2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

Robin Wallin
0
No votes
Fritz Abrahamsson
0
No votes
Axel Abrahamsson
1
7%
Anton Sundin
0
No votes
Max Kardevall
0
No votes
Joel Werner
0
No votes
Isac Ollas Mattsson
0
No votes
William Eriksson
0
No votes
Victor Bolinder
0
No votes
Adam Thilander
1
7%
Erik Möller
0
No votes
Alexander Henriksson
0
No votes
Kristoffer Söder
0
No votes
Jonathan Ström
5
33%
Oscar Forsmark
0
No votes
Anton Lundmark
1
7%
Alexander Ternblad
1
7%
David Lundmark
1
7%
Jesper Emanuelsson
0
No votes
Oscar Johnsson
0
No votes
Josh Laframboise
0
No votes
Lukas Smith
0
No votes
Emil Smedberg
5
33%
Simon Sivert
0
No votes
Jacob Emanuelsson
0
No votes
Charlie Scherman
0
No votes
 
Total votes: 15

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Per-Erik Odh »

Så jävla dåligt kan inte jag hålla med om att det var.

Första perioden är vi i allra högsta grad spelförande och skapar en radda av bra lägen. Det är bara det att Borlänge ju försvarar sig heroiskt och är effektiva när de får chansen.

Andra perioden går det kanske lite på halvfart men ju längre perioden lider, ju mer äger vi ju spelet och på slutet är ju trycket på Borlänge makalöst men de fortsätter att försvara sig heroiskt. Typiskt att de får göra matchens andra mål dessutom och det efter en fadäs (läs indianare) av en Skövdespelare. Antar att även Robin skulle vilja ha omtag på det målet som inte borde ha varit otagbart.

Deras tre vill nog Robin ha omtag på också och det kom ju fruktansvärt opsykologiskt för vår del när vi skulle jaga fram en reducering till att börja med. När Borlänge gör 3-0 och med tanke på hur matchen gestaltat sig så är det nog inte många som tror på Skövdepoäng där. Men vilken moral och vilken vändning där 3-3 faller med bara tre sekunder kvar :lol:

I förlängningen revanscherar sig Robin mer än väl och räddar oss när Borlänge är klart närmre segermålet än vi. Kollade förresten på stats och enligt det så vann vi skotten i förlängning med 2-0 och det kan omöjligt stämma. Stod ju precis bakom Robin och han gjorde minst två idioträddningar i förlängningen.

I straffläggningen fick vår reslige fångvaktare bli matchens hjälte tillsamman med Josh som med sin fräcka straff som smet under Borlängemålvaktens benskydd gjorde straffläggningens enda mål. Även det en revansch efter en inte helgjuten insats. Såg förresten att Josh inte heter Josh utan Joshua. Var det inte den killen som sänkte Babylon med en trumpet?

Bra publiksiffra och det var ett par hundra mer än vad jag hade vågat hoppas på. Tur (skickligt) att vi lyckades vända matchens utgång i en nagelbitare till premiärmatch så kanske många av dem kommer tillbaks till nästa hemmamatch. Hur många tittare var det förresten på webbsändningen tro nu när månadsabonnemang är så ekonomiskt fördelaktigt?

En kul grej denna säsongen är att Rebellerna utser en matchens lirare som prisas efter matchen. Tycker det var ett bra val med Ström som med sitt håra arbete inte bara är bra själv utan även gör sina medspelare bra. Om jag fattade det rätt så utsåg även Thorsells hushållsmaskiner honom som matchens lirare?

Lite kul tävling som Thorsell hade i entren där det gällde att pricka trumman på en tvättmaskin med puckar. Jag antar att vinnaren fick en något bucklig tvättmaskin att ta med sig hem? :lol:

Skönt att premiären är avklarad och att det tillslut blev en seger :D
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Anders Edman »

Göran Strid wrote: 02 Oct 2022, 18:28 Galet och osannolikt avslut, för matchen var ju avgjord. Segern borde ha varit avgjord tidigare. Bussresan hem till Borlänge är nog inte så kul.

