Trodde att han skulle vara med och var rejält spelsugen
Så nu kan vi släppa det, att Wallin fick mest röster var välförtjänt
Varför rösta om matchens lirare, på en som man inte sett spela, undrar jag??Richard Augustsson wrote: ↑11 Jan 2021, 12:42 Det var jag som la rösten på Martin innan jag visste att han inte skulle spela.
Trodde att han skulle vara med och var rejält spelsugen
Så nu kan vi släppa det, att Wallin fick mest röster var välförtjänt![]()
Det var uppenbart att man läst in sig på Skövdes pp. Ganska givet att man gjort det med tanke på Skövdes pp-statistik. Och det får vi nog förvänta oss att övriga lag också gjort. Dags för motvapen mot det alltså!Joakim Blomquist wrote: ↑11 Jan 2021, 18:45 En sak till. Tycker att Vimmerbys bp var effektivt. Med tre i liten box och en som jagade som en iller.
Kanske berodde på siks ineffektiva och långsamma spel, men kanske värt att titta närmare på?
Tack för det broder!Anders Edman wrote: ↑11 Jan 2021, 19:48 Helt perfekt analys Jocke, ja 3 poäng mot V/R är nog ett måste för mot Huddinge blir det åka av och sen förorten i matchen efter det. Kan vi hoppas på 6 p ?
Ja de hade nog läst in sig, men tycker SIK gjorde det lätt för dem också. För lågt tempo. För enkelspårigt och krångliga vägar in i zon. Dessutom är det ju så viktigt att ta åtminstone något tek i både pp och bpGöran Strid wrote: ↑11 Jan 2021, 20:47Det var uppenbart att man läst in sig på Skövdes pp. Ganska givet att man gjort det med tanke på Skövdes pp-statistik. Och det får vi nog förvänta oss att övriga lag också gjort. Dags för motvapen mot det alltså!Joakim Blomquist wrote: ↑11 Jan 2021, 18:45 En sak till. Tycker att Vimmerbys bp var effektivt. Med tre i liten box och en som jagade som en iller.
Kanske berodde på siks ineffektiva och långsamma spel, men kanske värt att titta närmare på?
Btw, jag tycker också att man borde ha spelat någon träningsmatch under uppehållet. Det blev ju nästan övertydligt under den första perioden. Hade Skövde spelat "normalt" under första så hade man vunnit.
Jo så var det säkert men då måste ju pucken gå snabbare, mer rörlighet, mer fantasi. De kan ju inte ge upp för att en jagar. Men som sagt jag tycker att Vimmerbys bp var rätt bra men man borde ändå kunna lösa uppgiften på ett bättre sätt än vad som gjordes. Vimmerby är nog inte det enda laget som gjort läxan...Göran Strid wrote: ↑12 Jan 2021, 23:18 Jocke, att man agerade långsamt mm kan väl ha berott just på att Vimmerby visste hur Skövdes pp skulle hanteras? Alla inövade varianter spärrades inte minst av ”illern” som jagade puckförare och några till med blåslampa. Under grundserien fick Skövde sköta sitt pp ganska bekvämt i lugn och ro på egna villkor i de flesta matcher. Lite överdrivet kanske, men ändå.