2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
3
23%
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
1
8%
9. Jesper Andersson
1
8%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
5
38%
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
3
23%
 
Total votes: 13

Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

En liten undran vad får fem personer till att rösta på Henriksson som matchens lirare?

Han typ tacklades 2-3 ggr i 1:a, någon av tacklingarna var det ju han som slog i sargen själv och blev liggande tom (jublades hejvilt av er klack på kortsidan😂)!
Sedan försökte han få igång lite gruff i 2:a men ingen Mariestadare som var intresserad…
Silly season is just another season!
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 85
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Har lugnat mig och anser att matchen förlorades på grund av att mariestads spetsspelare levererade och inte Skövdes. I övrigt var matchen ganska tam och viljelös. Tror mariestad och Skövde inte ska mötas på en försäsong oavsett vad plånboken efterfrågar.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 12 Oct 2023, 06:46 Som sagt, bortalaget vann kampen om mittzon och som jag trodde inför matchen, det var där det avgjordes. Dessutom förmågan att sätta chanserna. Mjörnberg är också inne på det (utdrag):

"Det synkar inte riktigt, passningarna som kommer är alldeles för svåra och chansartade och alldeles för många gånger ägnar man sig åt pucktransport rakt in i famnen på ett väntande försvar. Gästerna som å sin sida hade lite lättare att komma ordentligt genom mittzonen och som hade den där spetsen som behövs för att vinna den här typen av matcher."

Sedan kan man fundera över de nästan komiska överdrifterna både här och där "pinsamt", "klasskillnad" m fl. Sååå dåligt var det inte, tycker jag och sååå dåligt var inte hemmalaget och sååå bra var inte Mariestad. Dessutom 1-4 speglar inte på något sätt spelet i sig.

Det som förvånar däremot är den till synes ljumma inställningen på isen - och - publiken. Från TV-soffan var det svårt att känna igen hur ett derby borde vara både på isen och på läktaren. Mellanmjölk ungefär.
Det var faktiskt pinsamt. Som så många gånger förr.
Vet man inte om innan att man t.ex. behöver ha trafik framför Sandberg så är det ju ett generalfel i alla led. Igår kunde bois ställt en junior eller mig för den delen (skulle dock aldrig hända att jag skrev på för bois), i mål och ändå vunnit. Sandberg hade en av sina enklare matcher i karriären igår då han egentligen aldrig sattes på prov.
Trubbigt framåt är en underdrift.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 11 Oct 2023, 21:47 Jag fattar ändå inte varför folk i stora skaror går hem innan ”hesa Fredrik” ljuder…så jävla svagt mot laget i ens hjärta!(?)
Kanske för att den största delen av publiken var där för att titta på bois och dom insåg att supermålgöraren Oscar inte skulle göra fler mål? ;)
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Lars Hildegard wrote: 12 Oct 2023, 15:44
Niklas Hjalmarsson wrote: 11 Oct 2023, 21:47 Jag fattar ändå inte varför folk i stora skaror går hem innan ”hesa Fredrik” ljuder…så jävla svagt mot laget i ens hjärta!(?)
Kanske för att den största delen av publiken var där för att titta på bois och dom insåg att supermålgöraren Oscar inte skulle göra fler mål? ;)
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Lars Hildegard wrote: 12 Oct 2023, 15:44
Niklas Hjalmarsson wrote: 11 Oct 2023, 21:47 Jag fattar ändå inte varför folk i stora skaror går hem innan ”hesa Fredrik” ljuder…så jävla svagt mot laget i ens hjärta!(?)
Kanske för att den största delen av publiken var där för att titta på bois och dom insåg att supermålgöraren Oscar inte skulle göra fler mål? ;)
Ja en del har rätt skön slutledningsförmåga 😂

Nä släpp flaskan I säger jag bara...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Uppriktigt sagt, det börjar kännas lite kymigt att flera måste lägga tid på att varsamt gulla och huka och väga ord på guldvåg så inte en del bois-ssupportar blir upphetsade och driver en agenda som ibland är rena falsarier. Dessutom gör man det på eget forum. Lite respekt kunde det vara att göra det här, för saken är ju den att många - t ex jag - inte kan skriva på Oxarnas forum så länge raspiga skivor - det är ju inte bara en numera - tillåts fortsätta att skapa dåligt klimat. Jag vill självklart inte delta i detta och att ens försöka bemöta lögnvalserna som dessutom upprepas igen och igen och igen är lönlöst. Så j:a tröttsamt. Nä, det får vara för min del så länge detta pågår. :evil:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 13 Oct 2023, 17:29 Uppriktigt sagt, det börjar kännas lite kymigt att flera måste lägga tid på att varsamt gulla och huka och väga ord på guldvåg så inte en del bois-ssupportar blir upphetsade och driver en agenda som ibland är rena falsarier. Dessutom gör man det på eget forum. Lite respekt kunde det vara att göra det här, för saken är ju den att många - t ex jag - inte kan skriva på Oxarnas forum så länge raspiga skivor - det är ju inte bara en numera - tillåts fortsätta att skapa dåligt klimat. Jag vill självklart inte delta i detta och att ens försöka bemöta lögnvalserna som dessutom upprepas igen och igen och igen är lönlöst. Så j:a tröttsamt. Nä, det får vara för min del så länge detta pågår. :evil:
Jag gör i alla fall mitt bästa för att upprätthålla någon sorts heder.. både här och mest där...
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-10-11 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Anders Edman »

Jag håller med dig helt och hållet Göran. Det här är väl ändå ett forum i första hand för SIK-supportrar ? Eller har jag fel ? Varför måste man sitta och redigera sina egna inlägg bara för att ett par boisare kan bli ledsna om man skriver något som inte faller i smaken gällande bois….🤬
Post Reply