2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
8
80%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
1
10%
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
0
No votes
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
1
10%
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#74 Jesper Emanuelsson
0
No votes
 
Total votes: 10

Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Det blev ju en lyckad kväll ändå, prioriterade derbyt före julbord/show på Knistad med jobbet ikväll!

Lucas Larsson kände nog med att han valde rätt! (vi jobbar på samma företag!)

Sen håller jag inte med dig alls (Perka) om att det bara ett lag som ”grisar” men vem kunde trott nåt annat.

Hur kan man tycka att det är ”roligt” att man tar med motståndarens klubba in i sitt bås och därmed blir utvisad anser jag bara är korkat och sätter lagkompisarna i en tråkig sits!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Bortsett från att vi bara lyckas göra ett mål så tycker jag att vi gör en bra match. Bara att fortsätta på det spelmässiga spåret så kommer målen på söndag istället.

Det är riktigt Nicklas att det är inte bara bois som grisar men sätter man någon procentsiffra på det är det väl typ 80/20 i boisfavör vad det gäller griseri.

Det är riktigt Nicklas att det inte är bra att ta onödiga utvisningar men först grisade boisspelaren med Henriksson och när han fick chansen att knipa åt klubban under armen såg det jävligt roligt ut när han åkte in i vårt bås och boisaren hävde sig efter in i båset och ska ha tillbaka klubban :lol: Är det inte utvisning på det att ta sig in i motståndarbåset?

Beklagar att jag skrev i inför att det skulle finnas en egen ingång till bortastå för så var det ju inte. Det är som vanligt, man blir stående framför hemmaklacken och får vänta eftersom de stänger av när spelarna skall passera.

Får höra ryktesvägen här att det var folk från boisklacken som tog sig in i spelargången och försökte veva med Skövdespelare, stämmer det?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 19 Nov 2021, 22:49 .....
.....

Får höra ryktesvägen här att det var folk från boisklacken som tog sig in i spelargången och försökte veva med Skövdespelare, stämmer det?
Läst referatet nu och det stämde tydligen bra :( Helt otroligt detta att det får spelas fredags o lördagsmatcher i Mariestad över huvud taget :bois:
/Perka
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 45
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by antongullbrantz »

Vart har du läst om att det skulle ha vart bråk i spelargången?

Förövrigt en Lysande andra period av Skövde.
Vilket lyft laget har gjort dom senaste matcherna man kan tro att man tittar på ett helt annat lag just nu! Ser riktigt lovande ut ska jag allt säga! Vilka passningar! Vilket spel! Bra avslut! Och till boisaren som skriver här inne, att ni inte spelar grisigt är väl dagens understatement…
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

antongullbrantz wrote: 20 Nov 2021, 00:33 Vart har du läst om att det skulle ha vart bråk i spelargången?
.....
...
Citat från referatet: "men Frödelius tvingades dessutom försvara sig mot ett gäng med hemmasupportrar som tog sig ned i spelargången och skulle slåss med SIK-spelarna."
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 19 Nov 2021, 22:49 Bortsett från att vi bara lyckas göra ett mål så tycker jag att vi gör en bra match. Bara att fortsätta på det spelmässiga spåret så kommer målen på söndag istället.

Det är riktigt Nicklas att det är inte bara bois som grisar men sätter man någon procentsiffra på det är det väl typ 80/20 i boisfavör vad det gäller griseri.

Det är riktigt Nicklas att det inte är bra att ta onödiga utvisningar men först grisade boisspelaren med Henriksson och när han fick chansen att knipa åt klubban under armen såg det jävligt roligt ut när han åkte in i vårt bås och boisaren hävde sig efter in i båset och ska ha tillbaka klubban :lol: Är det inte utvisning på det att ta sig in i motståndarbåset?

Beklagar att jag skrev i inför att det skulle finnas en egen ingång till bortastå för så var det ju inte. Det är som vanligt, man blir stående framför hemmaklacken och får vänta eftersom de stänger av när spelarna skall passera.

Får höra ryktesvägen här att det var folk från boisklacken som tog sig in i spelargången och försökte veva med Skövdespelare, stämmer det?
Tror det enligt regelboken är automatiskt matchstraff om man tar sig in i motståndarbåset?

Sen vet jag inte om jag håller med om att boisarna skulle varit så mycket värre än Skövde, Frödelius, Blomberg och Henriksson bidrog allt dom också.

Att folk lyckas ta sig ner i spelargången är ju bara ett skämt (och inte första gången liknande saker sker i Mariestad). För några år sen haglade det väl saker ner i båset också om jag minns rätt? Det här behöver Mariestad som förening ta krafttag emot.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by peter johansson »

Efter att bara ha sett höjdpunkter på denna match så verkar det ha varit en underhållande match med rikligt med chanser åt båda håll med två riktigt duktiga målisar både Sandberg och Fagerblom stod för många högklassiga räddningar målen som Fagerblom släpper är inte mycket att göra åt anser jag den första är en projektil från back och den andra lär vara en styrning så inte mycket att diskutera om där jag tycker sedan att med lite bättre effektivitet så hade Skövde mycket väl kunna vinna matchen men det tar vi i allettan i stället ;) :D

Angående griseri bland spelarna så kan båda lagen det har jag sett många gånger så dom är lika grisiga skulle jag vilja säga men sen till det allra värsta om det nu stämmer då att supportrar(vad det nu skulle vara för idioter isf) som kan komma åt spelarna i spelargången är ju för jävligt rent ut sagt detta måste utredas och förhindras utan pardon jag hoppas att bois som klubb tar tag i detta omgående för det får inte vara möjligt på något sätt!!!! :evil: :evil: :evil:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

Alla verkar vara överens om att det var en mycket bra hockeymatch - väl i nivå med andra höjdare från andra grupper som jag sett - och som innehöll det mesta från traschtalk till utmärkt spel och mängder med händelser från målvaktsspel till skapade målschanser på rad.

