2023-02-19 16:00 Skövde IK – Mariestad bois HC

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

Eric Forsberg
0
No votes
Noel Sjökvist
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
0
No votes
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
5
56%
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
0
No votes
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
0
No votes
Alexander Ternblad
2
22%
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
1
11%
Lukas Smith
1
11%
Emil Smedberg
0
No votes
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 9

Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-02-19 16:00 Skövde IK – Mariestad bois HC

Post by Anders Edman »

En gång i tiden gjorde jag faktiskt det !
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2023-02-19 16:00 Skövde IK – Mariestad bois HC

Post by Jani Eriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 19 Feb 2023, 19:33
David Johansson wrote: 19 Feb 2023, 19:31
Pertti Pahankala wrote: 19 Feb 2023, 17:43 Det är bara en match som har 4 domare, bra då kan inte bois hålla på med efterslängar som dom brukar
Och ändå ser de inte Möllers bresida a la Zlatan till 2-2..Den är tydlig på highlightsen
Den var tydlig live också, attans dåligt av domarna överlag hela matchen…4 pers och är så svaga!
Jag ser inte pucken på highlightsen ännu mindre en sparkrörlse.. Ja jag har till och med glasögon på.. Så de är absolut skitsnack kan jag tycka.. Däremot säger jag inte att de är en sparkrörelse.. Kurvan hade väl första parkett.. Nån där kanske kan kommentera de.. Och så var de ju fyra domare på plan som inte såg detta solklara.. Så frågan är om de var så solklar sparkrörelse? Att pucken träffar skridsko är ju fullt godkänt..

Detta är bara min tankar..
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-02-19 16:00 Skövde IK – Mariestad bois HC

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jani Eriksson wrote: 20 Feb 2023, 17:53
Niklas Hjalmarsson wrote: 19 Feb 2023, 19:33
David Johansson wrote: 19 Feb 2023, 19:31
Pertti Pahankala wrote: 19 Feb 2023, 17:43 Det är bara en match som har 4 domare, bra då kan inte bois hålla på med efterslängar som dom brukar
Och ändå ser de inte Möllers bresida a la Zlatan till 2-2..Den är tydlig på highlightsen
Den var tydlig live också, attans dåligt av domarna överlag hela matchen…4 pers och är så svaga!
Jag ser inte pucken på highlightsen ännu mindre en sparkrörlse.. Ja jag har till och med glasögon på.. Så de är absolut skitsnack kan jag tycka.. Däremot säger jag inte att de är en sparkrörelse.. Kurvan hade väl första parkett.. Nån där kanske kan kommentera de.. Och så var de ju fyra domare på plan som inte såg detta solklara.. Så frågan är om de var så solklar sparkrörelse? Att pucken träffar skridsko är ju fullt godkänt..

Detta är bara min tankar..
Jag kan heller inte se det på highlightsen men jag mfl såg det tydligt live!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-02-19 16:00 Skövde IK – Mariestad bois HC

Post by Per-Erik Odh »

Möller tar ett avslut som studsar på målvakten, ut och studsar på Möllers skena och tillbaka och går under benskyddet och in. Att den studsar på skenan är helt ok så länge den inte sparkas in och Erik gör ingen sparkrörelse så målet är korrekt dömt.
Tittar man på repriser ett par gånger om i lugn och ro så ser man ofta helt olika saker än i stridens hetta.
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2023-02-19 16:00 Skövde IK – Mariestad bois HC

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 20 Feb 2023, 22:10 Möller tar ett avslut som studsar på målvakten, ut och studsar på Möllers skena och tillbaka och går under benskyddet och in. Att den studsar på skenan är helt ok så länge den inte sparkas in och Erik gör ingen sparkrörelse så målet är korrekt dömt.
Tittar man på repriser ett par gånger om i lugn och ro så ser man ofta helt olika saker än i stridens hetta.

Kolla Highligthsen så ser du att Möller rör vänsterfoten, sedan kan det vara att han tar ett skär, så att pucken träffar skridskon och att det därigenom är ofrivilligt :)
Post Reply