2014-09-24 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: 2014-09-24 19:00 Skövde IK - Tranås AIF IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Ja vad ska man säga? Så tungt, så tungt är det i vilket fall som helst.
Negativt är att Skövde fortsätter släppa till på tok för mycket två mot treor och låter motståndarna få lite för enkla avslut samt Skövdes ineffektivitet framför motståndarkassen. Kan vi få se lite ketchup effekt!

Strongt att hålla emot så länge i andra när utvisningarna radades upp.
Poängnollan spräckt och det med Max första mål. (för det var väl Max första?)
Flera helt rena lägen där det tyvärr skiter sig i sista momentet.
I sista kändes det som det blev lite nervöst och avvaktande.
EfteRsnacket var riktigt bra. Synd att inte fler stannade men de får en ny chans på söndag.

Konstaterar bedrövat att skämsfaktorn är mer värt än 5 000 :shock:
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:

Post by Joakim Blomquist »

Måste säga att jag var positivt överraskad av SIK. Hade inte väntat mig en sådan frenesi efter denna försäsong, som jag dock inte sett mer än en match på webben, ska tilläggas..
Håller de bara upp tempot så ser det riktigt bra ut. De släpper till lite för många spelvändningar fortfarande och jag håller med om lite fler alternativ i pp. Men de håller i a f bra pucktempo.
Erkgärds och Hultman såg trötta ut. Förstår j att Hultman har en del att ta igen men att Erkgärds inte kommer upp i nivå är lite underligt, men där är jag inte orolig. Båda kommer dominera mer och mer efterhand. Däremot var jag lite förundrad över Sjömanvärvningen och där finns mycket att bevisa.. Det går liksom i samma tempo hela tiden och en del pucktapp...

De positiva känslorna går till farten i spelet.
Rose'n som vanlig bra och rejäl
Pierre bra i målet även om det blev en del onödiga returer
Alengård fick rättmätigt priset i SIK, vilken lirare och vilken fighter!!!
Tano var först på varenda retur
Rundkvist supersnabb
Nä jag är inte orolig för fem öre, lite mer effektivitet, fler alternativ i pp, lite tightare försvarsspel, bibehållen intensitet så lär det här bli bättre och bättre.

Däremot lite drygt 800 pers på hemmapremiären?!?
Jag har en del förslag gällande kringarrangemang.. Bara att nån slår en signal...

Viva SIK!
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Så här skriver dom om matchen på hockeydagbladet.se
http://www.hockeydagbladet.se/ineffekti ... flaggning/
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Joakim Blomquist wrote:Måste säga att jag var positivt överraskad av SIK. Hade inte väntat mig en sådan frenesi efter denna försäsong, som jag dock inte sett mer än en match på webben, ska tilläggas........
Tja, om jag skall bedöma av vad man sett och läst om SDIK´s tidigare matcher denna säsong så var väl denna en av de bättre antar jag.
Intensiteten i början lovade ju något riktigt gott, men tyvärr så såg man att effektiviteten inte fanns där då lägena som dök upp oftast inte genererade till
något riktigt varligt avslut eller farliga returer man kunde gå på.
Men om matchen var en av de bättre, eller till och med en av de bästa hittills får andra avgöra som är mer insatta.....

Nä jag är inte orolig för fem öre, lite mer effektivitet, fler alternativ i pp, lite tightare försvarsspel, bibehållen intensitet så lär det här bli bättre och bättre.
Det är det lilla som återstår att slipa på för Ljunggren och laget.....sedan bär det va mot högre höjder Jocke... ;)
Däremot lite drygt 800 pers på hemmapremiären?!?
Ja, det blir man ju lite fundersam över Varför?
Såg inte så trevligt ut med alla dessa hål på läktaren som man såg via websändningen...
Jag har en del förslag gällande kringarrangemang.. Bara att nån slår en signal...
Jag kan slå dig en signal om du vill Jocke!....
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Rickard Dahl wrote:Inte så mycket att säga om matchen, nämnde väl det mesta i sändningen för er som såg den. ;) Där sa vi b.la att Tranås lyckades med en riktig stöld, att Skövde har väldiga problem med målskyttet och att PP var undermåligt. T ex kändes PP:t i sudden alldeles för enkelspårigt. När Tranås punktade Rosén hade man ingen plan b och blev stillastående. Det måste man jobba på.

Tungt är en riktig underdrift, den här matchen skulle man avgjort långt tidigare. Ineffektiviteten är talande, och vissa ledande spelare måste steppa upp rejält (Erkgärds). Tungt, tungt, tungt ...

På tal om Erkgärds, varför envisas man med honom som straffskytt? Har han satt någon straff för SIK ö.h.t.?

