Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Stämmer verkligen detta Göran ? Ironi ? Om inte så är det ju helt vrickat 🤬
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1851
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 10 Jan 2024, 16:53 Stämmer verkligen detta Göran ? Ironi ? Om inte så är det ju helt vrickat 🤬
Håller med, låter som Skövdekommun i ett nötskal, lägger ner en ”fungerande” flygplats som de påstår sig ha företag stå i kö till men dit kommer det inte gå att få tillräckligt med ström förrän 2030 tidigast….
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1851
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 10 Jan 2024, 13:01 Kul att du lyssnar Niklas 😀👍
Lyssnar aldrig på bloggar egentligen, men denna kommer ju med en del som är intressant för/om hockeyn i närområdet ändå…
Silly season is just another season!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 330
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Bloggar / Poddar

Post by Micke Därth »

Niklas Hjalmarsson wrote: 10 Jan 2024, 16:58
Anders Edman wrote: 10 Jan 2024, 13:01 Kul att du lyssnar Niklas 😀👍
Lyssnar aldrig på bloggar egentligen, men denna kommer ju med en del som är intressant för/om hockeyn i närområdet ändå…
Fanns aldrig tillräckligt med vatten till en batterifabrik heller. Väringsbäcken, liksom... De har fötts bakåfram och ingen har lyckats rätta till dom under sin livstid de som ansvarar på Skövde Kommun - i synnerhet på Skövde Fritid.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 10 Jan 2024, 16:53 Stämmer verkligen detta Göran ? Ironi ? Om inte så är det ju helt vrickat 🤬
Men Anders då! :lol:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Göran 😂
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 10 Jan 2024, 16:58
Anders Edman wrote: 10 Jan 2024, 13:01 Kul att du lyssnar Niklas 😀👍
Lyssnar aldrig på bloggar egentligen, men denna kommer ju med en del som är intressant för/om hockeyn i närområdet ändå…
👍
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 10 Jan 2024, 16:41
Niklas Hjalmarsson wrote: 10 Jan 2024, 11:25 Intressant att höra era tyckanden på bloggen…

Visste inte att det var mögel i eran ishall, trodde i min enfald bara det var den i Mariestad som hade det, iallafall när man läst på olika forum hur skövdesupportrar brölat om mögel i Mariestad i flera år…🙄
Ishallen i Mariestad byggdes väl på 60-talet? Alltså ca 60 år och då blir det mögel förr eller senare trots renoveringar. Billingehov rena ungdomen med sina 40-talet år, så det är lite allvarligare där med mögelskador. Men inga problem, kommunen fixar det i ett nafs! Men - ett stort men - Skövde IK får betala för den saneringen, för de är ju brukare och fuktar ner anläggningen. Kommer kosta 500 000 kronor, men generöst betalas på två år av föreningen. Konståkningsklubben behöver inte betala utan får en ersättning på 75 000 kr för obehaget. :lol: :evil: :twisted: :lol:
😂😂😂
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Och i besvikelsen efter 4-8 lägger KH ner sin blogg. Jag ger det två veckor innan den återuppstår?
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 291
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bloggar / Poddar

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote: 14 Jan 2024, 09:51 Och i besvikelsen efter 4-8 lägger KH ner sin blogg. Jag ger det två veckor innan den återuppstår?
Tog inte ens ett dygn.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Juha Ojajärvi wrote: 14 Jan 2024, 10:18
Per-Erik Odh wrote: 14 Jan 2024, 09:51 Och i besvikelsen efter 4-8 lägger KH ner sin blogg. Jag ger det två veckor innan den återuppstår?
Tog inte ens ett dygn.
Opps :lol:

Ja det är ju inte ovanligt i vår supportervärld med alla möjliga tillkännagivande, ofta åtföljda av ett aldrig eller alltid. Jag är den förste att förstå att man är känslostyrd men det är väldigt omoget beteende att lämna in på detta sätt när man ändå inte håller vad man lovar.
När man blir förbannad eller besviken är det väl inte svårare än att man gräver ned sig några dagar tills pulsen lagt sig och sedan upp på hästen igen.
KH är en otrolig supporter som förtjänar respekt men sådant här beteende är löjeväckande. Detta var ju bara en ny variant av trasigt bredband i Hönsa.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1851
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 14 Jan 2024, 10:40
Juha Ojajärvi wrote: 14 Jan 2024, 10:18
Per-Erik Odh wrote: 14 Jan 2024, 09:51 Och i besvikelsen efter 4-8 lägger KH ner sin blogg. Jag ger det två veckor innan den återuppstår?
Tog inte ens ett dygn.
Opps :lol:

Ja det är ju inte ovanligt i vår supportervärld med alla möjliga tillkännagivande, ofta åtföljda av ett aldrig eller alltid. Jag är den förste att förstå att man är känslostyrd men det är väldigt omoget beteende att lämna in på detta sätt när man ändå inte håller vad man lovar.
När man blir förbannad eller besviken är det väl inte svårare än att man gräver ned sig några dagar tills pulsen lagt sig och sedan upp på hästen igen.
KH är en otrolig supporter som förtjänar respekt men sådant här beteende är löjeväckande. Detta var ju bara en ny variant av trasigt bredband i Hönsa.
Inte konstigt alls om du frågar mig, kollar man vart ”uppåt tummarna” kommer ifrån på inlägget om att han lägger ner så ser man ju ett mönster!

Att sitta här å skratta åt folk som ”tappar gnistan” men är tillbaka efter 3 timmar/3 dagar känns ju väldigt löjligt.


Finns ju en handfull även på denna gästbok som gjort det samma, ska ni inte förlöjliga dem också när ni ändå håller på???
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 194
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Bloggar / Poddar

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 14 Jan 2024, 13:10 Inte konstigt alls om du frågar mig, kollar man vart ”uppåt tummarna” kommer ifrån på inlägget om att han lägger ner så ser man ju ett mönster!

Att sitta här å skratta åt folk som ”tappar gnistan” men är tillbaka efter 3 timmar/3 dagar känns ju väldigt löjligt.


Finns ju en handfull även på denna gästbok som gjort det samma, ska ni inte förlöjliga dem också när ni ändå håller på???
Niklas, håll i dig nu... Jag håller med dig! :shock:
Medelålders hockeytyckande män tycks ibland vara den mest lättkränkta grupp människor som finns, oavsett vilket lag de håller på. :silent:
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: Bloggar / Poddar

Post by Pertti Pahankala »

Jag har en fråga/tips till er på 1957-bloggen. Skulle ni kunna ha en intervju med någon HE domare. Jag har ofta undrat om domarna kollar matchen efteråt för att se vad dom var bra/dåliga. Känns ofta att får dom veta om sina ev. misstag. Får dom feedback från någon ev. huvuddomare ?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Pertti Pahankala wrote: 14 Jan 2024, 16:29 Jag har en fråga/tips till er på 1957-bloggen. Skulle ni kunna ha en intervju med någon HE domare. Jag har ofta undrat om domarna kollar matchen efteråt för att se vad dom var bra/dåliga. Känns ofta att får dom veta om sina ev. misstag. Får dom feedback från någon ev. huvuddomare ?
Utmärkt förslag Pertti! Jag har också några förslag - det är väl kul att det finns lyssnare som bryr sig!?! - och det vore att intervjua bois coach eller för den delen KH. Vore kul att höra deras svar på era förmodligen vassa frågor och för dem en chans att få svara. Dessutom skulle det öka intresset för bloggen ännu mer. Detta alltså skrivet med risk för att topplocket går på Juha och Jocke får hjärtflimmer, men den risken får jag ta. 8-)

Den tredje i bloggen har jag glömt namnet på och han är värd att minnas namnet på för maken till cool kille får man söka efter. Iskall och lugn och kunnig. Förtjänar beröm! Inte bara arbetaren i vingården i bloggen. Mer än så. :thumbup:
Post Reply