2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
3
21%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
1
7%
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
1
7%
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
2
14%
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
1
7%
#29 Anton Lundmark
2
14%
#49 William Frödelius
1
7%
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
2
14%
#74 Jesper Emanuelsson
1
7%
 
Total votes: 14

Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 11 Oct 2021, 20:46
Göran Strid wrote: 11 Oct 2021, 20:36
Göran Strid wrote: 10 Oct 2021, 18:39 Sedan en sak till. Jag efterlyser även efter denna matchen passiviteten att inte SMÄLLA PÅ! Varför i hela fridens namn står för många och bara tittar på en meter från sargen? Pojklagshockey! Obegripligt. Hockeyns ABC lektion nr 1 är att tackla, inte minst för att det i längden tröttar ut motståndaren och det leder till misstag.
Jag har nu detaljstuderat första perioden och det räckte. Jag hade inte fel i mitt påstående:
- Totalt var det 19 tacklingstillfällen för en hemmaspelare.
- 2(!) regelrätta tacklingar delades ut.
- Vid 3 tillfällen BROMSADE SPELAREN UPP och bara tittade på utan att ens söka kroppskontakt!
- Vid 14 tillfällen skedde snäll kroppskontakt av typ "vänlig handpåläggning".

Uppseendeväckande, jag skulle vilja påstå skrämmande. Det kan tilläggas att bortalaget översiktligt hade lika många tillfällen och delade ut minst 6-7 smaskiga regelrätta tacklingar som tydligt påverkade hemmaspelaren.

Varför? En fråga att ställa till Fredrik "inför" kanske?
Så du efterlyser att flera spelar som Frödelius,han viker aldrig ner sig och spelar det fysiska spelet som är hans roll..Vad skönt att han äntligen får det beröm han förtjänar😉
Absolut! Under förutsättning att tacklingarna är regelrätta och inte orsakar dumma utvisningar. ;)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Kristian Eriksson wrote: 11 Oct 2021, 21:30
Per-Erik Odh wrote: 11 Oct 2021, 15:16 Precis lyssnat på Mjörnbergs senaste trashtalk. Om jag inte hörde uppåt väggarna fel så säger han att Borlänge bytte målvakt till tredje perioden mot Skövde. Han som började i mål fick kliva av efter en puck på hjälmen i andra. Detta verkar inte vara något som många med mig har uppmärksammat. Bytte de målvakt till tredje?
Det var mycket riktigt ett målvaktsbyte i början av tredje perioden.
Tackar, rent bedrövligt att man missar en sådan grej. OBS att jag är en av de som inte heller lade märke till det :lol:
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Kul och höra att mitt ordförråd och kommentering kommer till glädje! :D

Efter alla dessa år (åttonde säsongen redan) har man skaffat sig ett litet ordförråd med "trygga termer" att falla tillbaka på, det är faktiskt ofta så att de olika uttrycken kommer som ett rinnande vatten och inte alltid med eftertanke. Därav lite lustiga formuleringar här och var, men det bjuder jag på!

Gällande "mina" engelska uttryck så upplever inte jag att de är särskilt ovanliga i hockeykretsar idag, men såklart kul om man kan upplysa någon. :)

Nu pluggar vi Nyköping och laddar för morgondagens match (som jag och Daniel ska kommentera), kom igen SIKen!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Rickard Dahl wrote: 14 Oct 2021, 22:17 Kul och höra att mitt ordförråd och kommentering kommer till glädje! :D

Efter alla dessa år (åttonde säsongen redan) har man skaffat sig ett litet ordförråd med "trygga termer" att falla tillbaka på, det är faktiskt ofta så att de olika uttrycken kommer som ett rinnande vatten och inte alltid med eftertanke. Därav lite lustiga formuleringar här och var, men det bjuder jag på!

Gällande "mina" engelska uttryck så upplever inte jag att de är särskilt ovanliga i hockeykretsar idag, men såklart kul om man kan upplysa någon. :)

Nu pluggar vi Nyköping och laddar för morgondagens match (som jag och Daniel ska kommentera), kom igen SIKen!
:D
Post Reply