Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 16 Mar 2021, 16:56 Skador som mörkas. Jag har själv pratat med tränare, inget sagt om klubbtillhörighet nu, men som sagt att om de vet att en duktig motståndare har problem med någon skada, att tränaren då sagt till egna spelare att får du chansen så ska du sätta till den spelaren lite tuffare och gärna om du kan få det att kännas i den skadade kroppsdelen. Så jag kan förstå att tränare mörkar skador även om man som supporter vill veta allt :)
Inga synpunkter på allt det andra du skriver i senaste inlägget, men däremot på det citerade avsnittet. Jag förstår inte alls resonemanget från en del tränare, som du skriver och som du försvarar. SHL, allsvenskan, NHL, KHL och många lag i HE talar klartext och beskriver mycket öppet vad det är för skada och bedömda tider för rehab mm, något som är självklart. När man är frisk, så är man frisk och skadefri och då skall man spela, annars skall man inte spela. Transparens vinner ALLTID i längden i de allra, allra flesta fall. Ett av de värsta skräckexemplen i närtid är Martin Olssons skada. Vad var vinsten med att mörka en närmast permanent och långvarig skada under en hel säsong match efter match? De flesta i ledningen och han själv måste ju ha vetat att han inte skulle komma tillbaka och alltså ingen risk för att någon elak bandit till motståndare skulle hugga klubban på aktuell kroppsdel. Bedrövligt och amatörmässigt, närmast respektlöst agerande från föreningens sida och måtte vi inte få uppleva något liknande i framtiden. För min del är det alltså inte fråga om att man "vill veta allt" utan ett självklart behov av vetande för att kunna som supporter, sponsor, publik och journalist kunna fundera kring relevant faktaunderlag så långt det är möjligt.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Du tar Martin Olsson som exempel Göran. Jag vet inte vad det var för skada han hade men jag vet han var ordentligt på väg tillbaka och jag har för mig att skadan slogs upp igen på en träning med känt resultat, inget seriespel under hela säsongen.
Jag tänker att hade han kommit ut i spel och hans skadade kroppsdel varit känd är det högst troligt att det varit någon motståndare som varit lite lagom vårdslös och spolierat resterande del av säsongen.
Men självklart, jag vill veta så mycket och till exempel här på forumet kunna spekulera med så mycket kött som möjligt på benen.
Jag försvarar ingen hållning åt något håll utan nu handlar det mer om att vara motpol för att lyfta fram även den andra sidan av myntet :)
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Edman »

Det var riktiga publikfester när Siken gick ner i trean och mötte såväl Skara IK, Töreboda, Alingsås/Sörhaga en säsong. Då gick det fulla bussar och ett jädra drag. Kanske man ska börja om från början och bygga nytt (som någon sjöng)....😁
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 16 Mar 2021, 19:38 Jag försvarar ingen hållning åt något håll utan nu handlar det mer om att vara motpol för att lyfta fram även den andra sidan av myntet :)
Perka, nog så tänkvärt.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Dagens SLA har en insändare med rubriken "Var är stödet till SIK:s damer?" och den är undertecknad av "Supporter för Skövde IK"

Som rubriken antyder är skribenten kritisk till att damhockeyn inte får de resurser skribenten anser att den ska ha.

Själv tänker jag att den satsning som görs fortfarande är i sin linda och att Coronan dessutom satte ett effektivt stopp för all utveckling denna säsong.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 17 Mar 2021, 07:19 Dagens SLA har en insändare med rubriken "Var är stödet till SIK:s damer?" och den är undertecknad av "Supporter för Skövde IK"

Som rubriken antyder är skribenten kritisk till att damhockeyn inte får de resurser skribenten anser att den ska ha.

Själv tänker jag att den satsning som görs fortfarande är i sin linda och att Coronan dessutom satte ett effektivt stopp för all utveckling denna säsong.
Oscar Rickstrand och Fornsjö har pratat med varandra med anledningen av gårdagens insändare vilket redovisas i en artikel i dagens SLA.
/Perka
David Johansson
Reactions:
Posts: 411
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Tidningsartiklar

Post by David Johansson »

Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Besviken siksuporter pga den tidiga säsongsavslutningen? 😉
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Fornsjö har fått massor av utrymme i dagens SLA, två artiklar som är på nästan en helsida var.
I den första tycker han det är bedrövligt att Tibro KK bildar en förening i Skövde för att därigenom komma över träningstider på Billingehov. I den andra har tidningen pratat med honom om bråket i ettan där Boden och Karlskrona vägrar att följa demokratiskt fattade beslut vilket han anser är beklämmande.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Tibro IK fyller ju 70 i dagarna vilket uppmärksammas på två helsidor i dagens SLA.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Läste i MT att Fritz A. var utlånad till Töreboda i helgen när de vann mot Värnamo med 6-1.
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Lite damboost i dagens SLA.
En större artikel med rubriken "Tjejhockeyn frodas i SIK" beskriver hur klubben skrev historia i helgen. För första gången någonsin kom klubben till spel med ett rent flicklag till poolspel.
- Det är jättestort, säger Björn Sahl som leder Skövde IK dam U.

Sedan redovisas det också att Lina Ljungblom är med i Damkronorna när de spelar en trenationers i Schweiz 16-18 december.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

I dagens SLA kan man läsa att det är Per Åstemo som blivit årets Skövdebo 2021 och det är väl värt att gratulera honom till efter att han som klubbchef för SAIK lyckats med bedriften att lotsa dem upp i superettan.

Vad man däremot inte kan läsa i artikeln är ju att Per, förutom att vara son till en av våra allra största SIK ikoner, Peder Åstemo, har något lite unikt gemensamt med flera tidigare pristagare. 2006 års pristagare Lennart "wienerbagarn" Andersson och 2017 års pristagare Lennart "Vitesse" Lundgren delar med Per samma fina sommarparadis vid Örlen. Det är nog rätt unikt att återfinna tre av arton pristagare inom en sommarradie av 150 meter i en annan kommun. Om nu bara Anders Lundström ser till att lotsa upp oss i Allsvenskan och därmed blir årets Skövdebo på samma meriter som Per så blir det faktiskt fyra personer inom den radien :thumbup:
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Idag var det en läsvärd artikel i SLA, dessvärre känns den som den kunde vart skriven när som helst de senaste...(4-5) åren?
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Artikeln om SIK kändes nästan som att jag varit medskribent i. Men mina skriverier i samma ämne på forumet blev alltid "totaldissade". Vet inte om de törs dissa SLA:s artikel, men eftersom den läses av hela Skövde kommun så får den nog vara i fred.
Post Reply