joined: 05 May 2014, 21:02

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Ulf Andersson »

Omröstning ikväll



Skövde IK:s medlemmar 97 st, har ikväll genomfört en rådgivande omröstning angående fortsatt verksamhet med tillhörande budgetförslag eller att ansöka om konkurs.

Omröstningen utföll för att fortsätta bedriva verksamheten.

Beslutet är rådgivande och gäller tills dess att årsmötet tisdagen den 11 juni kan besluta besluta att och anta budget med grundfinansiering med ekonomiska långsiktiga förutsättningar att bedriva verksamhet

Styrelsen

Skövde IK
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Niklas Hjalmarsson »

Skövde IK ligger alltså 3,5 mille back och ska man få ihop pengar till spel en säsong i div 1/2/3 så krävs ytterligare 2-6 mille (i budget för ett verksamhetsår) antar jag…
🙄
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5342
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 24 Apr 2024, 21:01 Skövde IK ligger alltså 3,5 mille back och ska man få ihop pengar till spel en säsong i div 1/2/3 så krävs ytterligare 2-6 mille (i budget för ett verksamhetsår) antar jag…
🙄
1,5 miljon krävs det akut. Sedan är det långsiktigt arbete som krävs av kommande styrelser och oss medlemmar. 4-5 år så är vi plus igen.
För att fixa de 1,5 akuta finns det planer samt några långivare som kan ge några större lån och dessa långivare (läs hjältar) tar beslut efter dagens omröstning.

Jag kan ju säga att jag gick från mötet både taggad och med en positiv känsla. Det var en skön känsla med tanke på hur det känts i några veckor nu :)
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 283
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Juha Ojajärvi »

Då får man ju börja kapa i rätt ände till att börja med.
När kommer man avsäga sig platsen i HE?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1754
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Urban Stahel »

Juha Ojajärvi wrote: 25 Apr 2024, 05:15 Då får man ju börja kapa i rätt ände till att börja med.
När kommer man avsäga sig platsen i HE?
Nej,planen är fortsatt spel i HA men med en mycket billigare trupp.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 25 Apr 2024, 07:38
Juha Ojajärvi wrote: 25 Apr 2024, 05:15 Då får man ju börja kapa i rätt ände till att börja med.
När kommer man avsäga sig platsen i HE?
Nej,planen är fortsatt spel i HA men med en mycket billigare trupp.
En trupp utgör 20-30% av alla kostnader. Bussen som kör truppen kostar lika mycket oavsett vem som åker med om så det är juniorlag eller en "billigare" trupp. Hallhyran tar ingen hänsyn till den billigare truppen, inte heller utrustningen eller för den delen övriga kringkostnader som är truppoberoende. För den oinsatte måste det finnas obekanta och starka kort, som hanteras bakom kulisserna. :think:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 25 Apr 2024, 09:22
Urban Stahel wrote: 25 Apr 2024, 07:38
Juha Ojajärvi wrote: 25 Apr 2024, 05:15 Då får man ju börja kapa i rätt ände till att börja med.
När kommer man avsäga sig platsen i HE?
Nej,planen är fortsatt spel i HA men med en mycket billigare trupp.
En trupp utgör 20-30% av alla kostnader. Bussen som kör truppen kostar lika mycket oavsett vem som åker med om så det är juniorlag eller en "billigare" trupp. Hallhyran tar ingen hänsyn till den billigare truppen, inte heller utrustningen eller för den delen övriga kringkostnader som är truppoberoende.
För den oinsatte måste det finnas obekanta och starka kort, som hanteras bakom kulisserna
. :think:
Känns som vi har hört det här förrut….
Silly season is just another season!
Post Reply