Skövde IK 14/15

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Urban Stahel wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Urban Stahel wrote:Jag har funderat på varför SIK inte värvar en ersättare för Gummi nu när han går långtidsskadad.
SIK räknar med att klara Allettan platsen ganska lätt och kan då passa på att ge egna produkter speltid.
Då Kanske finns det äntligen finns resurser till förstärkningar om vi går vidare till Allettan?
Med lite flax är Stefan Erkgärds tillgänglig och vi kan få en jäkla boost på backsidan.
Vart har du "hört" det här?
Jag har inte hört något,detta är bara mina egna funderingar som jag TYDLIGT skrev i början av tråden!
Må vara tydliga bokstäver, men inte att det är hela dit inlägg som det gäller!

Men bra då fick jag svar.
Jag får vara tydligare nästa gång meao,sorry!
Man kan aldrig vara tydlig nog Urban när det gäller sådana som inte fattar!
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

Alexander Jirhage kommer spela i Wings denna säsong.
http://www.lagsidan.se/wings/a/truppen.html
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Edman »

Enligt mitt sätt att se det "måste" det in ytterligare en stabil back om säsongen ska bli längre än vanligt.
Så senaste matchen mot Dalen och det var väl mer än lovligt rörigt kan jag tycka.
Sen blev jag fövånad över hur "få linjer" det fanns i Skövdes spel. Tvekasamt, oroligt, dåliga passningar, för dåliga skott, ja nästan samtliga skott tog på motståndarben eller kropp. Är det bara ren otur ? Eller saknas skickligheten ?
Pierre får fullt godkänt, men jag delar inte tränar Fredriks kommentar om hur han såg på matchen !!!

Tyvärr tror jag att Siken får väldigt svårt borta mot Borlänge i premiären :( trots att en busslast med Rebeller åker med för att stötta.

Mitt tips:

Borlänge - SIK 5-2

Men bevisa gärna att jag är totalt fel ute nu SIK !!!
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: Skövde IK 14/15

Post by robin lillienberg »

Anders Edman wrote:Enligt mitt sätt att se det "måste" det in ytterligare en stabil back om säsongen ska bli längre än vanligt.
Så senaste matchen mot Dalen och det var väl mer än lovligt rörigt kan jag tycka.
Sen blev jag fövånad över hur "få linjer" det fanns i Skövdes spel. Tvekasamt, oroligt, dåliga passningar, för dåliga skott, ja nästan samtliga skott tog på motståndarben eller kropp. Är det bara ren otur ? Eller saknas skickligheten ?
Pierre får fullt godkänt, men jag delar inte tränar Fredriks kommentar om hur han såg på matchen !!!

Tyvärr tror jag att Siken får väldigt svårt borta mot Borlänge i premiären :( trots att en busslast med Rebeller åker med för att stötta.

Mitt tips:

Borlänge - SIK 5-2

Men bevisa gärna att jag är totalt fel ute nu SIK !!!

håller med Anders! Har inget eget spel bara skickar iväg puck utan adress. O på baksidan ser det katastrof ut. Pierre e den enda som imponerat ihop med Melin. Men det lär inte räcka.
Borlänge är betydligt bättre lag än dalen så jag säger 6-2 till Borlänge. Bara hoppas att jag har fel.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Jag inbillar mig att självförtoendet inte är på topp efter dessa träningsmatcher. Av den anledningen vore det bra med en seger mot Borlänge.
Skövde har haft svårigheter under försäsong mot speed och hård forechecking. Borlänge är, vad jag har förstått? ett lag som istället spelar mycket fysisk hockey. Det kanske är ett motstånd som passar Skövde bättre.
Det blir seger för Skövde på bortaplan med 2-4 efter en riktig nagelbitarpremiär :D
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

Oscar Forsmark har skrivit på ett A-lagskontrakt som sträcker sig över 2015/16.
http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2135
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 14/15

Post by Urban Stahel »

Gunwaldh Johansson wrote:Oscar Forsmark har skrivit på ett A-lagskontrakt som sträcker sig över 2015/16.
http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2135
Kanoners :)
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 14/15

Post by Johan Nykvist »

Gunwaldh Johansson wrote:Oscar Forsmark har skrivit på ett A-lagskontrakt som sträcker sig över 2015/16.
http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2135
Riktigt härligt då vi där har en bra "Coming man"
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 14/15

Post by Urban Stahel »


Där ser man,precis vad laget behöver i dessa skadetider :)

Välkommen till Skövde!
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: Skövde IK 14/15

Post by Mattias Sjöberg »

Verkar som klubben inte har tagit någon spelare bara på måfå för att avlasta de andra backarna.
De kan nog ha arbetat en del på kort tid för att få hit rätt spelare.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Hittade en intervu med Adam på tuben. Säger väl egentligen inget men det kan ju vara kul att se hur han ser ut och låter.

https://www.youtube.com/watch?v=mrm9RGgkprU
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Vad hände med snacket om Stefan erkgärds? Jag tar hellre Hansen än Erkgärds Fast han har mer rutin. Något Som är viktigt i allettan men Hansen ser Jag som vassare. Men helt olika spelstilar dock.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Oscar Soljamo wrote:Vad hände med snacket om Stefan erkgärds? Jag tar hellre Hansen än Erkgärds Fast han har mer rutin. Något Som är viktigt i allettan men Hansen ser Jag som vassare. Men helt olika spelstilar dock.
Stefan Erkgärds har ett bra jobb på en bank uppe i Värmland om jag har hört rätt. Det blirr nog svårt att toppa det!

Håller med om att en Hansen som kan hålla den klassen som han gjorde matcherna i SIK, det är ju en våt dröm!

Gummi då, kan han vara klar till den 27e, om det nu går åt rätt håll med hans knä? Enligt rykte så har han känt på is och stämmer det kan ju han också vara med i drömmen....? Åtminstone i ett play off derby under senvintern och mangla ner Törnqvist 8-)
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Gummi vill nog mangla redan på onsdag ;)
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply