2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
3
21%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
1
7%
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
1
7%
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
2
14%
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
1
7%
#29 Anton Lundmark
2
14%
#49 William Frödelius
1
7%
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
2
14%
#74 Jesper Emanuelsson
1
7%
 
Total votes: 14

Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 10 Oct 2021, 16:44 Vad är det som händer? Kvittering och direkt ledningsmål! Ganska oväntat. Detsamma för Richard som just nu verkar kommentera en blomsterutställning på Lindens Esplanad. Är han lika chockad som jag?
Bra pp och bättre skridskoåkning efter målen.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Micke Därth »

Tycker Samuel Gustavsson och Kristoffer Söder var SIK:s bästa idag. Gött med seger! :)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Spännande avslut! "På point" och nu gäller det att "kapitalisera" på resultatet! Sundin en positiv bekantskap - och dessutom otroligt nog - inte skadad! Och Söder är Söder.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Fel tråd, men ändå. Halkade in på twitter och ser att Ö-vik vägrade spela mot Boden maa att Boden tar alla slantar för sin egen sändning. Mindre klubbar mopsar upp sig? Rätt eller fel? Rätt, tycker jag för det är dags att man sätter ner foten mot kaxemaxelagen som tror att man är större än man är. Nu väntar vi på samma smäll mot södra seriens kaxemaxelag Karlskrona, som kör i samma spår. Kan bli kul det här!

Och hur kommer HE att agera nu, eftersom Boden är röda skynket...? Ö-vik kommer lindrigt undan? Eller straffas hårt?
robin lillienberg
Reactions:
Posts: 196
Joined: 24 Aug 2014, 13:19

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by robin lillienberg »

Bra jobbat gubbar. Trodde jag inte efter 2 perioder. Starkt och komma igen vinna. Forza Siken
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Simon Henriksson »

Härligt med vinst och kul att Sundin äntligen fick spela, starkt att vända underläget.
Såg inte matchen, men att enbart döma av highlights så känns det som att Blomberg är tillbaka där han slutade sin senaste sejour i Siken. Ingen glädje eller kämpaglöd överhuvudtaget, känns som att han går på halvfart. Hans kroppsspråk säger ganska mycket vid kvitteringen.
Är det en rättvis bild?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Simon Henriksson wrote: 10 Oct 2021, 18:12 Ingen glädje eller kämpaglöd överhuvudtaget, känns som att han går på halvfart. Hans kroppsspråk säger ganska mycket vid kvitteringen.
Är det en rättvis bild?
Precis detta slog mig också och med minnesbilderna från Kumlamatchen får jag Santessonvibbar. Känns inte helt bra faktiskt.

Sedan en sak till. Jag efterlyser även efter denna matchen passiviteten att inte SMÄLLA PÅ! Varför i hela fridens namn står för många och bara tittar på en meter från sargen? Pojklagshockey! Obegripligt. Hockeyns ABC lektion nr 1 är att tackla, inte minst för att det i längden tröttar ut motståndaren och det leder till misstag.

Allt detta är givetvis en coachsak och här måste Fredrik agera. Bland mycket annat ett enskilt samtal med Blomberg.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Vad skönt med tre poäng även i den andra matchen på hemmaplan och precis som mot Köping blev det en underbar nagelbitare sista tio.

Jag tycker att totalt sett över matchen så känns SIK lite ängsliga och det känns som att det saknas lite energi. Men man krigade i vilket fall ordentligt i tredje perioden.

Borlänge fick göra sina mål i pp på tok för enkelt.

Håller med Därth, Samuel var bra idag och gjorde sin bästa match hittills av de jag sett. Lite revanscherande från tidigare matcher där en del ingripande inte hållit måttet och därför skitskönt att se det omvända idag. Tycker att Hugo över sextio också tog revansch på sig efter insatsen i Kumla där han var en av de som inte riktigt räckte till. Lika kul att se det som Samuel :thumbup:

Emanuelsson, vilken lirare han är även om det kanske ibland blir lite för långt soloåkande. Men satan vad publikfriande det är och kul att han fick göra mål.

Finns det någon gladare på isen än muttern? Helt underbart och också en av de som gör en bra match.

