Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 31 Jan 2024, 21:12
Niklas Hjalmarsson wrote: 31 Jan 2024, 20:34
Göran Strid wrote: 31 Jan 2024, 19:30 Niklas, jag undrar varför du här på vårt forum är så hånfull och bara tuggar på? Jag tycker ju att du oftast är så himla bra att kunna diskutera hockey med och få intressanta synpunkter! Går man sedan in på Oxarna blir det ju ännu värre, nästan i nivå med spyornas mästare, som dessutom ledsamt nog blivit flera än en. Hånfulla anrop var just jag finns dessutom, som brukar skriva där. Det finns inte en enda anledning för mig att skriva där för närvarande med tanke på tonläget. Att föra en meningsfull diskussion där är inte möjligt. Så enkelt är det. Oavsett vad jag skulle skriva.

Som sagt, att supporta sitt lag och vara lite elak mot derbylaget är en sak, men för min del har mycket gått över gränsen. Det gör mig så besviken.
Tyvärr ledsnar man ju på all skit man får ja…räcker ju att öppna ögonen så ser man ju huggen mot mig med…
Med risk för en hatstorm mot mig då men så inihelvete dum tycker jag inte Niklas är utan jag tycker det är kul med hans input. Med tanke på att han är boisare så håller han en rätt ok ton. Tänk vad mycket värre det kunde varit om tex. Boa varit här inne :lol:
Niklas har som jag uppfattar det en förmåga att se mycket med två ögon och självklart är han färgad lite, men det ska han vara också :thumbup:
Hatstorm? Varför det? Vad du tar i nu för tiden. Jag för min del skriver bara precis det jag tycker och det är synd att Niklas som sagt just nu sänker sig till nivån på Oxarna och det är tråkigt. Jag tycker inte Perka, att du är så in i helvete dum och Niklas är inte så in i helvete dum han heller. In i helvete dumt av mig att tycka så? Nu kan det finnas en risk för en hatstorm mot mig och det känns in i helvete dumt det också, men det får jag ta så in i helvete dum som jag är som tycker så in i helvete dumt.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Hahaha….ett så in i helvete bra klassiskt inlägg du nu har skrivit Göran 😂, så in i helvete underbart att läsa, fortsätt nu för in i helvete och skriv Göran, för helvete Göran…för in i helvete vad bra du skriver !!
David Johansson
Reactions:
Posts: 419
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Tidningsartiklar

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 27 Jan 2024, 11:07 Idag har Bjarne Petterson, regionchef i Västsvenska Handelskammaren, en insändare i SLA med rubriken "Ge ishockeyn en plats i finrummet"
Han resonerar i sin insändare om SIKs förutsättningar kring att bedriva elitverksamhet och han kopplar samman elitverksamhet med marknadsföringen av kommunen.
Förra SIK Ordföranden Alexander Fornsjös chef.. Snacka om magplask från Bjarne Pettersson
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Tidningsartiklar

Post by Urban Stahel »

David Johansson wrote: 01 Feb 2024, 18:41
Per-Erik Odh wrote: 27 Jan 2024, 11:07 Idag har Bjarne Petterson, regionchef i Västsvenska Handelskammaren, en insändare i SLA med rubriken "Ge ishockeyn en plats i finrummet"
Han resonerar i sin insändare om SIKs förutsättningar kring att bedriva elitverksamhet och han kopplar samman elitverksamhet med marknadsföringen av kommunen.
Förra SIK Ordföranden Alexander Fornsjös chef.. Snacka om magplask från Bjarne Pettersson
Utveckla gärna hur detta är ett magplask?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote: 01 Feb 2024, 19:20
David Johansson wrote: 01 Feb 2024, 18:41
Per-Erik Odh wrote: 27 Jan 2024, 11:07 Idag har Bjarne Petterson, regionchef i Västsvenska Handelskammaren, en insändare i SLA med rubriken "Ge ishockeyn en plats i finrummet"
Han resonerar i sin insändare om SIKs förutsättningar kring att bedriva elitverksamhet och han kopplar samman elitverksamhet med marknadsföringen av kommunen.
Förra SIK Ordföranden Alexander Fornsjös chef.. Snacka om magplask från Bjarne Pettersson
Utveckla gärna hur detta är ett magplask?
Det David nog syftar till är dagens insändare i SLA som är ett direkt svar på Bjarnes insändare den 27e.
Det är Skövde kommuns tre starke män, Therese Salström, Johan Ask och Marianne Gustafsson som under rubriken "Vi kan inte särbehandla någon" svarar Bjarne.
Hur David kan tycka det är ett magplask förstår jag inte? Det är snarare så att det plaskar lite om de tre politikerna som här svamlar om att Bjarnes insändare innebär ett krav om att efterskänka skulder och där lägger de något helt felaktigt påstående i Bjarnes mun. Det är ju inte det Bjarne skriver utan det är något de tre politikerna inbillar sig.
Här är ett citat från Bjarnes insändare och hur man kan vrida det till det omvända, ja det är magplask det!
Självklart ska man betala sina skulder.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Känns igen…🫣
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

