Skövde IK 2022/23

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote: 18 Aug 2022, 08:52 Har varit i kontakt med Grästorps kansli. Det blir webbsändning. Trevligt!
A pro på, när kommer "Diskutera matchen" upp? Nog är det några som vill diskutera vad som komma skall?
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Kristian Eriksson »

De e på gång, Göran
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Kristian Eriksson wrote: 19 Aug 2022, 15:13 De e på gång, Göran
:thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Nu har jag också varit och tittat på Josh. Av det jag såg under 40 minuter så stack det inte ut och konditions/skridskomässigt var det inget som glänste heller. Bara att hoppas det är ringrostigt och att det tar sig. Å andra sidan är det väl att hitta maskorna som ska vara hans styrka.

Staffan körde riktigt slut på sina killar innan de fick gå av isen och när passet var slut förklarade han för dem att han var riktigt nöjd med första veckans isträningar och att han ser att de redan nu har snappat mycket av det han vill se innan han önskade dem en trevlig helg.

Det var andra gången jag kollade delar av Staffans träning och det skiljer en hel del mot tidigare i momenten och framförallt ser det mycket intensivare ut. Ett exempel, när de körde spel på tvärs i en zon, där spelades det två mot två förra säsongen. Nu var det fyra mot fyra istället där några spelare bara hanterade pucken bakom förlängda mållinjen och när det var byte så fick spelarna som bytte istället för raka vägen till vila först köra spurt fram och tillbaka till andra kortsidan.

Jag tycker det ser positivt ut med Staffan av det jag sett :thumbup:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Anders Edman »

Vi får hoppas att Josh kommer igång, det är väl skottet som ska va hans stora styrka 🏒🥅🇨🇦
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 20 Aug 2022, 09:47 Vi får hoppas att Josh kommer igång, det är väl skottet som ska va hans stora styrka 🏒🥅🇨🇦
I dagens SLA är det en artikel skriven av Gus som har pratat med Josh. Där berättar han med egna ord. Skottet är hans största styrka men han framhåller även sitt spelsinne och att han gärna använder kroppen också.
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 19 Aug 2022, 22:25 Nu har jag också varit och tittat på Josh. Av det jag såg under 40 minuter så stack det inte ut och konditions/skridskomässigt var det inget som glänste heller. Bara att hoppas det är ringrostigt och att det tar sig. Å andra sidan är det väl att hitta maskorna som ska vara hans styrka.

Staffan körde riktigt slut på sina killar innan de fick gå av isen och när passet var slut förklarade han för dem att han var riktigt nöjd med första veckans isträningar och att han ser att de redan nu har snappat mycket av det han vill se innan han önskade dem en trevlig helg.

Det var andra gången jag kollade delar av Staffans träning och det skiljer en hel del mot tidigare i momenten och framförallt ser det mycket intensivare ut. Ett exempel, när de körde spel på tvärs i en zon, där spelades det två mot två förra säsongen. Nu var det fyra mot fyra istället där några spelare bara hanterade pucken bakom förlängda mållinjen och när det var byte så fick spelarna som bytte istället för raka vägen till vila först köra spurt fram och tillbaka till andra kortsidan.

Jag tycker det ser positivt ut med Staffan av det jag sett :thumbup:
Med tanke på att Josh kom i onsdags och då gjorde sin första träning med nya medspelare och en flygresa i kroppen så ska man inte förvänta sig sig så mycket än men jag tyckte av det jag såg i onsdags att han kommer att bli en tillgång han hintade det i vissa moment så ge honom lite tid att lära känna de nya grabbarna det nya spelsystemet och få lite mer istid så kommer han att producera poäng det är jag övertygad över ;) ;) :D
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Anders Edman »

Precis så jag tänkte också Peter. Tidsomställningen, ny stad, ny lägenhet, nya lagkompisar, språket (även om han varit i Sverige förut), ny tränare. Ge honom ett par veckor så kommer nog karln producera både mål och assist 😀
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Anders Edman wrote: 20 Aug 2022, 13:15 Precis så jag tänkte också Peter. Tidsomställningen, ny stad, ny lägenhet, nya lagkompisar, språket (även om han varit i Sverige förut), ny tränare. Ge honom ett par veckor så kommer nog karln producera både mål och assist 😀
:thumbup: :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Där ska truppen vara spikad och det ska väl till något exceptionellt om det kommer in något mer?

Målvakter:
Robin Wallin
Fritz Abrahamsson

Backar:
Max Kardevall
William Eriksson
Anton Sundin
Isac Ollas-Matsson
Viktor Bolinder
Axel Abrahamsson
Joel Werner
Adam Tilander


Forwards:
Kristoffer Söder
Oscar Forsmark
Alexander Ternblad
David "Bulten" Lundmark
Jesper Emanuelsson
Anton "Muttern" Lundmark
Alexander Henriksson
Oscar Johnsson
Josh Laframboise
Jonathan Ström
Erik Möller
Lukas Smith
Emil Smedberg
Simon Siwert
Jacob Emanuelsson
Charlie Scherman

Tränare:
Staffan Lund, huvudtränare
Johan Andersson, andretränare
Fredrik Söder, fystränare
Gunnar Lindgren, målvaktstränare

Övrig staff:
Basse
Janne
Dala
?

Stort tack till de från förra säsongen som därmed står utanför truppen :clap: :clap: :clap:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 21 Aug 2022, 15:24 Stort tack till de från förra säsongen som därmed står utanför truppen :clap: :clap: :clap:
Viktigt att inte tappa bort detta och så lätt att göra det! Instämmer i Perkas tack.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Kan någon berätta som sett Charlie Scherman spela?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

16 forwards i truppen från start! Vet Därth eller någon annan om vi har några liknande siffror bakåt i tiden?
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 21 Aug 2022, 15:24 Där ska truppen vara spikad och det ska väl till något exceptionellt om det kommer in något mer?

Målvakter:
Robin Wallin
Fritz Abrahamsson

Backar:
Max Kardevall
William Eriksson
Anton Sundin
Isac Ollas-Matsson
Viktor Bolinder
Axel Abrahamsson
Joel Werner
Adam Tilander


Forwards:
Kristoffer Söder
Oscar Forsmark
Alexander Ternblad
David "Bulten" Lundmark
Jesper Emanuelsson
Anton "Muttern" Lundmark
Alexander Henriksson
Oscar Johnsson
Josh Laframboise
Jonathan Ström
Erik Möller
Lukas Smith
Emil Smedberg
Simon Siwert
Jacob Emanuelsson
Charlie Scherman

Tränare:
Staffan Lund, huvudtränare
Johan Andersson, andretränare
Fredrik Söder, fystränare
Gunnar Lindgren, målvaktstränare

Övrig staff:
Basse
Janne
Dala
?

Stort tack till de från förra säsongen som därmed står utanför truppen :clap: :clap: :clap:
En riktigt stark och bred trupp när hade vi en sådan senast??? hur som helst bra jobbat alla berörda och vart ska detta sluta månne? :o ;)

Tack och lycka till de övriga som inte är kvar i föreningen ;)
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6069
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Gunwaldh Johansson »

William Eriksson på väg att lämna Skövde. Allt enligt SLA.
https://www.sla.se/2022/12/04/avslojar- ... ar-verkan/
Post Reply