2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#40 Hugo Fagerblom
4
33%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
1
8%
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 Jacob Emanuelsson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
8%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#25 Oliwer Fjellström
4
33%
#28 Anton Blomberg
2
17%
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#74 Jesper Emanuelsson
0
No votes
 
Total votes: 12

Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Efter andra perioden fortsatt godkänt. Ungefär vad man väl kan säga. Snygga mål hursomhelst och bra arbetsinsats. En sak suger dock och det är att laget är tunt, mycket tunt märker man mer och mer. Stödtrupperna räcker inte riktigt till. Om laget skall vara med däruppe, då finns det inte utrymme för en enda skada. Bara att inse det.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 15 Oct 2021, 17:59 Fjällström i SIK?
Hatad, hånad från ert håll när han spelade i Mariestad för att han var så jävla dålig!!!
Nu är det kris i SIK på riktigt, lycka till Oliwer!!
Han var väl inte riktigt 25000-kronorsbra i bojs? Det kan du väl hålla med om?
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Blommans andra borde bli årets mål
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Kvällens ordlista:
"Charlie-Chaplin-steget"
"Give-and-Go"

Göran, du kan väl komma med en förklaring :D


Några steg framåt i dagens match mot dom senaste. Kunde ha avgjort under sudden, men också tappat alla poängen under ordinarie. Fagerblom asså ibland är han äckligt omänskligt bra och ibland är han verkligen jättedålig. Måste vara jävligt frustrerande för en målvakt att veta hur bra han verkligen kan vara när det varvas med mer tvivelaktiga ingripanden. Hur som helst, idag gjorde han en helt okej match. Första målet som Nyköping gör kan diskuteras. Ett bra skott men fri sikt och inget annat att egentligen tänka på mer än skytten Jakobs som inte har några andra alternativ än att skjuta. Nyköpings andra mål ett s k. "Give-and-Go", ja det säger sig självt, det går ju inte att freda sig mot va?

Kör hårt på söndag, vi behöver ha en 3-poängare inför derbyt för att få in lite momentum.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tycker att första perioden är väl godkänd. Där gör man allt det som man inte gjorde mot Sura.

Blombergs tvåa, helt underbar. Jag trodde först att den gick i maskorna på utsidan men så var det inte som tur var.

Vi släppte in motståndarna lite i andra och tredje och lät dem snurra lite för länge i vår försvarszon några gånger men det var ändå stor skillnad mot sist.

Fjellström gjorde inte alls bort sig och blev bättre ju längre matchen led. Blir spännande att se hur kort eller långvarigt hans inhopp i SIK blir?

Många som var bra idag men ser man det över 65 minuters spel så tycker jag att Joel Werner var bäst.

Idag var det riktigt kul att se på hockey igen och valuta för pengen blev det verkligen :thumbup:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

En rätt snäll match men hemskt vad gästerna blev griniga. Det fanns väl ändå inget att gnälla på efter avgörande på straffläggning?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Sammantaget helt klart ett lyft i en underhållande match, även om det finns mycket att förbättra. Samtidigt som det känns trist att inte kunna ställa upp med bästa laget, så måste man komma ihåg att bortalaget saknade två av sina absoluta spetsar och sådant brukar också jämna ut sig över en säsong.

Nu vill vi se mot Linden ännu mer av "give and go" och att laget visar att man kan "kapitalisera" på sådana spelmoment och att den enskilde spelaren är "på point", när tillfället infinner sig.:D

"Charlie-Chaplin-steget"? Står för? Hm... :problem:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Göran Strid »

"Skapligt osmakligt av Skövde IK att åka runt å håna sina motståndare efter man har vunnit en match på straffar i sin hemmaborg. Ruggigt ryggradslösa individer. #hockeyettan"

Så står det på nätet skrivet av Lucas Byhlin, back i förstafemman i Nyköping och Mjörnberg går hårt åt Skövde. Inget jag såg från sändningen. Vad hände? Någon måste ha sett?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 16 Oct 2021, 19:50 "Skapligt osmakligt av Skövde IK att åka runt å håna sina motståndare efter man har vunnit en match på straffar i sin hemmaborg. Ruggigt ryggradslösa individer. #hockeyettan"

Så står det på nätet skrivet av Lucas Byhlin, back i förstafemman i Nyköping och Mjörnberg går hårt åt Skövde. Inget jag såg från sändningen. Vad hände? Någon måste ha sett?
Nu vet jag inte vad Mjörnberg skriver, men bilden som visas innan det är betalvägg är ju efter att själva händelsen är överspelad. Något händer, jag vet inte vad. Fredrik sade att Nyköpingsspelarna nog tyckte att vi firade segern för mycket. I vilket fall, det jag såg blev flera Nyköpingsspelare förbannade över något och var på väg in i Skövdes bås. Domarna for emellan, in i båset och hejdade handgripligen dem. Lite tjafs och lite fysisk kontakt, sedan lommade Nyköpingskillarna in mot omklädningsrummet. Skövdespelarna åkte ju runt på isen och firade segern med publiken och åkte ju fram emot vårt bås när Nyköping på grund av något fick spel. Bilden är ju tagen efter att det bråket stävjats av domarna och då lyfter ju Skövdespelarna armarna måhända lite hånfullt armarna.
Något fick några Nyköpingskillar att tända till men av det jag såg var det en kraftig överreaktion när de ska in i Skövdebåset och fightas. Men som sagt, vad som fick dem att tända till så har jag ingen aning om. Som jag uppfattade händelsen var det Nyköping som bråkade från start efter att straffavgörandet var över. Kanske någon kommentar från Skövdebåset när Ströms straff gick in.