En helsida i dagens SLA om Tengvalls inhopp i Kalmar.
Felix är nöjd med inhoppet och menar att det byggde på självförtroendet inför avgörandet med Skövde. Han fick fem skott på sig under sitt inhopp och höll sin nolla.
"Jag är tillbaka i Skövde nu och hoppas spela hela vägen in i april" säger han.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Idag finns det tidningsartiklar i både SLA och SN där det i ena fallet är Urban Stahel som intervjuats och i andra fallet Kristoffer Bennemyr. Bägge två från Rebellernas styrelse och ämnet är hur de ser på hur Skövde IK skött sin ekonomi.
Bägge får också frågor om utspelet från de tre avhopparna om en ny klubb och där skiljer det sig en hel del i synen kring det.
Läsvärt!

Jan Larsson har också en krönika i SLA där han har svårt att se något annat än att SIK är vid vägs ände.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 16 Apr 2024, 06:14 Idag finns det tidningsartiklar i både SLA och SN där det i ena fallet är Urban Stahel som intervjuats och i andra fallet Kristoffer Bennemyr. Bägge två från Rebellernas styrelse och ämnet är hur de ser på hur Skövde IK skött sin ekonomi.
Bägge får också frågor om utspelet från de tre avhopparna om en ny klubb och där skiljer det sig en hel del i synen kring det.
Läsvärt!

Jan Larsson har också en krönika i SLA där han har svårt att se något annat än att SIK är vid vägs ände.
Jan Larssons krönika är väldigt träffsäker.
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Hela förstasidan på SLA sport i dag handlar om de tre utbrytarna.
Vet inte riktigt vad jag skall tro om detta. Som jag ser det så finns det en risk att den nya föreningen som de vill bilda kommer att ägna sitt största intresse åt ungdomsverksamheten, det är ju i och för sig en god tanke. men en hockeyklubb i Skövde måste också ägna en hel del intresse för seniorverksamheten för det är ju dit upp som alla ungdomar siktar.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

I dagens SLA så tyckte en insändare att man ska lägga ner ishockeyn helt i Skövde.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Gunwaldh Johansson wrote: 24 Apr 2024, 08:51 I dagens SLA så tyckte en insändare att man ska lägga ner ishockeyn helt i Skövde.
Den idioten som föreslog detta borde avhålla sig från att skriva insändare, som tur är så finns det andra som tror på en fortsättning med rätt ledning, måhända med en omstart från en lägre nivå.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 24 Apr 2024, 08:59
Gunwaldh Johansson wrote: 24 Apr 2024, 08:51 I dagens SLA så tyckte en insändare att man ska lägga ner ishockeyn helt i Skövde.
Den idioten som föreslog detta borde avhålla sig från att skriva insändare, som tur är så finns det andra som tror på en fortsättning med rätt ledning, måhända med en omstart från en lägre nivå.
Det var två insändare och den andra, som var betydligt mer genomtänkt, ville ha kvar SIK.
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Så är det Perka. precis som jag skrev, den andra insändaren såg en framtid för hockeyn i Skövde. finns det hopp så fins det möjligheter.
Post Reply