2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

Robin Wallin
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
0
No votes
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
William Eriksson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
0
No votes
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
1
10%
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
0
No votes
Alexander Ternblad
3
30%
David Lundmark
5
50%
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
1
10%
Lukas Smith
0
No votes
Emil Smedberg
0
No votes
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 10

peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by peter johansson »

En ny seger alltid trevligt framför allt när man jobbar och inte kan vara på plats såg förresten att Ollas-Mattson gjorde 3 assist riktigt kul :clap: :clap: :clap:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 19 Oct 2022, 22:39 A pro på Wallin, hur är det med Werner?
I tisdags tränade han i blått så antagligen är han med på söndag.
Muttern är också ok efter sin skada, han var inte med för att han helt enkelt blev sjuk efter skadan.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Göran Strid »

Det är ibland inte bra att se en match en gång till och den stunden är nu. Om man detaljgranskar Thilander - och till större delen Dalen-backen Johannesson - upptäcker man mer och mer hur bra spel som visas upp. Frågan är om Thilander varit bättre? Han är givetvis allsvensk och helt komplett. Kommer han vara kvar länge till? Det är ju allmänt känt att det råder backbrist även i allsvenskan och var säker på att han har ögonen på sig!

Det som talar för att han blir kvar kan möjligen vara att han vill vara med och bidra till en rolig och spännande säsong med Skövde och får spela precis som han vill. Det som talar emot är två saker. Dels att det skulle börja gå dåligt för laget och säsongen går mot en dålig säsong längre fram - då drar han oavsett - dels att det inte går att stå emot locktonerna från ett allsvenskt lag. Det sista kan komma tidigt och då får man hoppas att det blir ett lag som passar honom. Måtte det i så fall inte bli Almtuna eller andra motsvarande tråklag, för det är han inte värd att få uppleva en gång till. Angående hans avtal måste man utgå från att det finns en klausul, som ger öppen dörr för allsvenskt spel. Helt säkert har Thilander sett till det för att skriva på för denna säsong.

Sammanfattningsvis, efter att som sagt sett matchen en gång till är jag pessimist när det gäller Thilander och det var ju inte det jag ville.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Niklas Hjalmarsson »

Kollade just om Mariestads match mot Köping från igår, såg den bara sporadiskt igår på min mobil…

Har sällan sett en sämre domarinsats åt båda håll, där han tar helt fel spelare på utvisningar utan att nån gång rådfråga sina linjedomare.

Om ni har tid/lust kolla reprisen (inte highlights!)
I början av matchen när det delas ut matchstraffen, kolla då till vänster i Köpings bås där deras nr 70 tar Boisaren Fricks klubba och slänger den i sitt eget bås för att försöka stampa sönder den(!!!)

Även sekretariatets skötsel av återrapporteringen till swehockey är bedrövligt skött då de bla sätter upp fel lags spelare i statistiken så ett pp mål för Köping blir eq då de satt upp egen spelare som utvisad! 😡😡😡

Brukar aldrig kolla om matcher annars…men då jag ville se alla målen och bråket så gjorde jag ett undantag…
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Anders Edman »

Göran Strid wrote: 20 Oct 2022, 08:09 Det är ibland inte bra att se en match en gång till och den stunden är nu. Om man detaljgranskar Thilander - och till större delen Dalen-backen Johannesson - upptäcker man mer och mer hur bra spel som visas upp. Frågan är om Thilander varit bättre? Han är givetvis allsvensk och helt komplett. Kommer han vara kvar länge till? Det är ju allmänt känt att det råder backbrist även i allsvenskan och var säker på att han har ögonen på sig!

