(T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Haha, vad är det för bild till matchreferatet. Planebys skugga vilar fortfarande över isen på Billingehov :lol:
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Ja det fanns mycket positivt att kommentera sås som:

*Powerplay riktigt bra kommer att skörda många sköna poäng denna säsong.
*Vi stod upp riktigt bra mot ett Halmstad som var riktigt griniga (jävla vedhuggare).
*Anton Blomberg vilken stjärna så bra som vi vågats hoppas på och då tänker jag inte bara på målen...
*Martin Olsson wow vilken lirare en toppcenter i vilket lag som helst i hockeyettan en ny(Timo Hakanen).
*Jesper Erlandsson vilken fighter som ALDRIG ger upp en duracellkanin av rang.
*Erik Dahnè tillbaka på allvar riktigt bra i går kul.
*David Lundmark Kommer att bli ännu bättre denna säsongen
*Kristoffer Söder så lugn så trygg så bra på allt en riktig pappa otroligt värdefull.

Ja det fanns mer men det där var ett axplock som jag tyckte om och som var bra sedan fanns det en del minus också men det skiter jag i efter gårdagen :D :D
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Nu har jag sett matchen en andra gång och specialgranskat Jesper Erlandsson.
- Första perioden 4 byten varav ett i bp. Tid ca 1,5 min.
- Andra perioden 5 byten varav ett i bp. Tid ca 4 min.
- Tredje perioden 5 byten varav två i bp. Tid ca 4 min.
Sammanfattningsvis:
- Totalt 14 byten och 9,5 min
- Överraskande få puckkontakter, varav flera en enkel pucktouch.
- Håller bra sin plats i det högra främre boxhörnet i bp och spärrar ofta passriktningar genom sin rörlighet. Nyttig i bp!
- Flera åkningar i hög fart - och överraskande - i ingenmansland långt från motståndare och puck. Vilket syfte och till vilken nytta, för dessa åkningar utgjorde inget hinder för motståndaren?
- Deltog mer och mer aktivt i spelet ju längre matchen gick.
- Ett riktigt bra byte i andra perioden och ett bra byte i tredje perioden

Alltså, nog hade jag väntat mig bättre med tanke på allt beröm, men visst, en helt ok insats enligt min uppfattning. Och som sagt, Jesper åker mycket skridskor. Förtjusar omedvetet tittaren?

Några övriga iakttagelser som fastnade på näthinnan:
- Martin Olsson gav ett ännu bättre intryck efter det andra tittandet. Hans speluppfattning är briljant och som Peter skriver en ny "Hakanen".
- Det kommer vara fullständigt omöjligt att inte förhålla sig på något sätt till Blomberg och det gäller för både supportrar och lag i bägge lagen! Bara Blomberg är värd entrén.
- Jesper Emanuelsson är de små ytornas mästare! Men oj vad felpass och fastkörningar!
- Kristoffer Söder! Vilken nytta han kommer att göra! Ofta i det "tysta", men vilken förstärkning!

Till sist kommentatorsparet Daniel Lilja och Robin Wallin(!)
- Lättsamt
- Trevligt
- Kunnigt
- Lagom "pratmängd"
- Högsta betyg!
Post Reply