Vad händer med Skövde IK så fort det är Allettan?

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Vad händer med Skövde IK så fort det är Allettan?

Post by Joakim Blomquist »

Alltså vad är det som händer varenda jävla år???
Varför har vi en sån otrolig "förlorarinstinkt" så fort vi kommer till Allettan? För dit kommer vi! Nästan varje gång! Tror vi har missat en enda gång sedan det infördes.
Vi borde ha laget att göra mycket bättre ifrån oss. Men vi viker ner oss varje gång. Totalt undermåliga och tafatta insatser, match efter match.
Ok att vi inte kan mäta oss med toppen från div1 södra. De satsar bra mycket mer pengar på att ta sig upp, ja eller att vara ett topplag. Det vinner de på i längden tack vare mer publikintäkter och mer sponsring. Folk vill se ett vinnarlag. Så enkelt är det!
Men detta kräver ju då otroligt bra scouting och en fingertoppskänsla att bygga ett lag.

Satan vad man har tröttnat på det här nu...
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Vad händer med Skövde IK så fort det är Allettan?

Post by Anders Edman »

Håller helt med dig om att det är förbannat tråkigt att historien upprepar sig om och om igen. Kändes som SIK hade rejäl medvind efter grundserien med bl.a derbyvinster in på pluskontot. Sponsorer kom till och publiken vände åter till ”hovet”. Sen är det som att luften fullständigt går ur. Visst, lagen från den södra ettan är klasser bättre, i alla fall många av dom. Och de satsar hårt. De har ett klart och tydligt mål med din satsning och får på det sättet med sig sponsorer och mycket folk på sina matcher. Om nu SIK vill nå play-of i framtiden så bygg laget bakifrån. Jag har påtalat flera ggr att lägg de pengar man har i första hand på en matchvinnande, etablerad målvakt som har hungern kvar. Därefter minst 2 rutinerade klass backar och sist men inte minst 2 centrar av klass. Jag förstår att detta inte är gratis, men vill man nå längre och sikta högre så är dessa investeringar ett minimum som krävs anser jag.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Vad händer med Skövde IK så fort det är Allettan?

Post by Joakim Blomquist »

Inte många som tyckte att de vill tycka till här inte..
Jag tackar för ditt bidrag dock A-man.. länge sen man såg det namnet du.. 😎
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Vad händer med Skövde IK så fort det är Allettan?

Post by Per-Erik Odh »

Joakim Blomquist wrote: 01 Feb 2023, 18:14 Inte många som tyckte att de vill tycka till här inte..
Jag tackar för ditt bidrag dock A-man.. länge sen man såg det namnet du.. 😎
Ja vad ska man säga då? Det är väl helt uppenbart att det är någon skit som sitter i väggarna!
Naturligtvis är det något som man i föreningen försöker lösa och hade det varit lätt så hade man löst det.
Kanske har man kommit på hur man ska göra till på fredag?
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Vad händer med Skövde IK så fort det är Allettan?

Post by Anders Edman »

A-man haha och du kan få vara J-man om du vill 😂
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Vad händer med Skövde IK så fort det är Allettan?

Post by Johan Nykvist »

Vet inte varför det blir så här varje år.

Känns lite om man får göra jämförelsen att Skövde IK är lite som England i mästerskap i fotboll.

Man har material och enorma förutsättningar som i år men någon förbannelse sätter sig alltid över laget när det väll drar ihop sig.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Post Reply