Med tanke på den närmast hisnande spelförvandlingen från början av serien till nu på slutet eller snarare andra halvan, så har jag sett på flera matcher i repris. Och det stämmer, förvandlingen är definitivt där, något jag såg som omöjligt för ett tag sedan. Och det är samma spelarmaterial och samma tränare, så då är den givna frågan hur denna förvandling gått till?

Jag har ingen bra förklaring mer än att vissa spärrar måste ha suttit innanför pannbenet och skapat någon slags mental broms, när resultaten uteblev och desperata solokörningar och frånvaron av vettigt spel var ett av symptomen. En märklig resa hursomhelst.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Jani Eriksson »

Svaret på den Göran är att spelarna sliter lite mer när de är på plan.. :thumbup:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by peter johansson »

Jani Eriksson wrote: 20 Nov 2021, 12:17 Svaret på den Göran är att spelarna sliter lite mer när de är på plan.. :thumbup:
Är ju inte bara slitet som gör att spelet fungerar det är många komponenter men det är skönt att det börjar se betydligt bättre ut spelmässigt ;) ;) :thumbup:
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Ingvar Persson »

Jag vill ge SIK bra poäng i allt utom det viktigast och det är det enda som kan ge poäng i en match nämligen att göra mål. Ett mål på 40 skott är verkligen underkänt. Jag vill se en intensiv träning för SIK i konsten att göra mål och då inte bara själva prickskyttet utan att hitta bästa möjliga läge innan skottet avlossas samt inte minst passningsspelet i anfallszon där det gäller att träna på att ge medspelare bästa möjliga skottläge. Varje missat skott ger ju motståndarna pucken och startar ett motanfall. Om SIK kunde genom mycket träning på själva målgörandet så att en genomsnittlig statistik på 1 mål per 10 skott skulle vara möjligt så blev SIK absolut ett vinnande topplag i ettan och SIK är ju mycket duktiga på nästan allt utom det viktigaste så någon annan hårdträning än att hitta målet behövs ej just nu. Om ni önskar så kan jag redovisa en berättelse som jag såg för 5 år sedan när en tränare i ett NHL lag genom en intensivträning på att hitta målet kunde få sitt lag att gå från 1 mål på 19 skott till 1 mål på 11 skott i genomsnitt.
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 45
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by antongullbrantz »

Någon som har hört något mera av supportrarna som tog sig ner till spelargången?

Givetvis en fullständig jävla katastrof, och boisarna som klagar på kurvan… märkligt att inte klubben agerar när det har hänt tidigare incidenter… men såg allt bois publik som var rätt överförfriskade och väldigt aggressiva mot SIK supportrarna. Skulle inte förvåna mig om det var någon av dom, med tanke på att en av dom såg inte ut att ens ha rent mjöl i påsen..
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

antongullbrantz wrote: 20 Nov 2021, 13:59 Någon som har hört något mera av supportrarna som tog sig ner till spelargången?

Givetvis en fullständig jävla katastrof, och boisarna som klagar på kurvan… märkligt att inte klubben agerar när det har hänt tidigare incidenter… men såg allt bois publik som var rätt överförfriskade och väldigt aggressiva mot SIK supportrarna. Skulle inte förvåna mig om det var någon av dom, med tanke på att en av dom såg inte ut att ens ha rent mjöl i påsen..
Hur ser man på någon att han inte har ”rent mjöl i påsen”?
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 20 Nov 2021, 14:01
antongullbrantz wrote: 20 Nov 2021, 13:59 Någon som har hört något mera av supportrarna som tog sig ner till spelargången?

Givetvis en fullständig jävla katastrof, och boisarna som klagar på kurvan… märkligt att inte klubben agerar när det har hänt tidigare incidenter… men såg allt bois publik som var rätt överförfriskade och väldigt aggressiva mot SIK supportrarna. Skulle inte förvåna mig om det var någon av dom, med tanke på att en av dom såg inte ut att ens ha rent mjöl i påsen..
Hur ser man på någon att han inte har ”rent mjöl i påsen”?
Du tittar i spegeln Niklas!

Obs att jag bara skojar :)
/Perka
Tomas Persson
Reactions:
Posts: 15
Joined: 24 Feb 2015, 19:49

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Tomas Persson »

Finns bara ett ord!!!!! Katastrof...... Helt ofattbart att spelare inte kan skyddas från publiken! Hoppas man driver detta vidare.Rimligt straff är ingen publik resten av säsongen.
Post Reply