Ska vi aktivera PM funktionen

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply

Skall vi aktivera PM funktionen i forumet

Ja
2
13%
Nej
13
87%
 
Total votes: 15

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5353
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Per-Erik Odh »

PM: Privata Meddelande
En funktion som ger användare av forumet möjlighet att skicka privata meddelande till en annan användare av forumet. Sådana meddelande kan endast ses av den person som skickar ett meddelande och den det sänds till.

Det finns ett önskemål från en användare att vi skall aktivera den funktionen i detta forum. Här har du möjligheten att vara med att bestämma vilket i en omröstning
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5353
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker inte att vi skall aktivera PM funktionen!

Anledningen för mig är att detta är ett forum där användarna skall diskutera alla till alla. Att erbjuda användarna en möjlighet att diskutera en till en stöder inte tanken med ett forum och även om det kan underlätta vissa saker för enskilda användare så är inte det syftet. En aktiverad PM funktion ökar dessutom möjligheten till missbruk och därmed störning av motivet till ett forum.

Så tycker jag 8-)
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1760
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Urban Stahel »

Nej till Pm tack!
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Kristoffer Bennemyr »

Jag säger också nej till PM.

Av den enkla anledningen att det känns inte som det är något som behövs. Vill man ha ett privat samtal med någon så kan man lika gärna ta upp telefonen och ringa.
För Rebellerna I Tiden!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 985
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote: Så tycker jag 8-)
Så tycker du och de andra som säger nej, men i samma veva så tar ni bort valfriheten att använda det och det tycker jag är synd då det är upp till envar att ha PM funktionen aktiverad under sina inställningar.
Så att det skulle föranleda ett merjobb eller något ytterligare besvär för er moderatorer är ju bara trams om man skall välja ett ord som är väl använt av somliga.

Omröstningen i sig är helt oväsentlig i det här fallet då förslaget kommer från mig, och du har redan bestämt dig Perka.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5353
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote: Så tycker jag 8-)
Så tycker du och de andra som säger nej, men i samma veva så tar ni bort valfriheten att använda det och det tycker jag är synd då det är upp till envar att ha PM funktionen aktiverad under sina inställningar.
Så att det skulle föranleda ett merjobb eller något ytterligare besvär för er moderatorer är ju bara trams om man skall välja ett ord som är väl använt av somliga.

Omröstningen i sig är helt oväsentlig i det här fallet då förslaget kommer från mig, och du har redan bestämt dig Perka.
Jag har bestämt mig för vad jag tycker vilket jag också berättat för dig. Men jag klargorde också i samma andetag för dig att jag är inte alenarådande utan det finns fler personer som bestämmer och att du får försöka påverka dem. Det var för din skull jag startade en omröstning och jag startade dessutom en omröstning där man kan ändra sin röst. Har man röstat på ett alternativ går det utmärkt att senare ändra det hur många gånger som helst beroende på om man ändrar ståndpunkt. Sedan har du mage att påstå att omröstningen är oväsentlig för att jag har bestämt mig när det i själva värket är så att jag gör massor för att hjälpa dig. När blir du nöjd Anders? Är det när man okritiskt går dig till mötes i allt som du tycker?

Det är väl klart som korvspad att en PM funktion skulle innebära merarbete! Hur länge tror du att den funktionen skulle få finnas innan någon skickar ett olämpligt PM till någon annan som i sin tur rapporterar det till Admin som på något sätt måste agera efter det. Admin är för nuvarande tre personer och dessa måste antagligen prata med varandra om det kommer in en anmälan. Det springer rätt fort iväg i någon eller några timmar kan man misstänka. Att kalla sådan ideelt nerlagd tid för trams är knappast rätt ord!

Detta är ju ett forum så det är ju bara att argumentera för PM. Är det en majoritet som anser att du har rätt så får vi ju prova att slå på funktionen. Är det en majoritet som tycker du har fel så får du acceptera att du har fel. Svårare än så är det ju inte! :D
/Perka
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Magnus Hallberg »

Nej till PM... Kan inte se någon som helst anledning till varför. Vill man prata privat finns fäjsbook och telefon.
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 122
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Claes-Göran Berg »

Nej till PM...

Finns andra sätt att språkas på...
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Ska vi aktivera PM funktionen

Post by Johan Nykvist »

Nej ser ingen anledning till detta. Finns Facebook SMS eller andra chatt kanaler om man vill det.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Post Reply