Skövde IK 2023/2024

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Kommer Josh verkligen att stanna kvar ?
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by peter johansson »

INGA RYKTEN??
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Obs endast ett rykte och inget annat men, det kan bli en rejäl spelaromsättning inför nästa säsong..och då tänker var och en att det är väl det alltid…men eventuellt ännu större denna gång…bra eller dåligt får väl framtiden utvisa..
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 07 Mar 2023, 14:50 Obs endast ett rykte och inget annat men, det kan bli en rejäl spelaromsättning inför nästa säsong..och då tänker var och en att det är väl det alltid…men eventuellt ännu större denna gång…bra eller dåligt får väl framtiden utvisa..
Jag tänker på artikeln som var i SN här om dagen. De hade intervjuat Anders. I den artikeln fick iallafall jag intrycket att det inte skulle bli sådär jättestor spelaromsättning.

Men vill du ha ett rykte så. Kardevalls pappa skrev ju i en tråd på Rebellernas FB "På återseende på Billingehov" :)
/Perka
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 45
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by antongullbrantz »

Ännu en fiaskosäsong till historieböckerna! Grundserien som började så otroligt bra, är det bästa Skövde ik man har fått uppleva på en herrans massa år men blir totalt magplask i allettan. Hoppas på stora förändringar till nästa år, gör av med större delen av hela laget. Imponerande att Mariestad som knappt kom till allettan att spela så bra som dom gör nu.
Vad händer inom fem år? Division 2 med några av Rebellerna kvar på matcherna?

Till nästa säsong hoppas jag även siken sänker biljett priserna för det är fan ocker priser för Entre biljetter för att se eländet.

”Säger man Skövde ik såhär års vet man att säsongen är över”
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Niklas Hjalmarsson »

antongullbrantz wrote: 15 Mar 2023, 17:25 Ännu en fiaskosäsong till historieböckerna! Grundserien som började så otroligt bra, är det bästa Skövde ik man har fått uppleva på en herrans massa år men blir totalt magplask i allettan. Hoppas på stora förändringar till nästa år, gör av med större delen av hela laget. Imponerande att Mariestad som knappt kom till allettan att spela så bra som dom gör nu.
Vad händer inom fem år? Division 2 med några av Rebellerna kvar på matcherna?

Till nästa säsong hoppas jag även siken sänker biljett priserna för det är fan ocker priser för Entre biljetter för att se eländet.

”Säger man Skövde ik såhär års vet man att säsongen är över”
Kan hålla med i vissa delar här, särskillt ockerpriser på inträde på flera div ett arenor.
Tycker att skolungdom ska gå in gratis, det är ju meningen en vuxen ska kunna ta med barnen för att dessa ska bli intresserade och fortsätta följa laget även när de blir äldre.
Okej att sittplatsen kostar extra även för barn, men inträdet på ett barn är horribelt både i Skövde och Mariestad!

Är det verkligen laget som är så j@vla dåligt eller är det styrningen av klubben!

Jag var på J20 kval i Mariestad ikväll, där säger folk på läktaren precis det jag redan reagerat på länge, att de undrar hur det står till när man åker iväg med a-laget de tre sista matcherna med en (1!!!) spelare i 4:e femman, varför fyller man inte på med en hel femma av juniorerna från J18/20 och låt killarna spela???
Detta ska ju vara framtidens a-lags spelare, okej de är det kanske inte fullt nu, men de lär inte stanna kvar i klubben om de inte får chansen att visa sig i a-laget där deras idoler(??) spelar!
Vad hade klubben kunnat förlora på detta med a-laget, de var ju redan bortspelade!

Skämmes ta mig fan, högsta ledningen!!!
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by peter johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 15 Mar 2023, 21:25
antongullbrantz wrote: 15 Mar 2023, 17:25 Ännu en fiaskosäsong till historieböckerna! Grundserien som började så otroligt bra, är det bästa Skövde ik man har fått uppleva på en herrans massa år men blir totalt magplask i allettan. Hoppas på stora förändringar till nästa år, gör av med större delen av hela laget. Imponerande att Mariestad som knappt kom till allettan att spela så bra som dom gör nu.
Vad händer inom fem år? Division 2 med några av Rebellerna kvar på matcherna?

Till nästa säsong hoppas jag även siken sänker biljett priserna för det är fan ocker priser för Entre biljetter för att se eländet.

”Säger man Skövde ik såhär års vet man att säsongen är över”
Kan hålla med i vissa delar här, särskillt ockerpriser på inträde på flera div ett arenor.
Tycker att skolungdom ska gå in gratis, det är ju meningen en vuxen ska kunna ta med barnen för att dessa ska bli intresserade och fortsätta följa laget även när de blir äldre.
Okej att sittplatsen kostar extra även för barn, men inträdet på ett barn är horribelt både i Skövde och Mariestad!

Är det verkligen laget som är så j@vla dåligt eller är det styrningen av klubben!

Jag var på J20 kval i Mariestad ikväll, där säger folk på läktaren precis det jag redan reagerat på länge, att de undrar hur det står till när man åker iväg med a-laget de tre sista matcherna med en (1!!!) spelare i 4:e femman, varför fyller man inte på med en hel femma av juniorerna från J18/20 och låt killarna spela???
Detta ska ju vara framtidens a-lags spelare, okej de är det kanske inte fullt nu, men de lär inte stanna kvar i klubben om de inte får chansen att visa sig i a-laget där deras idoler(??) spelar!
Vad hade klubben kunnat förlora på detta med a-laget, de var ju redan bortspelade!

Skämmes ta mig fan, högsta ledningen!!!

Bara att instämma i det du skriver Niklas!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Stämmer det som ”djungeltrumman” påstår att stommen i SIK till nästa säsong ska vara klar redan i mitten/slutet på maj ?? Någon som vet mer ?
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Händer det något kreativt hos Siken måntro ? Eller håller man fortfarande på och slickar såren efter ännu en misslyckad säsong ?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Gunwaldh Johansson »

Mjörnberg skriver lite om hur läget är i truppen.

Oklart kring lagbygget – veteranens skada oroar
https://www.mjornberg.se/2023/03/24/okl ... ada-oroar/
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote: 24 Mar 2023, 10:05 Mjörnberg skriver lite om hur läget är i truppen.

Oklart kring lagbygget – veteranens skada oroar
https://www.mjornberg.se/2023/03/24/okl ... ada-oroar/
Som vanligt kan vi lita på att du har koll på läget Gunwaldh :)
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Satsa nu på en ny matchvinnande målvakt samt 2 rejäla backar samt 2 st meriterade centrar !! Jag visst kostar det, men…ska det bli bättre än förra säsongen är detta det minsta man måste göra 🤜
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Gunwaldh Johansson »

Alexander Henriksson är klar för ännu en säsong.
https://www.hockeyettan.se/2023/03/30/henriksson/
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by peter johansson »

Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Bra med Henriksson 👍. Forsberg levde inte upp till förväntningarna. Släppte väl enkla mål emellanåt. Men kommer säkert lyckas bra i Tranås. De flesta målvakter som lämnat Siken har det gått riktigt bra för…
Post Reply