Bara att instämma i det du skriver !!
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Jaha det har börjat riktigt tungt så här långt och visst det ser riktigt trögt och omotiverat ut emellanåt men samtidigt skall tilläggas att det har saknats ett flertal spelare i varje försäsongsmatch pga diverse saker vilket gör att vi inte har haft någon kontinuitet och att de spelare som varit borta inte är fulltränade ännu det tror jag är den största anledningen till att det ser ut som det gör emellanåt sedan finns det ljuspunkter också det såg vi bla i den andra perioden mot TAIF där kunde vi punkterat matchen med bättre utdelning/skytte men men det har ju bara gått 2 omgångar så ta det lungt och ge grabbarna chansen innan vi börjar att hänga ut än den ene än den andre !!!!!
Anders Edman
Reactions:

Post by Anders Edman »

Upp till bevis mot Lindlöven nu SIK :)
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

peter johansson wrote:Jaha det har börjat riktigt tungt så här långt och visst det ser riktigt trögt och omotiverat ut emellanåt men samtidigt skall tilläggas att det har saknats ett flertal spelare i varje försäsongsmatch pga diverse saker vilket gör att vi inte har haft någon kontinuitet och att de spelare som varit borta inte är fulltränade ännu det tror jag är den största anledningen till att det ser ut som det gör emellanåt sedan finns det ljuspunkter också det såg vi bla i den andra perioden mot TAIF där kunde vi punkterat matchen med bättre utdelning/skytte men men det har ju bara gått 2 omgångar så ta det lungt och ge grabbarna chansen innan vi börjar att hänga ut än den ene än den andre !!!!!
Det jag har sett av SDIK denna säsong är ju inte speciellt mycket, men det tycks saknas lite spets och lite bas,och någon som kan sätta PUNKT när man väl är där och skall sätta dit trissan.

Men så jäkla tungt kan det väll inte kännas redan...eller?

När tabell raden ser ut ungefär så här efter 5 omgångar så kan man tala om att tunga ben och sinnen hos både spelare, tränare och SDIK supportrar
5 0 0 5 3:20 (-17 )
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Anders Åstebro wrote:
peter johansson wrote:Jaha det har börjat riktigt tungt så här långt och visst det ser riktigt trögt och omotiverat ut emellanåt men samtidigt skall tilläggas att det har saknats ett flertal spelare i varje försäsongsmatch pga diverse saker vilket gör att vi inte har haft någon kontinuitet och att de spelare som varit borta inte är fulltränade ännu det tror jag är den största anledningen till att det ser ut som det gör emellanåt sedan finns det ljuspunkter också det såg vi bla i den andra perioden mot TAIF där kunde vi punkterat matchen med bättre utdelning/skytte men men det har ju bara gått 2 omgångar så ta det lungt och ge grabbarna chansen innan vi börjar att hänga ut än den ene än den andre !!!!!
Det jag har sett av SDIK denna säsong är ju inte speciellt mycket, men det tycks saknas lite spets och lite bas,och någon som kan sätta PUNKT när man väl är där och skall sätta dit trissan.

När tabell raden ser ut ungefär så här efter 5 omgångar så kan man tala om att tunga ben och sinnen hos både spelare, tränare och SDIK supportrar

Kan du inte stava till SIK?
Anders Edman
Reactions:

Post by Anders Edman »

Menar FORSHAGA nu på söndag och inget annat :lol: :lol: :lol:
jörgen ejerblom
Reactions:

Post by jörgen ejerblom »

Anders Åstebro wrote:

DÄR snackar vi tungt! Leksand har dessutom gjort fler självmål än mål i motståndarens kasse. Men skam den som ger sig, jag är där nästa lördag. Just nu är jag dock i Grekland.....
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

jörgen ejerblom wrote: DÄR snackar vi tungt! Leksand har dessutom gjort fler självmål än mål i motståndarens kasse. Men skam den som ger sig, jag är där nästa lördag. Just nu är jag dock i Grekland.....
De får försöka vända trenden och börja göra fler mål i rätt kasse...
Grekland låter inte helt fel just nu Jörgen då det känns riktigt höstruskigt här hemma för tillfället.
jörgen ejerblom
Reactions:

Post by jörgen ejerblom »

Anders Åstebro wrote:
jörgen ejerblom wrote: DÄR snackar vi tungt! Leksand har dessutom gjort fler självmål än mål i motståndarens kasse. Men skam den som ger sig, jag är där nästa lördag. Just nu är jag dock i Grekland.....
De får försöka vända trenden och börja göra fler mål i rätt kasse...
Grekland låter inte helt fel just nu Jörgen då det känns riktigt höstruskigt här hemma för tillfället.
Japp. Varmt å gött, kalla pilsner! Jag har t.o.m hittat ett ställe som har Lagavulin!
Post Reply