Vore ju en smärre katastrof om vi skulle bli av med Thilander. Om nu så skulle ske ? Finns det någon reservplan i så fall ? Jag hoppas att han spelar säsongen ut och att Siken kan fortsätta på inslagen väg. Börjar redan längta efter derbyt, det var väldigt längesedan man gjorde det. Fortsätter Siken vinna så tror jag på minst 3.000 i ”hovet” mot lillebror, kanske utsålt t.o.m

Det som talar för att han blir kvar kan möjligen vara att han vill vara med och bidra till en rolig och spännande säsong med Skövde och får spela precis som han vill. Det som talar emot är två saker. Dels att det skulle börja gå dåligt för laget och säsongen går mot en dålig säsong längre fram - då drar han oavsett - dels att det inte går att stå emot locktonerna från ett allsvenskt lag. Det sista kan komma tidigt och då får man hoppas att det blir ett lag som passar honom. Måtte det i så fall inte bli Almtuna eller andra motsvarande tråklag, för det är han inte värd att få uppleva en gång till. Angående hans avtal måste man utgå från att det finns en klausul, som ger öppen dörr för allsvenskt spel. Helt säkert har Thilander sett till det för att skriva på för denna säsong.

Sammanfattningsvis, efter att som sagt sett matchen en gång till är jag pessimist när det gäller Thilander och det var ju inte det jag ville.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Göran Strid »

Anders, det blev lite tokigt där med ditt stycke mitt i mitt inlägg! Har fixat till det nu!
Last edited by Göran Strid on 20 Oct 2022, 11:36, edited 1 time in total.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 20 Oct 2022, 11:20
Göran Strid wrote: 20 Oct 2022, 08:09 Det är ibland inte bra att se en match en gång till och den stunden är nu. Om man detaljgranskar Thilander - och till större delen Dalen-backen Johannesson - upptäcker man mer och mer hur bra spel som visas upp. Frågan är om Thilander varit bättre? Han är givetvis allsvensk och helt komplett. Kommer han vara kvar länge till? Det är ju allmänt känt att det råder backbrist även i allsvenskan och var säker på att han har ögonen på sig!

Det som talar för att han blir kvar kan möjligen vara att han vill vara med och bidra till en rolig och spännande säsong med Skövde och får spela precis som han vill. Det som talar emot är två saker. Dels att det skulle börja gå dåligt för laget och säsongen går mot en dålig säsong längre fram - då drar han oavsett - dels att det inte går att stå emot locktonerna från ett allsvenskt lag. Det sista kan komma tidigt och då får man hoppas att det blir ett lag som passar honom. Måtte det i så fall inte bli Almtuna eller andra motsvarande tråklag, för det är han inte värd att få uppleva en gång till. Angående hans avtal måste man utgå från att det finns en klausul, som ger öppen dörr för allsvenskt spel. Helt säkert har Thilander sett till det för att skriva på för denna säsong.

Sammanfattningsvis, efter att som sagt sett matchen en gång till är jag pessimist när det gäller Thilander och det var ju inte det jag ville.
Vore ju en smärre katastrof om vi skulle bli av med Thilander. Om nu så skulle ske ? Finns det någon reservplan i så fall ? Jag hoppas att han spelar säsongen ut och att Siken kan fortsätta på inslagen väg. Börjar redan längta efter derbyt, det var väldigt längesedan man gjorde det. Fortsätter Siken vinna så tror jag på minst 3.000 i ”hovet” mot lillebror, kanske utsålt t.o.m

Detta stycke alltså utlyft ur min text och något som Anders skrev!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Anders Edman »

Sorry det blev nåt galet där 🙏. Det var jag som skrev detta. Ber om ursäkt för att det hamnade fel 😬
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 20 Oct 2022, 11:50 Sorry det blev nåt galet där 🙏. Det var jag som skrev detta. Ber om ursäkt för att det hamnade fel 😬
No sweat!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Gunwaldh Johansson »

Robin Wallin borta på obestämd tid pga en misstänkt meniskskada.
https://sverigesradio.se/artikel/skovde ... eniskskada
Tomas Persson
Reactions:
Posts: 15
Joined: 24 Feb 2015, 19:49

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Tomas Persson »

Någon som vet vilket nummer som vann 50/50?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by Urban Stahel »

Tomas Persson wrote: 20 Oct 2022, 18:11 Någon som vet vilket nummer som vann 50/50?
Vet inte numret,men vinsten är utdelad.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2022-10-19 19:00 Skövde IK - HC Dalen

Post by peter johansson »

Tomas Persson wrote: 20 Oct 2022, 18:11 Någon som vet vilket nummer som vann 50/50?
Lottnummer 701
Vinstsumma 3090

Står även på hemsidan ;) :thumbup:
Post Reply