Skövde IK 2021/22

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Det är lite svårt numera att veta vilken tråd som gäller för vad. Här blandas det friskt med interna kuttrasju mellan boisare och bois-Ingvar håller hov om det mesta och som innebär att hovreportern bois-Ingvar klarar ut vad som gäller med sin statistik. Och dessutom fortsätter bois-Ingvar med sina personangrepp mot mig, som att jag inte begriper vad jag sysslat med 1994-2016 för Skövde IK.

För min del får det nog vila en tag med att skriva på forum, så länge denna patetiska fars pågår. Inte minst om bois-Ingvar kapar även detta forum som hittills varit så bra och läsvärt.

Och webbmaster tycker det är ok med detta sammelsurium? Styr upp, tack!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Ingvar Persson »



Göran
Otroligt av du bekymrar dig om vad "Boisingvar" skriver och säger. Men liksom du själv påpekar så försöker jag skriva fakta så långt det är möjligt och innan jag blir avstängd på forumet så kommer jag absolut att protestera när grava felaktiga uppgifter kommer som motverkar att försöka skapa ett lag som gör att Skövde publiken återkommer i samma takt som t.ex på 90 talet då publiken ofta låga på 1200-1500 personer. Felaktigheter som att kostnader för korv, hamburgare och dricka ökar om åskådar antalet ökar. För jag hoppas verkligen att inte du Göran tycker att det är riktiga uppgifter. Att dina uppgifter om att 1000 extra åskådare endast ger ett tillskott av 40.000 Kr får stå för dig själv och jag kan inte bevisa att du har fel förrän den dagen kommer och några står vid kassan och räknar vilka som går in fritt. Jag kommer inte att köpa uppgifterna innan det kan bevisas om du eller jag har rätt. Jag tycker att Du Göran slutar och protestera på allt vad "Boisingvar" skriver. Du skriver t.ex att jag kan kapa forumet. En märkligt påstående som borde vara omöjligt enbart på grund av att du och någon mer på forumet anser att allt jag skriver är påhittat och felaktigt. Bekymra dig i stället lite mer om vad som är på väg att hända med SIK för att det går dåligt för dem hoppas jag inte att du anklagar mig för. Detta på grund av att när jag redan i höstas märkte vad som var på väg så försökte jag på alla sätt skriva vad jag tyckte skulle kunna förbättra situationen, men tyvärr så blev allt vad jag skrev "dissat" framför allt av dig med hjälp av några till. Så jag skriver inget mer om t.ex värvningar eftersom det förmodligen inte kan genomföras, åtminstone värvning av några duktigare och dyrare spelare kommer inte att lönsam mässigt gå ihop för ett ökat åskådar antal inte ger tillräckligt med pengar med dina kalkyler.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Urban Stahel »

Tråden har verkligen blivit silly🙄
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Jag trodde det var över när transferfönstret stängde förra veckan men så var det tyvärr inte. Nu ska Norge vara stängt men det är fortfarande öppet i några länder på kontinenten, bland annat i Tyskland, Österrike och Rumänien så riktigt säkra på att det inte blir fler tapp kan vi inte vara ännu :?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Tack för den intervjun som Kenneth har fixat!

Som supporter tycker jag inte det är ok att inget har stått att läsa på föreningens egen hemsida om denna för många viktiga information hur man tänkt med mera.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Ingvar Persson »

Göran
Håller med dig.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2021/22

Post by peter johansson »

Otroligt dåligt skött enig med herrarna!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Jag var inne och kollade Blomman på eliteprospects.
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... n-blomberg

Är det någon som kan förklara hur det funkar att han står listad som projected?

Är det någon formel som räknar ut hur säsongen statistiskt förväntas sluta för honom?
/Perka
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Simon Henriksson »

Per-Erik Odh wrote: 07 Mar 2022, 22:14 Jag var inne och kollade Blomman på eliteprospects.
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... n-blomberg

Är det någon som kan förklara hur det funkar att han står listad som projected?

