2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
4
44%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
1
11%
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
1
11%
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
11%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
0
No votes
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
2
22%
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#74 Jesper Emanuelsson
0
No votes
 
Total votes: 9

Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Håller absolut med att undermålig träning är troligtvis en huvudanlednijg till det dåliga resultatet
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Håller absolut inte med om undermålig träning. Det är inte där problemet finns. I dagens svenska hockeyvärld är det högsta klass på träningarna även i HE.
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Anledningen varför SIK ligger där de ligger i tabellen är att de ger 50% av 100% på matcherna.. Lösa problemet är att ta i lite mer när man är på plan ge 100%.. :thumbup:
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Göran, med undermålig träning menar jag inte att laget på något vis är lata under träningen utan snarare är tränarna inte är tillräckligt kunniga för att på rätt sätt träna laget.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Ingvar Persson wrote: 28 Oct 2021, 20:15 Göran, med undermålig träning menar jag inte att laget på något vis är lata under träningen utan snarare är tränarna inte är tillräckligt kunniga för att på rätt sätt träna laget.
Sorry, men håller inte med om detta heller. Alla tränare har elitlicens från ettan och uppåt är väl skolade. Och som sagt en gång till, det är inte där problemet finns.
Last edited by Göran Strid on 29 Oct 2021, 06:32, edited 1 time in total.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

OK Göran, men studerar man laget kvalitet på elite prospekt så borde detta lag lätt kunna nå allettan. Anledningen kan vi säkert tvista om men jag vill inte lägga all skuld på laget för det dåliga resultatet. Jag kan i och för sig acceptera att resultatet beror till 50% på både laget och 50% på tränarna men att friskriva.tränarna för det hittills klena resultatet bara för att de har elitlicens kan jag inte köpa. Nog skrivet i detta ämne för min del.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Ingvar, vi pratar nog lite förbi varandra. Här har jag menat den rent tekniska och speltekniska träningen och där är nog ingen tränare mer än möjligen lite bättre eller sämre än andra. Men, sedan tillkommer så mycket annat och det är lika viktigt det och där är alla berörda medansvariga, inte minst kollektivet, men det får vi ta en annan gång.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 28 Oct 2021, 21:07 Ingvar, vi pratar nog lite förbi varandra. Här har jag menat den rent tekniska och speltekniska träningen och där är nog ingen tränare mer än möjligen lite bättre eller sämre än andra. Men, sedan tillkommer så mycket annat och det är lika viktigt det och där är alla berörda medansvariga, inte minst kollektivet, men det får vi ta en annan gång.
Här tror jag dock att du har helt fel Göran. Jag känner ett antal hockeyspelare och såvitt jag förstått så är det otroligt stor skillnad på träningar beroende på vilken tränare man har. Tex. var Kempe allmänt känd för att vara duktig på detta. Sen att han hade en HEL DEL andra brister är en annan story..

Hur detta är i just i Skövde år har jag dock ingen info om, men att det överlag är mer än marginell skillnad, det känner jag mig säker på.
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Tror mycket grundar sig i detta:
Skövde har under flera år tappat i utveckling av a-pojk och junior sidan. När man sedan väljer köra med stor andel hemvävt så visar det sig att det inte håller.
Man får inte den utveckling man vill på spelarna.
Sen kanske man får sänka ribban lite tex sluta prata i termer så som Playoff m.m. iallafall när man valt den vägen med hemmakillar.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 28 Oct 2021, 23:12
Göran Strid wrote: 28 Oct 2021, 21:07 Här tror jag dock att du har helt fel Göran. Jag känner ett antal hockeyspelare och såvitt jag förstått så är det otroligt stor skillnad på träningar beroende på vilken tränare man har. Tex. var Kempe allmänt känd för att vara duktig på detta. Sen att han hade en HEL DEL andra brister är en annan story..
Hur detta är i just i Skövde år har jag dock ingen info om, men att det överlag är mer än marginell skillnad, det känner jag mig säker på.
Nja, men ok då. Fast att det skulle vara "otroligt stor skillnad på träningar beroende på vilken (licensierad) tränare man har", det "känner jag mig säker på" att det inte är.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Micke Därth »

I hockeykretsar hör man inte sällan ”man spelar som man tränar” och det är väl inte taget ur luften. De, som jag, som inte följer träningarna kan bara gissa, och det är kanske inte upp till supportern att analysera vad som är en bra eller dålig träning, men är den dålig måste lagkapten, ev lagråd ta upp detta med tränare och sportchef annars händer ingenting. Och är de bra speglar resultaten lagets kunnande för tillfället.

Själv tycker jag stommen som spelat ihop i många år nu borde klicka bättre spelmässigt, de har ju haft olika tränare i samma lag och lärt sig vad som funkar och inte tillsammans.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Vill gärna rekommendera er att gå in på Oxarnas Gästbok (bois) och läs vad den allmänt hockeykunniga Krister Holm skriver om SIK:s situation just nu. Det ligger kanske en hel del sanning i vad han skriver. Han tillhör dessutom den ganska begränsade grupp Boisare som aldrig kastar skit på SIK.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Ingvar Persson wrote: 29 Oct 2021, 10:49 Vill gärna rekommendera er att gå in på Oxarnas Gästbok (bois) och läs vad den allmänt hockeykunniga Krister Holm skriver om SIK:s situation just nu. Det ligger kanske en hel del sanning i vad han skriver. Han tillhör dessutom den ganska begränsade grupp Boisare som aldrig kastar skit på SIK.
Du kan vara alldeles lugn Ingvar, jag läser Oxarnas forum regelbundet. Det ligger mycket i vad KH skriver och som sagt precis det jag menat hela tiden. Detta är inte bara en tränarfråga! Om inte det framgått tidigare så rekommenderar jag dig - och andra - att läsa mina inlägg en gång till i ämnet. Därmed slut från min sida i ämnet.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Vill gärna nämna en liten fundering som jag har gällande förhållandet mellan antal åskådare och möjlighet till värvningar. Till värvningar alltså i stort sett byta ut ett antal egna produkter mot värvade förmågor kostar pengar. Pengarna kommer framförallt från sponsorer och åskådare.. Troligtvis kommer de flest pengarna från åskådare. Ju mer framgångsrik en klubb är desto fler åskådare kommer på hemmamatcherna. Mariestad som har mindre än hälften av innevånarna jämfört med Skövde men hade på sin sista hemmamatch nästan dubbelt så många åskådare som SIK.
Kan det möjligen vara så att värvning av några framgångsrika förmågor kan trots att det kostar pengar mycket väl kan vara så att de lätt betalar sig själva genom bättre prestationer av laget och dessutom är det väl känt att åskådare (åt minestrone jag) lockas till matcherna vid framgång och nya intressanta spelare. Kan det kanske vara så att snålheten bidrager till totalt sett sämre ekonomi och sjunkande åskådartal. Skulle vara mycket intressant att höra från er vad ni tycker,
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Tycker att Skövde har gjort fullständigt rätt i att satsa på så många egna spelare som möjligt. Det blir klart billigare och mer känsla både för klubben och staden. Borde var en regel att man måste ha minst 5 - 6 egna produkter i laget . För det finns vissa lag som knappt har någon egen produkt och inte heller har något junior lag.
Post Reply