(T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Per-Erik Odh »

2-2 efter två perioder.
H-son gör vårt andra.
Jag frågade efter skotten men det visste hen inte för de har ingen speaker.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Per-Erik Odh »

Hur ser det ut då?
Jämnt. Vi hade mycket box i första. Spelade bra början på 2:a orkade inte riktigt hela perioden. Men helt ok
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

Så här skriver dom på Trojas X sida.

2-2 efter andra perioden.

Målskyttar Troja-Ljungby:
33 Daniel Karlsson
83 Jonathan Wikström

Målskyttar Skövde:
9 Jesper Andersson
16 Alexander Henriksson
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Per-Erik Odh »

2-2 efter full tid och förlängning och nu blir det straffar
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Göran Strid »

Se där ja! Starkt! :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote: 15 Sep 2023, 20:55 3 - 2 till SIK efter straffar.
https://x.com/trojaljungby/status/17027 ... 87040?s=20
Hsson, Lindberg, Thörnblad lägger straffar. Hsson avgör
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Joakim Blomquist »

Eftersom det inte blev någon sändning kan man ju istället gå in och avnjuta avsnitt 4 "1957 åSIKter" som finns ute nu 😎
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 300
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Bo Karlsson »

Trots allt strul med spel i en iskall hall blev det en trevlig match, förutom matchstraffet som var solklar var det
en ganska tuff men just match, jag tycker Troja hade större press men SIK försvarade sig bra och var farliga vid varje omställning, SIK var så bra som jag såg dem mot bois men Troja steppade upp försvarsspelet rejält jämfört med tidigare matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Göran Strid »

Bo Karlsson wrote: 16 Sep 2023, 08:06 Trots allt strul med spel i en iskall hall blev det en trevlig match, förutom matchstraffet som var solklar var det
en ganska tuff men just match, jag tycker Troja hade större press men SIK försvarade sig bra och var farliga vid varje omställning, SIK var så bra som jag såg dem mot bois men Troja steppade upp försvarsspelet rejält jämfört med tidigare matcher.
Bo, även från Skövdehåll (säker källa) var det ett solklart matchstraff. Finns nog anledning till enskilt samtal där. Skövde blev lite korta på folk efter hand med puck på foten, stukning och som sagt matchstraffet. Lite segt nu med alla spelare som anmäler sig på sjuk- och skadelistan. Åtta stycken närmare bestämt. Bra ändå kan man tycka att hålla emot efter hand som orken tröt. Tengvall var "fantastiskt bra" i matchen (säker källa). Är det också din uppfattning? Han har varit oerhört stabil i alla matcher han spelat. Ett klipp skulle jag säga.

Har du någon skottstatistik?

.
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 300
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Bo Karlsson »

Göran Strid wrote: 16 Sep 2023, 10:10
Bo Karlsson wrote: 16 Sep 2023, 08:06 Trots allt strul med spel i en iskall hall blev det en trevlig match, förutom matchstraffet som var solklar var det
en ganska tuff men just match, jag tycker Troja hade större press men SIK försvarade sig bra och var farliga vid varje omställning, SIK var så bra som jag såg dem mot bois men Troja steppade upp försvarsspelet rejält jämfört med tidigare matcher.
Bo, även från Skövdehåll (säker källa) var det ett solklart matchstraff. Finns nog anledning till enskilt samtal där. Skövde blev lite korta på folk efter hand med puck på foten, stukning och som sagt matchstraffet. Lite segt nu med alla spelare som anmäler sig på sjuk- och skadelistan. Åtta stycken närmare bestämt. Bra ändå kan man tycka att hålla emot efter hand som orken tröt. Tengvall var "fantastiskt bra" i matchen (säker källa). Är det också din uppfattning? Han har varit oerhört stabil i alla matcher han spelat. Ett klipp skulle jag säga.

Har du någon skottstatistik?

.
Jag har ingen skottstatistik för det fanns ingen speaker , Tengvall var riktigt bra, målen kunde han inte göra något åt, men han gjorde flera svettiga räddningar. Bra försvarsspel gjorde att Troja hade svårt att ta sig in på mål, men det är ju inget nytt för oss
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2023-09-15 19:00 Troja/Ljungby - Skövde IK, Ljungby Arena

Post by Per-Erik Odh »

Från SN:
"Ismaskinen, som förra matchen mot Mariestad gick sönder, har orsakat problem igen. Först trodde man att maskinen ännu en gång havererat, men efter undersökning framkom det att det den här gången var den mänskliga faktorn som spelade in. Ismaskinen hade inte gått sönder igen. Knivarna hade helt enkelt monterats på fel håll inför spolningen.

Innan misstaget upptäcktes hann ismaskinen skrapa upp en del av isen framför hemmabåset, vilket gjorde isen ospelbar.

Trojas klubbchef Christopher Moberg suckar.

– Mot Odense smälte isen, mot Mariestad gick ismaskinen sönder och nu mot Skövde är det återigen problem. Mänskliga faktorn kan hända, ismaskinen kan gå sönder... Men det är tredje matchen i rad som vi har problem med isen och vi måste få bukt med det här."
/Perka
Post Reply