Är det någon formel som räknar ut hur säsongen statistiskt förväntas sluta för honom?
Precis, det är en förutsägelse av spelarens slutliga poängnotering, baserat då på nurvarande poängsnitt gånger återstående matcher i grundserien. Finns för 40 ligor. Rolig funktion tycker jag, som ju längre säsongen lider blir mer pricksäcker (såklart). Kan aldrig bli för mycket statistik.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote: 22 Feb 2022, 16:41 Det är lite svårt numera att veta vilken tråd som gäller för vad. Här blandas det friskt med interna kuttrasju mellan boisare och bois-Ingvar håller hov om det mesta och som innebär att hovreportern bois-Ingvar klarar ut vad som gäller med sin statistik. Och dessutom fortsätter bois-Ingvar med sina personangrepp mot mig, som att jag inte begriper vad jag sysslat med 1994-2016 för Skövde IK.

För min del får det nog vila en tag med att skriva på forum, så länge denna patetiska fars pågår. Inte minst om bois-Ingvar kapar även detta forum som hittills varit så bra och läsvärt.

Och webbmaster tycker det är ok med detta sammelsurium? Styr upp, tack!
Jag är irriterad och det är för konstiga svar från webbmaster angående Ingvar. Jag har bara frågat för hans del om varför han inte fått svar från webbmaster om sin förfrågan att få skriva på forum. Jag har då fått konstiga svar - rent av negativa - att ni inte svarat honom om motivet för att han inte skall få inträde. Ok för mig och jag är den förste att bejaka den uppfattningen med tanke på hur han behandlat mig.
Jag har då skrivit till Perka att det är rimligt att svara Ingvar varför han inte får inträde. Svaret har då varit snorkigt att man inte har tid men sådan här skit. Ungefär så. Det stör mig för jag vill plötsligt inte bli någon slags budbärare för Ingvar. Det stämmer inte. Nu får webbmaster tänka till och inte trassla till det! Svara honom och sänk er inte till hans nivå. Och framförallt, dra inte in mig in detta för det förtjänar jag inte! Jag kan förstå att alla kan inte ha sina bästa dagar, men jag vill ju bara väl och att forum framstår som det forum man förtjänar och då är definitivt inte att möta Ingvar på hans låga nivå.

En from önskan kan vara att inte bemöta mig på samma sätt som ni har gjort med ett svar till Ingvar. Alltså, jag ser fram emot ett svar.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 13 Aug 2023, 17:23
Göran Strid wrote: 22 Feb 2022, 16:41 Det är lite svårt numera att veta vilken tråd som gäller för vad. Här blandas det friskt med interna kuttrasju mellan boisare och bois-Ingvar håller hov om det mesta och som innebär att hovreportern bois-Ingvar klarar ut vad som gäller med sin statistik. Och dessutom fortsätter bois-Ingvar med sina personangrepp mot mig, som att jag inte begriper vad jag sysslat med 1994-2016 för Skövde IK.

För min del får det nog vila en tag med att skriva på forum, så länge denna patetiska fars pågår. Inte minst om bois-Ingvar kapar även detta forum som hittills varit så bra och läsvärt.

Och webbmaster tycker det är ok med detta sammelsurium? Styr upp, tack!
Jag är irriterad och det är för konstiga svar från webbmaster angående Ingvar. Jag har bara frågat för hans del om varför han inte fått svar från webbmaster om sin förfrågan att få skriva på forum. Jag har då fått konstiga svar - rent av negativa - att ni inte svarat honom om motivet för att han inte skall få inträde. Ok för mig och jag är den förste att bejaka den uppfattningen med tanke på hur han behandlat mig.
Jag har då skrivit till Perka att det är rimligt att svara Ingvar varför han inte får inträde. Svaret har då varit snorkigt att man inte har tid men sådan här skit. Ungefär så. Det stör mig för jag vill plötsligt inte bli någon slags budbärare för Ingvar. Det stämmer inte. Nu får webbmaster tänka till och inte trassla till det! Svara honom och sänk er inte till hans nivå. Och framförallt, dra inte in mig in detta för det förtjänar jag inte! Jag kan förstå att alla kan inte ha sina bästa dagar, men jag vill ju bara väl och att forum framstår som det forum man förtjänar och då är definitivt inte att möta Ingvar på hans låga nivå.

En from önskan kan vara att inte bemöta mig på samma sätt som ni har gjort med ett svar till Ingvar. Alltså, jag ser fram emot ett svar.
Ingvar har fått ett svar och han har accepterat svaret.
/Perka
Post Reply