2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
4
44%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
1
11%
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
1
11%
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
11%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
0
No votes
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
2
22%
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#74 Jesper Emanuelsson
0
No votes
 
Total votes: 9

Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Erik Karlsson »

Det är fruktansvärt uddlöst.
Hela laget underpresterar. Spelet i sig är nog det sämsta jag sett på många år. Har tränarna rätt kompetens?
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by robin lillienberg »

Nu får de faan hända ngt :evil: :evil: :evil: ny röst i båset. Med det spelarmaterialet så ska han kunna få ut så mkt mera. Så jäkla less på att siken står o stampar vatten år ut o år in.

Ternblad o Erlandsson i hop med ström var bäst i dag o Hugo i mål. Resten var precis kass .
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Håller med dig till fullo Robin. Blir intressant vad Perka kan ställa för frågor inför ”nästa inför” kommer Fredrik fortsätta säga ”-nej men det ser bra ut och vi blir bättre och bättre” då går nog proppen hos mig och många andra. Snälla Siken ni måste byta tränare nu och inte sen, ser ni inte att detta håller ?
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 45
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by antongullbrantz »

Anders Edman wrote: 27 Oct 2021, 20:55 Håller med dig till fullo Robin. Blir intressant vad Perka kan ställa för frågor inför ”nästa inför” kommer Fredrik fortsätta säga ”-nej men det ser bra ut och vi blir bättre och bättre” då går nog proppen hos mig och många andra. Snälla Siken ni måste byta tränare nu och inte sen, ser ni inte att detta håller ?


Dom borde sett att det inte höll förra gången han var tränare så känns helt huvudlöst att han får chansen igen…
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tycker att Forshaga tar rättvisa tre poäng. Rappare, bättre passningsspel, underbara spelvändningar.
Skövde spelade ett skapligt försvarsspel i egen zon men sedan funkar det inte framåt även om vi vaskade fram åtminstone två helt solklara lägen där Forshagas lille målvakt verkligen briljerade. Sedan är vårt mål väldigt snyggt men vad hjälper det. Vi var tyvärr inte i närheten av att prestera som i söndags. Satan :(
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Perka med all förståelse för att du intervjuar tränarna....fan du inser väl precis som oss andra att detta håller inte. Jag vet att du är superpositiv om ett endaste uppspel hamnar på bladet hos en medspelare under en hel match. Men snälla vakna nu och ställ för guds skull några kritiska frågor ? Vad krusell säger och gör är inte relevant !!! Du ska ställa frågan rakt ut: Fredrik borde du inte lämna nu ?
Ställ den frågan och den är högst relevant .
Tack för ordet.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 27 Oct 2021, 21:33 Perka med all förståelse för att du intervjuar tränarna....fan du inser väl precis som oss andra att detta håller inte. Jag vet att du är superpositiv om ett endaste uppspel hamnar på bladet hos en medspelare under en hel match. Men snälla vakna nu och ställ för guds skull några kritiska frågor ? Vad krusell säger och gör är inte relevant !!! Du ska ställa frågan rakt ut: Fredrik borde du inte lämna nu ?
Ställ den frågan och den är högst relevant .
Tack för ordet.
Ärligt talat, skulle du vilja ställa en så jävla korkad och elak fråga till nån som troligen gör allt i sin makt för att laget ska vända skutan på rätt köl?

Det är inte ens fel att hela laget underpresterar!
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Du skriver korkad fråga. I min värld är den inte korkad utan väl befogad. Men, återigen det är min åsikt och den står jag för till 100%. Att du som lever lite utanför storstan lägger dig i kan ju bara betyda en enda sak Niklas , du är antingen smyksikare och gillar laget från Billingehov allra mest eller så förstår du inte spelet hockey helt enkelt 😀nu skickar vi bra vibrationer tillvarandra tycker jag och vänskap. bois behöver SIK i allettan oxh vice versa. Det är goa slantar in för bägge föreningarna 🙌🙌🙌
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 27 Oct 2021, 21:46
Anders Edman wrote: 27 Oct 2021, 21:33 Perka med all förståelse för att du intervjuar tränarna....fan du inser väl precis som oss andra att detta håller inte. Jag vet att du är superpositiv om ett endaste uppspel hamnar på bladet hos en medspelare under en hel match. Men snälla vakna nu och ställ för guds skull några kritiska frågor ? Vad krusell säger och gör är inte relevant !!! Du ska ställa frågan rakt ut: Fredrik borde du inte lämna nu ?
Ställ den frågan och den är högst relevant .
Tack för ordet.
Ärligt talat, skulle du vilja ställa en så jävla korkad och elak fråga till nån som troligen gör allt i sin makt för att laget ska vända skutan på rätt köl?

Det är inte ens fel att hela laget underpresterar!
Tack Niklas, man ställer definitivt inte en sådan fråga, speciellt inte om man representerar klubbens hemsida.