Sedan några kritiska synpunkter och de måste få framföras:
- Wallin? Söder? Thilander? Jag är besviken och hade inte väntat mig de "prestationerna" från bärande spelare. Stundtals underkänt om man skall vara ärlig. Vad är det som inte stämmer här? Inget överraskande i sig idag, för tecknen har tyvärr synts under träningsmatcherna.
- Sändningen...bra i sig och fin följsam kamera och skärpa, även om man skulle vilja ha mer bakgrundsljud, för det ökar närhetsupplevelsen. Men, men, vad har hänt här? Det började med sista träningsmatchen mot Vimmerby och jag började ana oråd och nu kom det igen. 15:55 börjar en överdetaljerad genomgång av Borlänge och en skärm visades under tiden som tog bort introt, som nog alla hade velat se. 15:58/59 började genomgången om Skövdes uppställning - ny skärm och ingen ser när spelarna presenteras - är bland andra tydligen viktiga saker var att informera om att Scherman hade brutit en tå, eller var det ett finger? Plötsligt upptäcker man att matchen precis skall börja och avbryter genomgången. Nä, detta var inte bra. Ni har ju 10 minuter på er! Fundera kära kommentatorer på varför ni hamnade snett! Förra säsongen var ju bra! Sedan skall det sägas att när matchen väl hade börjat och man tydligen upptäckt att det var match att kommentera, så var det mycket bra.
Jag håller med dig gällande kommentatorerna Göran. Såg att det släcktes ned, introt började och det villa jag gärna se samt line up såklart för att komma i stämning, men då pratas det fortfarande om Borlänges målvakter !!! I övrigt bra under matchen för den delen. Sen undrar jag hur det kan vara så tyst med över 1500 på läktarna ? Eller var bakgrundsljudet så dåligt ? I övrigt en riktigt fin publiksiffra 👍.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Per-Erik Odh »

Bulten fick heta "Lunkmark" på Borlänges hemsida :lol:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Anders Edman »

Har funderat lite över matchen igår. Och enligt mig så tror jag att den vändningen Siken stod för igår, kommer visa sig vara otroligt mycket viktigare än vad man kan tro för fortsättningen. Förhoppningsvis så slipar man på passningsspelet under ett par dagar nu och kan ladda om på ett positivt sätt inför nästa match 👍
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Per-Erik Odh »

Thilander snöt en av backplatserna när Mjörnberg tog ut veckans lag.

https://www.hockeyettan.se/2022/10/03/veckans-lag/
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 274
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 02 Oct 2022, 18:28 Galet och osannolikt avslut, för matchen var ju avgjord. Segern borde ha varit avgjord tidigare. Bussresan hem till Borlänge är nog inte så kul.

Sedan några kritiska synpunkter och de måste få framföras:
- Wallin? Söder? Thilander? Jag är besviken och hade inte väntat mig de "prestationerna" från bärande spelare. Stundtals underkänt om man skall vara ärlig. Vad är det som inte stämmer här? Inget överraskande i sig idag, för tecknen har tyvärr synts under träningsmatcherna.
- Sändningen...bra i sig och fin följsam kamera och skärpa, även om man skulle vilja ha mer bakgrundsljud, för det ökar närhetsupplevelsen. Men, men, vad har hänt här? Det började med sista träningsmatchen mot Vimmerby och jag började ana oråd och nu kom det igen. 15:55 börjar en överdetaljerad genomgång av Borlänge och en skärm visades under tiden som tog bort introt, som nog alla hade velat se. 15:58/59 började genomgången om Skövdes uppställning - ny skärm och ingen ser när spelarna presenteras - är bland andra tydligen viktiga saker var att informera om att Scherman hade brutit en tå, eller var det ett finger? Plötsligt upptäcker man att matchen precis skall börja och avbryter genomgången. Nä, detta var inte bra. Ni har ju 10 minuter på er! Fundera kära kommentatorer på varför ni hamnade snett! Förra säsongen var ju bra! Sedan skall det sägas att när matchen väl hade börjat och man tydligen upptäckt att det var match att kommentera, så var det mycket bra.
Smaken är som baken ;)
Efter att ha gjort sista justeringarna i grafikpaketet som kastades i ansiktet på webbteve-teamet strax innan matchstart, så beslöt vi oss för att köra laguppställningarna över introt. Jag personligen tycker, att om man vill ha det där lilla extra, så får man faktiskt släpa sig ur soffan och gå på liveidrott för det är i hallen vi helst av allt vill ha besökarna.
Sen vet jag, att alla kanske inte har möjlighet att gå på matchen och då försöker vi tillgodose både hemma-/bortafans med det vi kan. Tror t.ex. att tittarna från Borlänge ger blanka fan i hur Skövdes intro ser ut.
Men vi är inga proffs, utan gör allt med ett hjärta för föreningen men även intresse för sändningsbiten och försöker utveckla oss för varje år som vi faktiskt fortsätter att sända.
Så pallra er till hallen om ni är sugna på att se introt, det är sjukt mäktigt! 8-)
/J
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Göran Strid »

