2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

Eric Forsberg
0
No votes
Noel Sjökvist
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
0
No votes
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
2
22%
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
0
No votes
Alexander Ternblad
0
No votes
David Lundmark
0
No votes
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
7
78%
Lukas Smith
0
No votes
Emil Smedberg
0
No votes
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 9

Robin Hallerström
Reactions:
Posts: 59
Joined: 04 Feb 2017, 01:57

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Robin Hallerström »

Tyvärr centralt problem hos Hockeyettan. Ni har inte missat något.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Joakim Blomquist »

Dä går bra nu
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Anders Edman »

Det här verkar gå fullständigt åt fanders…
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Anders Edman »

Ibland säger ingenting väldigt mycket…
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by peter johansson »

Detta var ta mig fan det sämsta jag sett på flera år så jävla tafatt och ointresserat var väl bara Josh som tände till med två snabba högerjabbar och det var höjdpunkterna denna afton jag förstår att folk tröttnar när det ser ut som det gör inget jävlar anamma ingen glöd ingenting inga tacklingar jag saknar gamla Henriksson lite småful stenhårda tacklingar det finns ingenting kvar av det tex!!! Nä det dröjer tills jag är tillbaka nästa gång samma jävla visa denna säsongen också fy fan vad tråkigt!!! jaja vi är väl inte bättre :evil: :evil: :evil: :evil:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Per-Erik Odh »

peter johansson wrote: 29 Jan 2023, 21:32 Detta var ta mig fan det sämsta jag sett på flera år så jävla tafatt och ointresserat var väl bara Josh som tände till med två snabba högerjabbar och det var höjdpunkterna denna afton jag förstår att folk tröttnar när det ser ut som det gör inget jävlar anamma ingen glöd ingenting inga tacklingar jag saknar gamla Henriksson lite småful stenhårda tacklingar det finns ingenting kvar av det tex!!! Nä det dröjer tills jag är tillbaka nästa gång samma jävla visa denna säsongen också fy fan vad tråkigt!!! jaja vi är väl inte bättre :evil: :evil: :evil: :evil:
Jo vi är bättre men av någon anledning så släpper vi inte fram det när det verkligen gäller. Jävligt tråkigt :evil:

Vi har som vanligt satt oss i skiten trots att vi har de bästa förutsättningarna på många år. Dagens match kanske var den viktigaste vi spelat denna säsong på grund av det. Då går vi ut i första perioden och klarar inte ens av det enklaste och gör kanske säsongens sämsta period. Besvikelsen idag är bottenlös :(
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Göran Strid »

Såg inte matchen förrän i efterhand - stängde av efter tjafset med sändningen. Märkligt att prestera på bottennivå, när det gäller som mest, även om sista perioden inte var dålig. Det finns en högstanivå som är klart högre än förra säsongen och den nivån måste nu tas fram i varje match. Ett kritiskt läge är bara förnamnet. Framåt gäller ju inget annat än att varenda en på isen och i båset agerar därefter. Desperation under kontrollerade former gäller! Och det behövs en hel del flyt med andra resultat dessutom. Förlust mot Visby och det är kört.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Anders Edman »