Vad kan man säga om Nyköping då, ja de var jävligt ljudliga i sitt bås under matchens gång. Jag kan mycket väl förstå om någon skickar iväg en gliring till dem efter ett straffavgörande. Utan att veta så kan det som hände lika gärna vara ett resultat av att någon i deras bås var en bitter förlorare?

Klistra gärna in vad Mjörnberg skriver?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Här kommer utdraget om Skövde-matchen efter nedanstående rubrik:

"MJÖRNBERG: Lördagsmixen – matchstraff, hån och målvaktssuccé

Det blev lite rörigt och hettade till i efterdyningarna till Skövdes straffseger (3-2) över Nyköping.

Bortaspelarna blev rejält irriterade i båset när de skulle lämna rinken och upplevde att de blev hånade av några av hemmaspelarna. I förlängningen gled också stora delar av hemmalaget dit och eldade på förloppet.

Nu kan jag väl i och för sig tycka att lite hån och gliringar hör till sporten, det måste man kunna ta och tillför någon form av nerv att lagen triggar varandra. Men ska man håna ska man kanske också ha fog för att göra det.

En straffseger över ett lag som man på papperet egentligen borde ha fulltidsbesegrat i hemmaborgen och en säsongsinledning som knappast kan beskrivas som särskilt mycket annat än svag sitter Skövde kanske inte riktigt i position att håna.

Jag kan förstå Nyköping-spelarnas irritation där."

Ganska anmärkningsvärd kritik, där det förefaller vara en endaste(?) källa och det skulle vara en twitter från en förlorande och besviken back? Det verkar ju bara vara en källa för det är den han hänvisar till i bloggen. Jag anar att det även i detta fall finns två sidor av myntet. Kan det verkligen bara vara elaka och hånfulla spelare i hemmalaget som agerat mot ett vitt och oskyldigt bortalag? Jag tvivlar, precis som Perka verkar göra.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 17 Oct 2021, 08:38 Här kommer utdraget om Skövde-matchen efter nedanstående rubrik:

"MJÖRNBERG: Lördagsmixen – matchstraff, hån och målvaktssuccé

Det blev lite rörigt och hettade till i efterdyningarna till Skövdes straffseger (3-2) över Nyköping.

Bortaspelarna blev rejält irriterade i båset när de skulle lämna rinken och upplevde att de blev hånade av några av hemmaspelarna. I förlängningen gled också stora delar av hemmalaget dit och eldade på förloppet.
....
...
Där har man en sådan där typgrej, vad är att elda på eller att stå upp för sitt lag?

Jag ser Skövdespelare som är ute på isen och firar segern, precis som man ska göra. Sedan ser de att det uppstår tumult vid båset. I mina ögon är det självklart att åka dit och stå upp för sitt lag då!

Tycker också att hur kul man än kan tycka det är att som spelare twittra skit om motståndarna så är det väldigt oproffsigt!
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Kanske fanns lite anledning att de var upprörda efter matchen i Nyköpings bås?!

https://sn.se/bli-prenumerant/artikel/rk041gml

Tre nyckelspelare skadade mot Skövde i matchen!
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote: 17 Oct 2021, 09:23 Kanske fanns lite anledning att de var upprörda efter matchen i Nyköpings bås?!

https://sn.se/bli-prenumerant/artikel/rk041gml

Tre nyckelspelare skadade mot Skövde i matchen!
Nu kan jag inte läsa artikeln, och visst, en skada var tydligen av en slashing (har inte sett den så kan inte uttala mig om den). Men den jag såg, så fastnade han med skridskon i isen när ingen var i närheten. Så den kan knappast Skövde lastas för.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 17 Oct 2021, 08:38 Här kommer utdraget om Skövde-matchen efter nedanstående rubrik:

"MJÖRNBERG: Lördagsmixen – matchstraff, hån och målvaktssuccé

Det blev lite rörigt och hettade till i efterdyningarna till Skövdes straffseger (3-2) över Nyköping.

Bortaspelarna blev rejält irriterade i båset när de skulle lämna rinken och upplevde att de blev hånade av några av hemmaspelarna. I förlängningen gled också stora delar av hemmalaget dit och eldade på förloppet.

Nu kan jag väl i och för sig tycka att lite hån och gliringar hör till sporten, det måste man kunna ta och tillför någon form av nerv att lagen triggar varandra. Men ska man håna ska man kanske också ha fog för att göra det.

En straffseger över ett lag som man på papperet egentligen borde ha fulltidsbesegrat i hemmaborgen och en säsongsinledning som knappast kan beskrivas som särskilt mycket annat än svag sitter Skövde kanske inte riktigt i position att håna.

Jag kan förstå Nyköping-spelarnas irritation där."

Ganska anmärkningsvärd kritik, där det förefaller vara en endaste(?) källa och det skulle vara en twitter från en förlorande och besviken back? Det verkar ju bara vara en källa för det är den han hänvisar till i bloggen. Jag anar att det även i detta fall finns två sidor av myntet. Kan det verkligen bara vara elaka och hånfulla spelare i hemmalaget som agerat mot ett vitt och oskyldigt bortalag? Jag tvivlar, precis som Perka verkar göra.
Det är tydligen Blomberg som kastat ut sig dumheter i plural mot motståndarbåset, enligt vad jag fick höra i går, Jag pratade med en som stått i sektionen över båset, mellan klacken och kurvan, som hade hört det,
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-15 19:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Göran Strid »

David, och det föregånget av hånfulla glåpord från Nyköpingsbåset, som jag fått höra från en som var där…där ser man…
Post Reply