Juha Ojajärvi wrote: 03 Oct 2022, 15:20
Göran Strid wrote: 02 Oct 2022, 18:28 Galet och osannolikt avslut, för matchen var ju avgjord. Segern borde ha varit avgjord tidigare. Bussresan hem till Borlänge är nog inte så kul.

Sedan några kritiska synpunkter och de måste få framföras:
- Wallin? Söder? Thilander? Jag är besviken och hade inte väntat mig de "prestationerna" från bärande spelare. Stundtals underkänt om man skall vara ärlig. Vad är det som inte stämmer här? Inget överraskande i sig idag, för tecknen har tyvärr synts under träningsmatcherna.
- Sändningen...bra i sig och fin följsam kamera och skärpa, även om man skulle vilja ha mer bakgrundsljud, för det ökar närhetsupplevelsen. Men, men, vad har hänt här? Det började med sista träningsmatchen mot Vimmerby och jag började ana oråd och nu kom det igen. 15:55 börjar en överdetaljerad genomgång av Borlänge och en skärm visades under tiden som tog bort introt, som nog alla hade velat se. 15:58/59 började genomgången om Skövdes uppställning - ny skärm och ingen ser när spelarna presenteras - är bland andra tydligen viktiga saker var att informera om att Scherman hade brutit en tå, eller var det ett finger? Plötsligt upptäcker man att matchen precis skall börja och avbryter genomgången. Nä, detta var inte bra. Ni har ju 10 minuter på er! Fundera kära kommentatorer på varför ni hamnade snett! Förra säsongen var ju bra! Sedan skall det sägas att när matchen väl hade börjat och man tydligen upptäckt att det var match att kommentera, så var det mycket bra.
Smaken är som baken ;)
Efter att ha gjort sista justeringarna i grafikpaketet som kastades i ansiktet på webbteve-teamet strax innan matchstart, så beslöt vi oss för att köra laguppställningarna över introt. Jag personligen tycker, att om man vill ha det där lilla extra, så får man faktiskt släpa sig ur soffan och gå på liveidrott för det är i hallen vi helst av allt vill ha besökarna.
Sen vet jag, att alla kanske inte har möjlighet att gå på matchen och då försöker vi tillgodose både hemma-/bortafans med det vi kan. Tror t.ex. att tittarna från Borlänge ger blanka fan i hur Skövdes intro ser ut.
Men vi är inga proffs, utan gör allt med ett hjärta för föreningen men även intresse för sändningsbiten och försöker utveckla oss för varje år som vi faktiskt fortsätter att sända.
Så pallra er till hallen om ni är sugna på att se introt, det är sjukt mäktigt! 8-)
/J
Ett lite raljant svar och det hade jag inte väntat mig. Att "pallra" sig till hallen är inte så lätt, om man skall åka 70 mil tur och retur. Tid en dagsresa och tusenlappen i bensinkostnad med mera. Jag hade nog trott att svaret skulle vara mer seriöst och verkligen fundera på om det kunde ha gjorts annorlunda fram till sändningen. Alla vet att ni inte är några proffs, men synpunkter måsta man kunna lyssna på. Ni fick dessutom beröm för resten av sändningen!
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 274
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 03 Oct 2022, 15:37
Juha Ojajärvi wrote: 03 Oct 2022, 15:20
Göran Strid wrote: 02 Oct 2022, 18:28 Galet och osannolikt avslut, för matchen var ju avgjord. Segern borde ha varit avgjord tidigare. Bussresan hem till Borlänge är nog inte så kul.

