2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Post Reply

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
3
27%
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
7
64%
#17 Jakob Emanuelsson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
1
9%
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
 
Total votes: 11

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Admin »

2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=218976
Livesändning: https://live.hockeyettan.se
Matchreferat:

____ ____ ____ ____ ____
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Nu ser jag framåt och det borde alla göra, dessutom är det rätt bra i sportsliga sammanhang där det gäller att prestera, att försöka sprida positiva vibbar. Jag kan tycka att man som SIK supporter har ett ansvar att se framåt och uppåt för det smittar på precis samma sätt som när man vältrar sig i skiten!

Onsdagens match mot Dalen var en sådan där fantastisk match som ger mersmak. Hoppas verkligen att killarna i SIK kan ta med sig det och återigen vara de hjältar som vi är många som ändå tror, trots alletteresultaten såhär långt. Om alla släpper handbromsen på precis samma sätt som det gjordes i onsdagens match så får Väsby det riktigt jobbigt tror jag. Faller allt för många utanför ramen får Väsby en enkel resa, det vet jag!
/Perka
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 121
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

Per-Erik Odh wrote: 24 Feb 2022, 22:48 Nu ser jag framåt och det borde alla göra, dessutom är det rätt bra i sportsliga sammanhang där det gäller att prestera, att försöka sprida positiva vibbar. Jag kan tycka att man som SIK supporter har ett ansvar att se framåt och uppåt för det smittar på precis samma sätt som när man vältrar sig i skiten!

Onsdagens match mot Dalen var en sådan där fantastisk match som ger mersmak. Hoppas verkligen att killarna i SIK kan ta med sig det och återigen vara de hjältar som vi är många som ändå tror, trots alletteresultaten såhär långt. Om alla släpper handbromsen på precis samma sätt som det gjordes i onsdagens match så får Väsby det riktigt jobbigt tror jag. Faller allt för många utanför ramen får Väsby en enkel resa, det vet jag!
Tror alltid på seger :thumbup:
Annars är det ju onödigt att gå på hockey...
Nu kämpar vi för en treja ikväll :wave: :thumbup:
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1842
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Svängdörrar ikväll?
Silly season is just another season!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Feb 2022, 20:23 Svängdörrar ikväll?
Japp,men ack så roligt att se Skövde spela igen..Nu har vi ett lag som spelar för varandra
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1842
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote: 25 Feb 2022, 21:25
Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Feb 2022, 20:23 Svängdörrar ikväll?
Japp,men ack så roligt att se Skövde spela igen..Nu har vi ett lag som spelar för varandra
Kul att höra ändå! :thumbup:
Silly season is just another season!
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Mattias Sjöberg »

Faller med flaggan i topp ikväll, en riktig krigarinsats. Tycker Henriksson var matchens lirare i hemmalaget, dessutom ett riktigt snyggt mål.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Okej, vi har bara fått två av sex poäng på de senaste matcherna men med lite flyt så kunde det lika gärna varit sex. Så som Skövde IK har spelat två matcher i rad nu är tveksamt om vi sett på hela säsongen förut. Nu är det ju helt plötsligt jättekul att se på hockey och trots förlust idag så är känslan åtminstone hos mig seger :thumbup:

Hur kan det vara det när man förlorar? Ja det är väl bara att titta på killarna och vad som helt plötsligt händer på isen när tre stjärnspelare försvann! Hade vi spelat såhär från start av allettan så är min övertygelse att vi hade varit med där uppe. Men detta var helt klart en förlust som gav mersmak för hockey. Kan man spela såhär där man krigar och offrar sig för laget kommer det både publik och segrar :thumbup:

Utan att på något sätt kritisera någon av spelarna som dragit men en berättigad fråga man måste få ställa är ändå, någon av dessa killar måste ur ett lagperspektiv ha varit fel kille i Skövde IK? Spelas det såhär när den trion drog så saknar jag ingen mer än eventuellt Ström som är den spelaren som kombinerar talang och att kriga i varje match.

Frödelius gör sitt första mål och det målet är väl rena definitionen på krigarmål. Han är ju dessutom bara ett hårstrå från att bli tvåmålskytt när han får en puck i insidan av stolpen men som studsar ut :thumbup:

Kardewall, det är ju inte ens samma spelare som vi har sett förut. De senaste två matcherna har han varit en härförare av rang och det skottet som han krutade in från blå var det mer tryck i än missilerna som Putin skjuter över Ukraina nu. För övrigt så är varenda back mer på tå helt plötsligt :thumbup:

Återigen gör hela laget en riktigt härlig insats men bäst på isen idag med Skövdeögon sett måste väl ändå Henriksson ha varit. Den genomåkningen han gör ända från egen zon och som slutar i mål måste vara en av de bättre individuella prestationer vi sett på Billingehov på hela vintern. Underbart! Han radade för övrigt upp fina prestationer idag och detta är den Henriksson som publiken älskar :thumbup:

Vad kul det var att det yngre gardet slöt upp i Rebellklacken till sista perioden :thumbup: Det vill vi se mer av! Kom och prata med oss i Rebellerna så kan vi säkert hitta på roliga saker för att hjälpa Skövde IK att skapa stämning på läktaren. Vi har både pengar att använda om ni vill göra något roligt tifo eller liknande och vi har en jättefin lokal ute i Ryd där man kan samlas, ha roligt och måla flaggor, se på sport på teven eller storbild, fika och snacka skit. Bara fantasin sätter gränser.

Tack killar i Skövde IK:s A-lag för kvällens underhållning där ni faktiskt fick en förlust att kännas som en seger :thumbup:
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Bra gjort SIK.
Om åtminstone två av de flyende spelarna hade varit med så hade ni nog vunnit
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 25 Feb 2022, 22:46 Bra gjort SIK.
Om åtminstone två av de flyende spelarna hade varit med så hade ni nog vunnit
Med tre av de spelarna har vi inte ens varit i närheten så hur du kommer till den slutsatsen är för mig en gåta?
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1842
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Har ni bytt person som klipper ihop highlightsen nu för tiden?
Man hinner knappt se att det blir mål förrän ni klipper av läget.
Är ju även intressant att höra vad komentatorerna säger i anslutning till målet, även att man får se målet i repris direkt vore ju bra!
Silly season is just another season!
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Kristoffer Bennemyr »

Ingvar Persson wrote: 25 Feb 2022, 22:46 Bra gjort SIK.
Om åtminstone två av de flyende spelarna hade varit med så hade ni nog vunnit
Öhm.. Nej..
Tre spelare som ville härifrån… Varav En extremt överskattad diva som gjorde mer skada än nytta!
Att spelare som inte vill vara här lämnade är det absolut bästa som kunde hända! Senaste två matcherna har det varit roligt att se SIK, då har de spelat som ett lag, det gjordes ytterst sällan när din drömtrio var på isen.. Med de tre så hade det med största sannolikhet blivit ett utbuat SIK istället för ett lag som faktiskt fick applåder när de klev av isen.. Trots 0 poäng..
För Rebellerna I Tiden!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Kristoffer Bennemyr wrote: 26 Feb 2022, 03:06
Ingvar Persson wrote: 25 Feb 2022, 22:46 Bra gjort SIK.
Om åtminstone två av de flyende spelarna hade varit med så hade ni nog vunnit
Öhm.. Nej..
Tre spelare som ville härifrån… Varav En extremt överskattad diva som gjorde mer skada än nytta!
Att spelare som inte vill vara här lämnade är det absolut bästa som kunde hända! Senaste två matcherna har det varit roligt att se SIK, då har de spelat som ett lag, det gjordes ytterst sällan när din drömtrio var på isen.. Med de tre så hade det med största sannolikhet blivit ett utbuat SIK istället för ett lag som faktiskt fick applåder när de klev av isen.. Trots 0 poäng..
Jag håller med er om detta såklart. Samtidigt så är det så att om vi verkligen skulle vara med och utmana på allvar (alltså inte bara om en sista PO plats) så är jag övertygad om att vi hade behövt några ”stjärnor”, och Ändå ha kvar moralen och lagspelet man kan se nu.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by Ingvar Persson »



Perka
Jag förstår inte ditt svar.
David Johansson
Reactions:
Posts: 418
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2022-02-25 19:00 Skövde IK - Väsby IK HK, Billingehov

Post by David Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 25 Feb 2022, 23:12
Ingvar Persson wrote: 25 Feb 2022, 22:46 Bra gjort SIK.
Om åtminstone två av de flyende spelarna hade varit med så hade ni nog vunnit
Med tre av de spelarna har vi inte ens varit i närheten så hur du kommer till den slutsatsen är för mig en gåta?
Det där har jag varit med om i Fotbollen en gång, när jag var med som ledare i Karlsborgslaget BK Trix, vi hade våra bästa spelare borta, hela mittfältet var utbytt, och skulle möta seriefavoriten IFK Hjo, som var så överlägsna serieledare, och vi skulle inte ha en chans, med alla dessa spelare borta, de icke ordinarie spelarna gick in och dominerade, Hjo vann knappt en närkamp på mitten och vi vann med 3-0 så gött

Reserverna tog för sig

Risken är att det kretsar för mycket kring spelare i ett lag, så att det hämmar spelet och andra spelarna

Ville bara göra en jämförelse att man kan vinna och vara bättre utan stjärnorna i laget, men detta vet du om.. :)

Hare gött
Post Reply