Garvtråden

En högst "övrigt" forumtråd. Har du ingen att prata med hemma, så kan du prata av dig här.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Garvtråden

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 26 Aug 2021, 14:44 Blev uppmärksammad igår på att jag då gjorde mitt inlägg nummer 4000 :oops:
Med det är jag tvåa bland skribenterna här. Den som leder ligan idag är Gunwaldh med 5348 inlägg och som trea är Göran Strid med 2091 inlägg.
Vi tre står för över 45% av alla inlägg som skrivits på detta forum. Ska man :lol: , :( eller :clap: ?
Ha, ha! Alla tre smiley-gubbarna är på pricken!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Garvtråden

Post by Per-Erik Odh »

Var en kompis som uppmärksammade mig om att jag står som referens på bois wikipediasida. https://sv.wikipedia.org/wiki/Mariestad_bois_HC

Jag tycker att det är värt ett garv :lol: och faktiskt lite smickrande också men det kommer jag aldrig erkänna för någon :oops:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Garvtråden

Post by Per-Erik Odh »

Snacka om att man är miljöskadad när man hajar till över tidningsrubriken "Huddinge inför "Sluta skjut"-metoden" :lol:
/Perka
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Garvtråden

Post by Lars Hildegard »

Varför har bois A-lag köpt 10 platser i supporterbussen till Halmstad?
Det är enda sättet för alla duktiga spelare i femte- och sjättekedjan att komma dit. ;)
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Garvtråden

Post by Kristian Eriksson »

Lars Hildegard wrote: 22 Mar 2022, 16:52 Varför har bois A-lag köpt 10 platser i supporterbussen till Halmstad?
Det är enda sättet för alla duktiga spelare i femte- och sjättekedjan att komma dit. ;)
:clap: :clap:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Garvtråden

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Garvtråden

Post by Per-Erik Odh »

Tommy Körberg fick gonore av en tjej i Mariestad så han drar sig för att åka dit numer :lol:
Jupp, det är sant :)
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Garvtråden

Post by Per-Erik Odh »

Sparka ALLA brukar vara ett krav från supportrar. Här tar man fasta på det :roll:

https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... forlusten/
/Perka
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 169
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Garvtråden

Post by Lars Hildegard »

Detta är ändå lite kul.

Från Skövde IK's hemsida, 2022-03-11:
Förmodligen det sista Skaraborgsderbyt eftersom bois ska till Allsvenskan och i princip är klara. Så ta chansen att se Real bois innan det är för sent.

En person (jag tänker att jag inte skriver vem, men det är en underbar hockeyprofil som skriver mycket om HE och har gjort mer än de flesta för hockeyintresset i hela Sverige) utbrister såhär på Twitter 2022-03-11:
Skamligt att skriva sånt på en officiell hemsida. Undrar hur det ses av klubbledningen? Skulle skämmas om det stod på bois hemsida. Gnabb passar mellan supportrar, inte mellan klubbarnas officiella ansikte utåt!!

En tränare med smeknamn som en frukt i en grannkommun till Skövde säger såhär i en intervju på bois hemsida, 2022-10-22:
Tranås har imponerat och real Skövde har matat på bra och Dalen med, så det ska bli roligt att få spela tuffa matcher flera kvällar på en vecka, otroligt kul!

Det är kanske skillnad på skit och pannkaka? :D

Visst vore det charmigt med derbyn mellan Real Skövde och FC Boiselona? El Clashico? Kanske skulle öka intresset ännu mer? ;)
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Garvtråden

Post by Kristian Eriksson »

Real (Royal eng.)

(fotbolls)klubbar som har fått kungligt beskydd av en regerande monark - eg. Madrid, Zaragoza, Betis och Sociedad.

Så var de med det...
Post Reply