Sedan några kritiska synpunkter och de måste få framföras:
- Wallin? Söder? Thilander? Jag är besviken och hade inte väntat mig de "prestationerna" från bärande spelare. Stundtals underkänt om man skall vara ärlig. Vad är det som inte stämmer här? Inget överraskande i sig idag, för tecknen har tyvärr synts under träningsmatcherna.
- Sändningen...bra i sig och fin följsam kamera och skärpa, även om man skulle vilja ha mer bakgrundsljud, för det ökar närhetsupplevelsen. Men, men, vad har hänt här? Det började med sista träningsmatchen mot Vimmerby och jag började ana oråd och nu kom det igen. 15:55 börjar en överdetaljerad genomgång av Borlänge och en skärm visades under tiden som tog bort introt, som nog alla hade velat se. 15:58/59 började genomgången om Skövdes uppställning - ny skärm och ingen ser när spelarna presenteras - är bland andra tydligen viktiga saker var att informera om att Scherman hade brutit en tå, eller var det ett finger? Plötsligt upptäcker man att matchen precis skall börja och avbryter genomgången. Nä, detta var inte bra. Ni har ju 10 minuter på er! Fundera kära kommentatorer på varför ni hamnade snett! Förra säsongen var ju bra! Sedan skall det sägas att när matchen väl hade börjat och man tydligen upptäckt att det var match att kommentera, så var det mycket bra.
Smaken är som baken ;)
Efter att ha gjort sista justeringarna i grafikpaketet som kastades i ansiktet på webbteve-teamet strax innan matchstart, så beslöt vi oss för att köra laguppställningarna över introt. Jag personligen tycker, att om man vill ha det där lilla extra, så får man faktiskt släpa sig ur soffan och gå på liveidrott för det är i hallen vi helst av allt vill ha besökarna.
Sen vet jag, att alla kanske inte har möjlighet att gå på matchen och då försöker vi tillgodose både hemma-/bortafans med det vi kan. Tror t.ex. att tittarna från Borlänge ger blanka fan i hur Skövdes intro ser ut.
Men vi är inga proffs, utan gör allt med ett hjärta för föreningen men även intresse för sändningsbiten och försöker utveckla oss för varje år som vi faktiskt fortsätter att sända.
Så pallra er till hallen om ni är sugna på att se introt, det är sjukt mäktigt! 8-)
/J
Ett lite raljant svar och det hade jag inte väntat mig. Att "pallra" sig till hallen är inte så lätt, om man skall åka 70 mil tur och retur. Tid en dagsresa och tusenlappen i bensinkostnad med mera. Jag hade nog trott att svaret skulle vara mer seriöst och verkligen fundera på om det kunde ha gjorts annorlunda fram till sändningen. Alla vet att ni inte är några proffs, men synpunkter måsta man kunna lyssna på. Ni fick dessutom beröm för resten av sändningen!
Och det tackar vi för! :thumbup:

Det var därför jag skrev att jag har förståelse för att man inte kan ta sig till hallen, av diverse anledningar. Själv har jag åkt på fotbollsmatcher under sommaren, just för att det ÄR roligare att se idrott live än på teve. Och tro mig, det har kostat men gett så mycket tillbaka också!
Om vi kunnat ändra på när vi fick grafikpaketet och lagt ännu fler timmar på det INNAN matchdag? Nej, tyvärr inte. Alla har kids och ett liv utanför som måste gå ihop också.
Nu tar vi spjärn mot Tranås nästa fredag. De lär komma med ett stort följe!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Göran Strid »

Juha Ojajärvi wrote: 03 Oct 2022, 17:13
Göran Strid wrote: 03 Oct 2022, 15:37
Juha Ojajärvi wrote: 03 Oct 2022, 15:20
Göran Strid wrote: 02 Oct 2022, 18:28 Galet och osannolikt avslut, för matchen var ju avgjord. Segern borde ha varit avgjord tidigare. Bussresan hem till Borlänge är nog inte så kul.