Det är en fråga man kanske kan ställa på ett supporterforum, tror man att man kan ställa den frågan i tränarrummet dagen innan en match så lever man inte i samma verklighet som jag gör i vilket fall.
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Micke Därth »

Anders Edman wrote: 27 Oct 2021, 21:33 Perka med all förståelse för att du intervjuar tränarna....fan du inser väl precis som oss andra att detta håller inte. Jag vet att du är superpositiv om ett endaste uppspel hamnar på bladet hos en medspelare under en hel match. Men snälla vakna nu och ställ för guds skull några kritiska frågor ? Vad krusell säger och gör är inte relevant !!! Du ska ställa frågan rakt ut: Fredrik borde du inte lämna nu ?
Ställ den frågan och den är högst relevant .
Tack för ordet.
Så funkar det inte. Det går inte från en dag till en annan låtsas att man är reporter från The Sun. Det är jobb för våra lokala medier som kan följa upp med fler ansvariga och inte bara hänga ut en enskild. Inte ett jobb för en ideell kraft att leka Wikegård.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Anders Edman »

Du har givetvis helt rätt Micke, jag ber om ursäkt för mitt utspel. Aldrig bra att skriva i affekt. Och till dig Perka menade jag givetvis inget illa. Sorry. Du gör ett kanonjobb med dina ”inför” 👍.
Men kan väl ändå få tillägga att jag är bekymrad på riktigt 😧
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Frustrationen finns här på forum just nu. Precis som den gör i laget och alla däromkring. För att inte tala om på kansliet och alla övriga ansvariga. Det sistnämnda något jag förstås inte vet, men kan tro som mycket sannolikt.

De flesta är eniga om att laget inte får fram vad det borde kunna prestera och för min del tror jag att orsaken finns mer bakom pannbenet bland spelarna är någon annan orsak. Bristande självförtroende och frustration som konsekvens måste därför hanteras genom att bryta mönstret och hitta andra ingångsvinklar på att lösa upp knutarna. Det finns erfaret folk omkring laget som säkert vet hur man skall gå tillväga. Det gäller bara att göra det också!

Nio matcher kvar och nu skall man hämta in sex poäng, eftersom målskillnaden är som den är. Laget är inte sämre än något av lagen som är aktuella ovanför, nämligen Nyköping, Forshaga och Lindlöven och vad man kan hoppas på är att man gör som Forshaga förra säsongen, som gick i princip rent i andra vändan efter en usel första halva och tog sig till allettan. Vägen framåt är tuff minst sagt med fem bortamatcher och det är Forshaga, Borlänge, Mariestad, Nyköping och Köping. Det kommer inte räcka att gå rent hemma i de fyra hemmamatcherna Linden, Kumla, Surahammar och Lindlöven. Det kommer säkert krävas minst sju till åtta poäng i bortamatcherna och dags att börja direkt nu på lördag mot Köping!

Sedan angående Mickes (och Perkas) svar till Anders. Enig. Det går givetvis inte "för en ideéll kraft att leka Wikegård", som skriver för hemsidan. Då stängs dörren. Jag tycker Perkas jobb är värd all uppskattning, där minsann vissa frågor av kritiska frågeställare har legat på gränsen, men där frågorna ändå ställts!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Micke Därth »

Anders Edman wrote: 28 Oct 2021, 09:24 Du har givetvis helt rätt Micke, jag ber om ursäkt för mitt utspel. Aldrig bra att skriva i affekt. Och till dig Perka menade jag givetvis inget illa. Sorry. Du gör ett kanonjobb med dina ”inför” 👍.
Men kan väl ändå få tillägga att jag är bekymrad på riktigt 😧
Behöver inte be om ursäkt för det, ibland fick man bita sig i läppen och jag har fått svarta ögon av flera tränare genom åren varav en tystnade och inte låtsades som frågan ställts (gällde den defensiva tanken bakom en väldigt offensiv kedjetrio). Ingen nämnd ingen glömd, men det är som Göran skriver, har man ambitioner att fylla hemsidan med innehåll ska inte kammen alltid dras medhårs men det är bra om båda parter håller i kammen.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Nu såg jag inte hela matchen igår. Men det jag såg så tycker jag ändå det var bättre än många andra matcher. Visst, fortfarande inte där jag önskar att spelet var, men ändå bättre.
Dock så är ju missnöjet som vädras här inne såklart uppbyggt över tid. Och jag som många av er andra har fortfarande svårt att se linjerna i spelet. Därav jag tycker att det till viss del ser ut att handla om ett tränarproblem.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-10-27 19:00 Skövde IK - Forshaga IF, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Håller absolut med att undermålig träning är troligtvis en huvudanlednijg till det dåliga resultatet
Post Reply