Minst 10 poäng till behövs, gärna 12 för att vara på säkra sidan. Om vi börjar med de 10 poängen som behöver inhämtas så bör vi börja med att göra det nu på fredag borta mot Visby. En väldigt svår uppgift men det kan gå. Vinst där och vi slår Tranås hemma av bara farten och jag tror även på vinst mot bois om vi nu har vunnit mot Visby och Tranås vill säga. Det ger 9 poäng ytterligare till de ynka 7 inspelade så här långt. Summa: 15 poäng. Har svårt att se var vi kan överraska i någon av de andra matcher vi har kvar dessvärre. Staffan var ju rejält besviken efter gårdagens tama insats mot Halmstad och det med all rätt. Frågan är ju nu om han kan lyckas med att lyfta laget under veckan fram till match ? Sen undrar jag hur det är med inställningen inför den långa resan ut till ”ön” där i princip hela helgen går bort till resa och match. Kommer vi åka med full trupp eller blir det några som inte kommer vara med av ”olika anledningar” ? Blir intressant att följa och höra hur förberedelserna ser ut i veckan. Vinst är ett absolut måste, annars blir det exakt likadant som vanligt..
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 30 Jan 2023, 16:15 Minst 10 poäng till behövs, gärna 12 för att vara på säkra sidan. Om vi börjar med de 10 poängen som behöver inhämtas så bör vi börja med att göra det nu på fredag borta mot Visby. En väldigt svår uppgift men det kan gå. Vinst där och vi slår Tranås hemma av bara farten och jag tror även på vinst mot bois om vi nu har vunnit mot Visby och Tranås vill säga. Det ger 9 poäng ytterligare till de ynka 7 inspelade så här långt. Summa: 15 poäng. Har svårt att se var vi kan överraska i någon av de andra matcher vi har kvar dessvärre. Staffan var ju rejält besviken efter gårdagens tama insats mot Halmstad och det med all rätt. Frågan är ju nu om han kan lyckas med att lyfta laget under veckan fram till match ? Sen undrar jag hur det är med inställningen inför den långa resan ut till ”ön” där i princip hela helgen går bort till resa och match. Kommer vi åka med full trupp eller blir det några som inte kommer vara med av ”olika anledningar” ? Blir intressant att följa och höra hur förberedelserna ser ut i veckan. Vinst är ett absolut måste, annars blir det exakt likadant som vanligt..
Som st jag gick i skolan.. i och för sig ett bra tag sedan.. men då visade det sig att 9+7=16...
😂😂😂😂😂😂😂
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Anders Edman »

Hahaha jag lägger mig platt,visst blir 9+7=16, som jag brukar säga det gäller att inte säga eller skriva fel. Det får man alltid höra 😂. Men jag bjuder på det 👍😂
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Göran Strid »

Anders, går åt hela helgen till Visby? Hemresa redan lördag morgon. Hemma i Skövde sen eftermiddag. Och på’t igen vid lunchtid söndag till Norrahammar för möte mot Dalen sön kl 16. Totalt lätta resor och mycket vila och 6 lätta poäng. :mrgreen:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Anders Edman »

Säger du det Göran så är det säkert så 👍😀
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 30 Jan 2023, 19:40 Anders, går åt hela helgen till Visby? Hemresa redan lördag morgon. Hemma i Skövde sen eftermiddag. Och på’t igen vid lunchtid söndag till Norrahammar för möte mot Dalen sön kl 16. Totalt lätta resor och mycket vila och 6 lätta poäng. :mrgreen:
De åker till Visby redan på torsdagen och åker av sig resan i ishallen på fredag förmiddag. Sedan äta, vila och tagga för att sedan explodera under kvällen.
I Visby är vi obesegrade :)
/Perka
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Kristoffer Bennemyr »

Per-Erik Odh wrote: 30 Jan 2023, 22:14
Göran Strid wrote: 30 Jan 2023, 19:40 Anders, går åt hela helgen till Visby? Hemresa redan lördag morgon. Hemma i Skövde sen eftermiddag. Och på’t igen vid lunchtid söndag till Norrahammar för möte mot Dalen sön kl 16. Totalt lätta resor och mycket vila och 6 lätta poäng. :mrgreen:
De åker till Visby redan på torsdagen och åker av sig resan i ishallen på fredag förmiddag. Sedan äta, vila och tagga för att sedan explodera under kvällen.
I Visby är vi obesegrade :)
Nej Perka, säsongen 20/21 fick vi stryk med 5-0 på öjn
För Rebellerna I Tiden!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-01-29 16:00 Skövde IK – Halmstad Hammers HC

Post by Per-Erik Odh »

Kristoffer Bennemyr wrote: 31 Jan 2023, 01:26
Per-Erik Odh wrote: 30 Jan 2023, 22:14
Göran Strid wrote: 30 Jan 2023, 19:40 Anders, går åt hela helgen till Visby? Hemresa redan lördag morgon. Hemma i Skövde sen eftermiddag. Och på’t igen vid lunchtid söndag till Norrahammar för möte mot Dalen sön kl 16. Totalt lätta resor och mycket vila och 6 lätta poäng. :mrgreen:
De åker till Visby redan på torsdagen och åker av sig resan i ishallen på fredag förmiddag. Sedan äta, vila och tagga för att sedan explodera under kvällen.
I Visby är vi obesegrade :)
Nej Perka, säsongen 20/21 fick vi stryk med 5-0 på öjn
Satan :silent:
/Perka
Post Reply