Sedan några kritiska synpunkter och de måste få framföras:
- Wallin? Söder? Thilander? Jag är besviken och hade inte väntat mig de "prestationerna" från bärande spelare. Stundtals underkänt om man skall vara ärlig. Vad är det som inte stämmer här? Inget överraskande i sig idag, för tecknen har tyvärr synts under träningsmatcherna.
- Sändningen...bra i sig och fin följsam kamera och skärpa, även om man skulle vilja ha mer bakgrundsljud, för det ökar närhetsupplevelsen. Men, men, vad har hänt här? Det började med sista träningsmatchen mot Vimmerby och jag började ana oråd och nu kom det igen. 15:55 börjar en överdetaljerad genomgång av Borlänge och en skärm visades under tiden som tog bort introt, som nog alla hade velat se. 15:58/59 började genomgången om Skövdes uppställning - ny skärm och ingen ser när spelarna presenteras - är bland andra tydligen viktiga saker var att informera om att Scherman hade brutit en tå, eller var det ett finger? Plötsligt upptäcker man att matchen precis skall börja och avbryter genomgången. Nä, detta var inte bra. Ni har ju 10 minuter på er! Fundera kära kommentatorer på varför ni hamnade snett! Förra säsongen var ju bra! Sedan skall det sägas att när matchen väl hade börjat och man tydligen upptäckt att det var match att kommentera, så var det mycket bra.
Smaken är som baken ;)
Efter att ha gjort sista justeringarna i grafikpaketet som kastades i ansiktet på webbteve-teamet strax innan matchstart, så beslöt vi oss för att köra laguppställningarna över introt. Jag personligen tycker, att om man vill ha det där lilla extra, så får man faktiskt släpa sig ur soffan och gå på liveidrott för det är i hallen vi helst av allt vill ha besökarna.
Sen vet jag, att alla kanske inte har möjlighet att gå på matchen och då försöker vi tillgodose både hemma-/bortafans med det vi kan. Tror t.ex. att tittarna från Borlänge ger blanka fan i hur Skövdes intro ser ut.
Men vi är inga proffs, utan gör allt med ett hjärta för föreningen men även intresse för sändningsbiten och försöker utveckla oss för varje år som vi faktiskt fortsätter att sända.
Så pallra er till hallen om ni är sugna på att se introt, det är sjukt mäktigt! 8-)
/J
Ett lite raljant svar och det hade jag inte väntat mig. Att "pallra" sig till hallen är inte så lätt, om man skall åka 70 mil tur och retur. Tid en dagsresa och tusenlappen i bensinkostnad med mera. Jag hade nog trott att svaret skulle vara mer seriöst och verkligen fundera på om det kunde ha gjorts annorlunda fram till sändningen. Alla vet att ni inte är några proffs, men synpunkter måsta man kunna lyssna på. Ni fick dessutom beröm för resten av sändningen!
Och det tackar vi för! :thumbup:

Det var därför jag skrev att jag har förståelse för att man inte kan ta sig till hallen, av diverse anledningar. Själv har jag åkt på fotbollsmatcher under sommaren, just för att det ÄR roligare att se idrott live än på teve. Och tro mig, det har kostat men gett så mycket tillbaka också!
Om vi kunnat ändra på när vi fick grafikpaketet och lagt ännu fler timmar på det INNAN matchdag? Nej, tyvärr inte. Alla har kids och ett liv utanför som måste gå ihop också.
Nu tar vi spjärn mot Tranås nästa fredag. De lär komma med ett stort följe!
Ok, jag hade givetvis ingen aning om detta med grafikpaketet! Tar därför tillbaka mina synpunkter helt och hållet och lovar vara försiktigare framöver, när det gäller sändningarna.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Rickard Dahl »

Ett tillägg i webb-tv-diskussionen. Givetvis är all typ av feedback välkommen, och även om det inte alltid märks via svar här så försöker vi läsa allt och ta till oss av det.

Gällande kommentarerna om vårt uppsnack, som jag noterat varit ett hett område det senaste, så vill jag bara flika in att det såg likadant ut igår som i princip hela förra säsongen (och likvärdigt med säsongerna innan det). En liten justering som jag kan komma på att vi gjort är att vi inte alltid lyfter samma SIK-spelare i sändningen som är med på line up, vilket kanske var fallet mer förr.

