____ ____ ____ ____ ____
Matchens Lirare i Skövde IK;
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen. Omröstningen ligger till grund för vem
som får utmärkelsen Månadens Spelare
Denna gång derby på allvar och då gäller skarp ammunition. Det sker utan Josh och Blomberg som bidar sin tid på annan plats utanför lagen. På ett sätt är det synd för det hade garanterat satt färg på matchen med dem på var sin sida. Viss garanti för utvisningsminuter hade kunnat garanteras.
Jag tror att det lag som vinner kampen om mittzon tillsammans med effekten hos special teams tar hem det här. I övrigt kommer vi få se armbrytning på hög och intensiv nivå.
För hemmalagets del gäller det att minimera tid för Mariestad i egen zon, för där är man livsfarlig! Lustigt nog men inte oväntat kan detsamma gälla för bortalaget. Två framåtlutande lag möter defensiver som inte håller samma klass. Om man skulle våga sig på en bedömning efter tre omgångar, så är Mariestads offensiv något vassare än Skövdes, men omvänt defensivt. Med det resonemanget borde det väga jämt. Ovisst derby med andra ord och coachningen kommer få stor betydelse
Last edited by Göran Strid on 10 Oct 2023, 19:26, edited 1 time in total.
Håller med i ditt resonemang Göran. Och angående Jockes kommentar gällande världens genom tiderna i särklass bästa målvakt alla sporter i världen inräknat så undrar man ju lite om det blir Calle eller Felix som står imorgon ? Jag har fullt förtroende för bägge två och har svårt att välja vem jag vill se vakta vårt mål. Hoppas på hårt och resolut spel i egen zon, hellre sarg ut än att dribbla och gå bort sig. Ska bli riktigt kul med ett derby som gäller något. Vågar vi hoppas på 2.000 pers ?
Anders Edman wrote: ↑10 Oct 2023, 18:12
Håller med i ditt resonemang Göran. Och angående Jockes kommentar gällande världens genom tiderna i särklass bästa målvakt alla sporter i världen inräknat så undrar man ju lite om det blir Calle eller Felix som står imorgon ? Jag har fullt förtroende för bägge två och har svårt att välja vem jag vill se vakta vårt mål. Hoppas på hårt och resolut spel i egen zon, hellre sarg ut än att dribbla och gå bort sig. Ska bli riktigt kul med ett derby som gäller något. Vågar vi hoppas på 2.000 pers ?
Jag tror Tengvall står och tror även på närmare 3000