2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
3
30%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
1
10%
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
2
20%
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
2
20%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
1
10%
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
1
10%
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#74 Jesper Emanuelsson
0
No votes
 
Total votes: 10

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Admin »

2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=205173
Livesändning: https://live.hockeyettan.se
Matchreferat:

____ ____ ____ ____ ____
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Varje år är det något lag som bara drar på någon helt osannolik svit. Förra säsongen var det Forshaga. Denna säsong har vi Sura. Varför skulle inte Skövde kunna ta en ordentlig svit nu med början mot Kumla?
Hur är det nu de säger, tugga spik och skit taggtråd. Kom igen nu krigare!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Göran Strid »

Något annat än tre pinnar finns inte på kartan. Det måste bli så, om marschen uppåt skall ske och då gäller full pott på de fyra hemmamatcherna till att börja med. Det börjar bli dags att få utdelning på alla chanser laget skapar. För om något har varit bra så är det just att man under en lång räcka matcher skapat mängder av lägen och det i sig är positivt. Det hade ju liksom inte varit så bra om de där chanserna inte hade skapats. Alltså lossnar det ikväll, eftersom man också på sistone visat att man måste ta fighten framför mål och om så behövs kriga in puckuschlingen på andra sidan linjen.

Läser "inför" och tycker nog att den gode Fredrik lite väl lättvindigt slinker ur frågan om eventuella spelarförstärkningar och menar att det är en fråga för sportchefen. "Vi (på tränarsidan) är här och nu...". Nåja, nog har väl denna fråga diskuterats - och diskuteras - med tränaren som har ansvaret för sitt lag och sett vad som behövs. Och Fredrik vet exakt vad som behövs. En riktigt bra center och en bra back till att börja med. Bra svar däremot på den andra frågan om aktuella spelarskador.

Tips 4-1 och 780 på plats.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Göran Strid »

Blev just nästan upprörd av ett skäl och det rör oss supportrar. Jag har tänkt flera gånger på det som vi upplever som givet. Men det är inte givet. Jag har som ansvarig en gång i tiden försökt uppmuntra och i viss mån bidra rent ekonomiskt - och det uppskattades! - till det som kommer nu:
- Här ställer Perka upp gång efter gång, efter gång, efter gång och har så gjort under nu flera säsonger med sitt idoga jobb i intervjuer om "inför".
- Här ställer Kristoffer Bennemyr upp och åker hundratals mil säsong efter säsong utan ersättning för att ge oss supportrar de referat vi ser som självklara - och det gör även föreningen antar jag nu för tiden? - och det bara fortsätter.

Alltså, hatten av för er båda Perka och Kristoffer! Jag om någon vet vilket jobb ni lägger ner. Nu går vi för tre poäng ikväll och poängen tillägnas från mig till er båda för vidare marsch mot allettan och fortsatt snyggt arbete för hemsidan!
Last edited by Göran Strid on 03 Nov 2021, 17:27, edited 1 time in total.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 03 Nov 2021, 10:37 Alltså lossnar det ikväll, eftersom man också på sistone visat att man måste ta fighten framför mål och om så behövs kriga in puckuschlingen på andra sidan linjen.
Det är nog där mycket kommer att avgöras om SIK tar sig till Allettan eller inte, framför kassen. Vi måste dit lite oftare bara och kan det vara ett Skövde IK-syndrom att returerna hamnar bakom spelarna istället för där de är? :think: Fan tro't. Det handlar inte om någon jättesvår ekvation egentligen, avlossa mer mot mål både lösa och hårda skott och riktningen med folk framför kassen behöver inte vara avgörande så siktet bör vara inställt lite lägre och innanför stolparna (vi träffade tre ramar senast), det går att göra mål på returer också men kanske inte i knä't på moståndarnas mv utan en bit ifrån. Det kan göra ont där inne, men det gör ändå ondare att missa Allettan, så... KÖR!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Göran Strid »