Hur som helst, delar nedan en liten djupare bild av hur vi ser på det.

Utöver allmän information/introduktion har vi ett körschema med fyra punkter; tabell, omgångens matcher, bortalagets laguppställning och avslutningsvis hemmalagets dito. Hemmalagets dito tycker vi är lämpligt att linjera rent tidsmässigt med hemmalagets line up, det är ett bra riktvärde för oss. Ibland går det bra, ibland drar det ut på tiden, det är helt enkelt jättesvårt att sia om hur mycket tid varje hållpunkt tar. Till exempel hur mycket tid det tar att prata om spelare i respektive lag (vi brukar förbereda information om någon/några spelare i respektive lagdel som en liten hjälp till tittarna).

Ett litet sidospår, men hur som helst blir det då på bekostnad av att kunna visa det fullständiga introt. För egen del främst av två anledningar; dels vill jag tro att den allmänna informationen/kuriosan/introt främjar uppsnacket, att folk vill höra sånt också och inte bara statistik, och för att hinna med det utan att börja ännu tidigare måste vi kompromissa med intro/line up. Men framför allt vill vi presentera lagen så sent in på match som möjligt för jag tror att det är då (några minuter innan matchstart) som de flesta kommer in, och då vill vi ge så många som möjligt chansen att få den informationen (som ju kanske ändå är den mest intressanta). Skulle vi vara klara med det innan intro och line up tror jag många missar det helt enkelt. Sen kan vi ju givetvis prata utan grafik, men jag tror inte det blir lika bra. Och på samma sätt tror jag ett tyst intro/line up skulle upplevas lite konstigt.

Rätt eller fel kan man ju givetvis diskutera, men det är i alla fall så vi har resonerat.

Gällande grafikpaket är det jättebra att den informationen delges med, för jag skulle ljuga om jag sa det inte blev en försvårande omständighet för oss att det anlände sent, även om det inte står i direkt paritet med det faktiska upplägget. För egen del visste jag dock inte när jag kom till hallen med en timme till match om all grafik skulle fungera eller inte!

Hoppas detta inte mottas som ett försvarstal, för det är verkligen inte tanken, utan enbart ett försök att bringa lite klarhet i hur vi resonerar.

Några korta ord om matchens makalösa avslut; mot Borlänge och dylika lag brukar det vara rätt så enkelt att stänga av känslorna, sista halvminuten av gårdagen var ju dock desto svårare av förklarliga skäl. Vilken rafflande dramatik! Att dessutom spräcka ljudet så fullständigt kanske inte heller var det snyggaste, men antar att det är sånt man bara får bjuda på! 😁 Så jäkla kul att äntligen vara igång, heja SIKen!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2022-10-02 16:00 Skövde IK - Borlänge

Post by Göran Strid »

Rickard, jag är överväldigad. Hade jag anat hur många tecken du och Juha skulle lägga ner på att svara mig, så hade jag aldrig tecknat ner mina synpunkter. Synpunkterna var framförda i ett läge av premiärfrossa och höga förväntningar på det mesta. De få sakerna som jag i betraktarens ögon tyckte var bra var:
- En utmärkt sändning från matchstart med inte minst fin kameraföljning.
- En makalös vändning, där Thilander plötsligt verkade förstå att han är bärande spelare.
- Ett spel som sammantaget lovar mycket, men oj vad mycket som inte fungerade.

I övrigt? Nja, och det efter att ha sett matchen en gång till, så där är jag rätt ute. Tycker jag alltså. Gåtfullt att inte matchen var avgjord redan efter första perioden. Lite illavarslande och aspirerar man på att vara ett topplag, så måste man höja nivån och visa skärpa i avgörande lägen.

Med det i bakhuvudet kan det möjligen förstås att det är lättare att slira på tangenterna, för jag måste erkänna att jag var besviken och då spiller det över lite överallt. Men som sagt, jag kommer inte att fortsättningsvis ha synpunkter på sändningarna, för de verkar minst sagt vara i detalj genomtänkta och då skall jag inte som enkel läktaramatör ha synpunkter. Nu laddar vi för Lindlöven borta!
Post Reply