Gamla Rebeller

En högst "övrigt" forumtråd. Har du ingen att prata med hemma, så kan du prata av dig här.
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Gamla Rebeller

Post by Per-Erik Odh »

Jag antar att vi som varit med ett tag kommer ihåg Jocke och Sven från Skara. De var väldigt engagerade under flera år i både Rebellerna och Skövde IK.
Vi kommer ihåg Jocke som fruktansvärt energisk vid trumman och med stor säkerhet är han en av de snällaste personerna som jobbat på SIKs kansli.
Ett härligt minne av Sven är ju när vi grillade burgare utanför hovet och det för Svens del slutade med att hela magen var en enda stor brännblåsa.
Jag har suttit i telefon nu med Sven en bra stund. Han börjar bli rätt gammal och bor på äldreboende och kommer inte ut på sådär jättemycket med sin rollator. Men i sinnet är jag 50 säger han. I vilket fall, han ville hälsa till alla gamla Rebeller och härmed är det gjort.
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Gamla Rebeller

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote: 05 Dec 2023, 19:13 Jag antar att vi som varit med ett tag kommer ihåg Jocke och Sven från Skara. De var väldigt engagerade under flera år i både Rebellerna och Skövde IK.
Vi kommer ihåg Jocke som fruktansvärt energisk vid trumman och med stor säkerhet är han en av de snällaste personerna som jobbat på SIKs kansli.
Ett härligt minne av Sven är ju när vi grillade burgare utanför hovet och det för Svens del slutade med att hela magen var en enda stor brännblåsa.
Jag har suttit i telefon nu med Sven en bra stund. Han börjar bli rätt gammal och bor på äldreboende och kommer inte ut på sådär jättemycket med sin rollator. Men i sinnet är jag 50 säger han. I vilket fall, han ville hälsa till alla gamla Rebeller och härmed är det gjort.
Tack för den hälsningen Perka!✨🙏✨

Om Sven orkar och vill så kan jag o h någon annan kanske hämta honom till en framtida hemmamatch en söndag.
Hur är det med hans grabb Jocke annars då tro?
Post Reply