Micke Därth wrote: 03 Nov 2021, 17:20
Göran Strid wrote: 03 Nov 2021, 10:37 Alltså lossnar det ikväll, eftersom man också på sistone visat att man måste ta fighten framför mål och om så behövs kriga in puckuschlingen på andra sidan linjen.
Det är nog där mycket kommer att avgöras om SIK tar sig till Allettan eller inte, framför kassen. Vi måste dit lite oftare bara och kan det vara ett Skövde IK-syndrom att returerna hamnar bakom spelarna istället för där de är? :think: Fan tro't. Det handlar inte om någon jättesvår ekvation egentligen, avlossa mer mot mål både lösa och hårda skott och riktningen med folk framför kassen behöver inte vara avgörande så siktet bör vara inställt lite lägre och innanför stolparna (vi träffade tre ramar senast), det går att göra mål på returer också men kanske inte i knä't på moståndarnas mv utan en bit ifrån. Det kan göra ont där inne, men det gör ändå ondare att missa Allettan, så... KÖR!
Riktigt kul att du håller med om det jag skriver! Micke, du har lärt mig mycket och jag kanske har lärt mig en del alldeles själv. Räknade ut just nu att jag nog konkret - och inte bara slötittande - har sett cirka 4000 matcher. Det räcker en del. Och därför blir det vinst ikväll!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 03 Nov 2021, 17:17 Blev just nästan upprörd av ett skäl och det rör oss supportrar. Jag har tänkt flera gånger på det som vi upplever som givet. Men det är inte givet. Jag har som ansvarig en gång i tiden försökt uppmuntra och i viss mån bidra rent ekonomiskt - och det uppskattades! - till det som kommer nu:
- Här ställer Perka upp gång efter gång, efter gång, efter gång och har så gjort under nu flera säsonger med sitt idoga jobb i intervjuer om "inför".
- Här ställer Kristoffer Bennemyr upp och åker hundratals mil säsong efter säsong utan ersättning för att ge oss supportrar de referat vi ser som självklara - och det gör även föreningen antar jag nu för tiden? - och det bara fortsätter.

Alltså, hatten av för er båda Perka och Kristoffer! Jag om någon vet vilket jobb ni lägger ner. Nu går vi för tre poäng ikväll och poängen tillägnas från mig till er båda för vidare marsch mot allettan och fortsatt snyggt arbete för hemsidan!
Ja men tack för det Göran, det berömmet gjorde mig glad :D

Ikväll och inatt jobbar Stoffe så det blir jag som skriver referat denna gång och i konsten att både tänka och skriva snabbt är Stoffe överlägsen mig så idag kan det bli lite sent innan referatet kommer ut :oops:

Jag tror att mäster Därth är förebilden för både mig och Stoffe. Ett honnörsord för Micke som åtminstone jag fått till mig av honom är "kontinuitet". Eller hur Därth? :thumbup:

En liten kul grej som bitit sig fast i min skalle var när jag börjat skriva inför, det var samtidigt som Fredrik tränade SIK för första gången, var när vi kommunicerade lite kring hur man skriver. Jag hade ju Micke som alltid korrekturläste innan han publicerade mina inför och jag såg ju att han rättade rena stav och faktafel som jag gjorde. Det dröjde kanske tio gånger eller något sådant innan han påpekade det jag alltid missade med orden, Ljunggren stavas med två g. Jag hade stavat Fredriks efternamn fel en gång för mycket :lol:

Nu för tiden är det Stoffe som skäller på mig när namnen blir fel i inför. Han hör regelbundet av sig och frågar vem faan Thelander är :lol:

Och Göran, det vore självaste faan om vi inte kan kassera in tre poäng idag, då börjar till och med jag tvivla på Allettan :oops:
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 03 Nov 2021, 17:37 Riktigt kul att du håller med om det jag skriver! Micke, du har lärt mig mycket och jag kanske har lärt mig en del alldeles själv. Räknade ut just nu att jag nog konkret - och inte bara slötittande - har sett cirka 4000 matcher. Det räcker en del. Och därför blir det vinst ikväll!
Kunskapsbanken själv som talar, du vet ju ganska mycket om ganska mycket, om man säger så (som du brukar säga med lite östgötsk touch :mrgreen: ). Men tack i alla fall, det är alltid trevligt att något man tyckt och sagt har gjort intryck. :angel:
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