Kul att få upp Hugo och Söder till efteRsnacket. Vilken härförare Kristoffer har vuxit till under sina år i Karlskrona och Björklöven, helt underbart att vi kan få hem en Skövdeprodukt av den kalibern. Antagligen en av ettans tyngsta värvningar denna säsongen?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Precis lyssnat på Mjörnbergs senaste trashtalk. Om jag inte hörde uppåt väggarna fel så säger han att Borlänge bytte målvakt till tredje perioden mot Skövde. Han som började i mål fick kliva av efter en puck på hjälmen i andra. Detta verkar inte vara något som många med mig har uppmärksammat. Bytte de målvakt till tredje?
/Perka
User avatar
Kenneth Martinsson
Reactions:
Posts: 29
Joined: 05 Dec 2019, 15:00

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Kenneth Martinsson »

Per-Erik Odh wrote: 11 Oct 2021, 15:16 Precis lyssnat på Mjörnbergs senaste trashtalk. Om jag inte hörde uppåt väggarna fel så säger han att Borlänge bytte målvakt till tredje perioden mot Skövde. Han som började i mål fick kliva av efter en puck på hjälmen i andra. Detta verkar inte vara något som många med mig har uppmärksammat. Bytte de målvakt till tredje?
Finns inget målvaktsbyte med här iaf. https://stats.swehockey.se/Game/Events/546084
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 11 Oct 2021, 15:16 Precis lyssnat på Mjörnbergs senaste trashtalk. Om jag inte hörde uppåt väggarna fel så säger han att Borlänge bytte målvakt till tredje perioden mot Skövde. Han som började i mål fick kliva av efter en puck på hjälmen i andra. Detta verkar inte vara något som många med mig har uppmärksammat. Bytte de målvakt till tredje?
Jag varken såg eller hörde något det jag däremot såg var att båda hade plockhandsken på höger hand det måste väl vara ganska unikt :o
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by peter johansson »

I går hade vi tur som tog 3 poäng i en match som var bitvis riktigt dålig från hemmalaget samtidigt som Borlänge spelade en smart och effektiv hockey det hade inte varit orättvist om dom hade vunnit sedan ändå starkt att kunna vinna trots mediokert spel. Jag saknar tempo,tuffhet,Blomberg?!?!? nu måste han steppa upp och som Göran Strid tidigare nämnt Santessonvibbar han kan mycket mer det är ju en lirare som man vill se.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote: 10 Oct 2021, 18:39 Sedan en sak till. Jag efterlyser även efter denna matchen passiviteten att inte SMÄLLA PÅ! Varför i hela fridens namn står för många och bara tittar på en meter från sargen? Pojklagshockey! Obegripligt. Hockeyns ABC lektion nr 1 är att tackla, inte minst för att det i längden tröttar ut motståndaren och det leder till misstag.
Jag har nu detaljstuderat första perioden och det räckte. Jag hade inte fel i mitt påstående:
- Totalt var det 19 tacklingstillfällen för en hemmaspelare.
- 2(!) regelrätta tacklingar delades ut.
- Vid 3 tillfällen BROMSADE SPELAREN UPP och bara tittade på utan att ens söka kroppskontakt!
- Vid 14 tillfällen skedde snäll kroppskontakt av typ "vänlig handpåläggning".

Uppseendeväckande, jag skulle vilja påstå skrämmande. Det kan tilläggas att bortalaget översiktligt hade lika många tillfällen och delade ut minst 6-7 smaskiga regelrätta tacklingar som tydligt påverkade hemmaspelaren.

Varför? En fråga att ställa till Fredrik "inför" kanske?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 11 Oct 2021, 20:36
Göran Strid wrote: 10 Oct 2021, 18:39 Sedan en sak till. Jag efterlyser även efter denna matchen passiviteten att inte SMÄLLA PÅ! Varför i hela fridens namn står för många och bara tittar på en meter från sargen? Pojklagshockey! Obegripligt. Hockeyns ABC lektion nr 1 är att tackla, inte minst för att det i längden tröttar ut motståndaren och det leder till misstag.
Jag har nu detaljstuderat första perioden och det räckte. Jag hade inte fel i mitt påstående:
- Totalt var det 19 tacklingstillfällen för en hemmaspelare.
- 2(!) regelrätta tacklingar delades ut.
- Vid 3 tillfällen BROMSADE SPELAREN UPP och bara tittade på utan att ens söka kroppskontakt!
- Vid 14 tillfällen skedde snäll kroppskontakt av typ "vänlig handpåläggning".

Uppseendeväckande, jag skulle vilja påstå skrämmande. Det kan tilläggas att bortalaget översiktligt hade lika många tillfällen och delade ut minst 6-7 smaskiga regelrätta tacklingar som tydligt påverkade hemmaspelaren.

Varför? En fråga att ställa till Fredrik "inför" kanske?
Last edited by Urban Stahel on 11 Oct 2021, 21:55, edited 1 time in total.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: 2021-10-10 16:00 Skövde IK - Borlänge HF, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Per-Erik Odh wrote: 11 Oct 2021, 15:16 Precis lyssnat på Mjörnbergs senaste trashtalk. Om jag inte hörde uppåt väggarna fel så säger han att Borlänge bytte målvakt till tredje perioden mot Skövde. Han som började i mål fick kliva av efter en puck på hjälmen i andra. Detta verkar inte vara något som många med mig har uppmärksammat. Bytte de målvakt till tredje?
Det var mycket riktigt ett målvaktsbyte i början av tredje perioden.
Post Reply