En vinst för SIK och förlust för Nyköping så är vi kapp, med lite tur med målskyttet så finns till och med en liten möjlighet att gå förbi.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 03 Nov 2021, 17:56 Jag tror att mäster Därth är förebilden för både mig och Stoffe. Ett honnörsord för Micke som åtminstone jag fått till mig av honom är "kontinuitet". Eller hur Därth? :thumbup:

En liten kul grej som bitit sig fast i min skalle var när jag börjat skriva inför, det var samtidigt som Fredrik tränade SIK för första gången, var när vi kommunicerade lite kring hur man skriver. Jag hade ju Micke som alltid korrekturläste innan han publicerade mina inför och jag såg ju att han rättade rena stav och faktafel som jag gjorde. Det dröjde kanske tio gånger eller något sådant innan han påpekade det jag alltid missade med orden, Ljunggren stavas med två g. Jag hade stavat Fredriks efternamn fel en gång för mycket :lol:
Jag tror på att lyfta andra under inlärning och peka på det som är positivt, och mig veterligen har ingen förening - utom möjligtvis bois - så grundade inför som när du skriver dom (jag skrev ju ett antal själv ett tag, men de fick plats på en A5). Det är till och med så att jag skulle låtsas vara dig vid något tillfälle när du inte kunde och det är inte enkelt att få två A4-sidor läsvärt utan floskler. Sen är Fredrik en ödmjuk ledare som bjuder på sig själv, det kan ingen ta ifrån honom, och det är väl ingen som lärt känna honom som inte önskar honom framgång. Helst redan idag. :mrgreen: :thumbup:

Sen vårdade jag nog dig och andra som jobbade med hemsidan så ömt jag kunde så ni inte skulle köra in i väggen när allt var nytt och roligt. Jag visste ju hur jobbigt det kan vara då och då och man måste vara rädd om de ideella krafterna.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by peter johansson »

Ja ni ska ha cred alla TRE (Micke,Perka och Stoffe) som har jobbat och jobbar och lägger mängder med timmar året om utan er hade vi inte haft den fina service som ni ger oss detta är väldigt uppskattat och dessutom all cred även till er som sköter om Intro,musik,sändning samt kommenterande med ni är lika värdefulla allihop :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Göran Strid »

Bra att hålla andra femmans forwards intakt och att - lite spännande - plocka in Werner med Thilander nu när 55 är skadad. Och nu Fredrik D, visa nu att du förtjänar vad många tycker! Jag för min del är reserverad, men visa nu! Du har chansen ikväll!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jag vill verkligen inte gnälla, men tillåter mig att att ha några synpunkter:

- Detta eviga "the point" fortsätter omnämnas, oavsett var spelare och puck än befinner sig i anfallszon i referaten från Billingehov! "The point is the term in ice hockey to indicate inside the opposition´s blue line along the edges of the rink". Så trodde jag att det var, men i Billingehov är det inte så uppenbarligen.

- Skövde gör 1-0 och gör det bra. Kommentatorn refererar som om det kanske blir regn i morgon.

Konstigt faktiskt. En dag på jobbet?

För övrigt, en ganska bra period och nog skall Dahné vara glad att det inte blev flera minuter...
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Göran Strid »

Usch! Kvitteringen får nr 27 ta på sig helt! Man får inte på denna nivå bjuda på grejerna, som några pass senare ger öppen gata!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-03 19:00 Skövde IK - Kumla HC Black Bulls, Billingehov

Post by Göran Strid »

Och för er som eventuellt inte hade bild utan bara ljud, så kan jag tala om att Skövde gjorde mål...
Post Reply